Kalimera Grekland Samos.

Bad på Potokaki beach & fest i Pythagorion

Idag har vi tagit det lugnt. Även om det inte blev sent igår så tog det på de mentala krafterna att vara med om en sådan upplevelse som fyrverkerifesten i Pythagorion.

Efter frukost gick vi till Potokaki beach och badade. Det märks att vi närmar oss den absoluta högsäsongen. Mycket folk överallt. Vädret är lite för bra för vår smak, men gillar man värme finns det inget att klaga på.

Potokaki beach utanför Pythagorion.

Efter lunch gick vi ner till hamnen och tittade på den lilla bilfärjan Nisos Kalymnos, som var ommålad. Den nya färgen passade henne.

Nisos Kalymnos i Pythagorion.

Nisos Kalymnos i Pythagorions hamn.

På kvällen gick vi en runda längs den mysiga hamnpromenaden innan vi åt middag på Restaurang Elia. Finns det någon hamnpromenad i Grekland som är så charmerande och trivsam som den i Pythagorion? Troligen inte.

Restaurang Elia i Pythagorion på kvällen.

Hamnpromenaden i Pythagorion är hur mysig som helst. Dag som kväll.

Från Restaurang Elia såg vi att festligheterna fortsatte, denna gång vid Pythagoras staty. Efter middagen gick vi dit och tittade. Det bjöds på musik, dans, mat och dryck. Dock var vi inte på festhumör så vi stannade bara en liten stund och gick sedan hem och sov.

Grekisk afton i Pythagorion på Samos.

Fest i Pythagorion vid Pythagoras staty.

« Föregående dagStartsidan | Nästa dag »