Kalimera Grekland Agistri.

En tur runt Agistri med moped

Vi vaknade utvilade tidigt på morgonen. Kände oss spända inför vad dagen skulle erbjuda, så vi struntade i bagaren och åt det vi hade hemma till frukost. När man reser så här länge har man ett förråd med frukostsaker med sig hela tiden. Tack för att det finns kylväskor.

Hyra moped på Agistri.

Agistri är litet och vackert och perfekt att upptäcka med moped eller cykel.

Efter frukost gick vi till den enda mopeduthyraren vi kunde hitta. Att hyra moped var inte svårt, vi behövde inte ens visa körkort, det har vi aldrig varit med om tidigare. Om vi då hade vetat hur litet vägnätet på Agistri var skulle vi nog ha hyrt varsin cykel.

Aponisos. Agistri.

Aponisos, där vi åt dagens lunch.

Under dagen hann vi med att se hela ön, och då körde vi ändå sakta. Vi besökte byarna Metochi, Megalochori (Milos) och Limenaria, samt stränderna Dragonera, Mariza, Aponisos och Chalikiada. Vi gillade det mesta.

Chalikiada nudist beach. Agistri.

Chalikiada beach.

På kvällen åt vi återigen en ljuvlig middag på trevliga Taverna Saronis där skotten Mari höll hov. Innan middagen njöt vi av en sanslöst vacker solnedgång.

Taverna Saronis i Skala på Agistri.

Taverna Saronis i Skala rekommenderas varmt.

Tro det eller ej, men nu är vi klara med Agistri, i morgon åker vi vidare till Egina. Här går det undan!

« Föregående dagStartsidan | Nästa dag »