Visa fullständig version : Jäkla Apollo
litentuva
2008-05-08, 21:05
Just när man gått under tre månader i nedräkningen till avresa dimper ett brev ned från Apollo. Resan Sthlm - Karpathos 7/8 = inställd__DBlev erbjuden ett flyg från Göteborg istället men inte till samma pris som vi betalat utan mkt dyrare__D. Tack men Nej tack...
Tror inte att vi tagit oss till Göteborg även om vi fått resan till samma pris men jag undrar ändå varför man inte bara blir ombokad dit på samma biljett. Fattar inte varför det blir dyrare...:confused:
Otur också att jag bara för två dagar sen betalade depositionen till Hotell Atlantis på 60€.
Nåja, blir att boka direkt till Kreta istället, får lägga Apollos biljettpengar som vi får tillbaka på Sterling istället. Blir då bara en mellanskillnad på 500kr /biljett. Inte så mkt men ändå pengar man hellre lagt på annat.
Hade så gärna upptäckt en ny ö och var så himla glad över det fantastiska pris vi kom över.
Åh detta liv... Ska vara bitter ett tag och sen se framåt
anneli56
2008-05-08, 21:16
Förstår precis hur du känner:mad::mad: . Så arg och lessen man blir
Så kände jag när vi fick veta att Kalamata flygen blev inställda:confused::mad:
Nu har vi åkt till Kalamata från Oslo,funkar bra,även om vi får köra en längre bit.
Fattar bara inte varför svenska resebyråer ej lyckas med Peloponnesos som resmål :eek:.
Norrmännen har lyckats i 6 årklapp_klapklapp_klap
Hur kan man ställa in en resa bara så där? Vad beror det på? Inte tillräckligt med folk som ska åka eller vad handlar det om? :confused:
Börjar känna lite oro att våran resa oxå ställs in (29/5) Men man får ju hoppas på det bästa. Har fått biljetter hemskickade tre gånger & dom två sista gångerna med ett meddelande om att flygtiden är ändrad,både dit & hem...inga större förändringar, men ändå...
Om allt går som det ska nu, så är det inte så länge kvar för våran första resa till Karpathos, ser fram otroligt mycket mot det.
Sessan
bye_bye
litentuva
2008-05-09, 11:51
Enligt telefonisten var det pga av för lite sålda biljetter. Står i det finstilta att de har rätt att anullera biljetter av den orsaken...De fattade i alla fall beslutet i god tid, 3 månader kvar nu.
Har hittat tågbiljetter till Göteborg för 5kr/barn och 100kr/vuxen tack vare lite studentrabatter. Inte så kul att resa runt på tåg mitt i natten och komma till göteborg vid 02.30 men man får ta det med ro och se det som träning inför kommande båt och tågluffar:) En sak har man lärt sig av att ha flängt runt en del på resande fot, man ska vara beredd på att inget blir som man tänkt sig.;)
Egentligen vill man ju helst bojkotta men samtidigt handlar det om pengar och viljan att komma dit man planerat.
Blev i slutändan bara 400kr extra per biljett. Jag frågade varför vårt första pris inte gällde när det är de som ombokar och det beror på att vår resa så att säga inte existerar längre, då kan de bara erbjuda liknande och dra av för det vi redan betalat. Fick hela 250kr/person som plåster på såret, wow:rolleyes:
Athanasia
2008-05-09, 11:58
Skönt att det löste sig för Er trots allt!:)
litentuva
2008-05-09, 12:01
Skönt att det löste sig för Er trots allt!:)
Jo, det gäller att möta motgångar med ett leende, dock smilade jag inte så brett när jag först läste brevet. Först panik sen taktik:D
Hallå Apollo! :confused:Konstigt att ställa in tre månader före avgång på grund av få resenärer. Många av oss har inte ens börjat fundera på sommarens resor än. Alla vill väl inte boka havlårsvis innan.
Eva
Kalimera
2008-05-09, 14:02
Konstigt att ställa in tre månader före avgång på grund av få resenärer. Tycker också att det låter konstigt.
Hur som, grattis till att du ändå kommer iväg litentuva. klapp_klap
Jag har faktiskt fått en Syros-resa inställd, vill minnas att det var 2004 då vi istället valde Karpathos. Det var hur som helst då Apollo hade Syros som charter-mål. Minns dock inte hur länge innan de skickade brevet med beskedet men visst blev jag förbannad över deras minst sagt nonchalanta inställning när jag telefonledes fick deras s.k. "förklaringar". Detta är sedan länge glömt och begravet, Karpathos blev en "reservresa" helt över förväntan och Syros lär vi besöka någon annan gång troligtvis.
Jag vill mena att det är "bra" att beskeden om inställd resa kommer tidigt eftersom resenärerena då får mer tid på sig att hitta på nya resmål. Jag är övertygad att de har ett litet helsike att få ihop fulla plan men då de inte lyckas så är de tvingade att ta beslut som går ut över förväntansfulla skandinaver.
Hasse :cool:
Det där hände oss för några år sedan när vi skulle åka från Umeå till Teneriffa med Ving Vi fick bara ett brev att resan var inställd på grund av för lite bokningar. Vi blev erbjudna att åka från Stockholm istället. Men vi fick ju lägga ut pengar för resan tur och retur samt hotellövernattning på Arlanda.
Detta var i mars månad och vi hade beställt resan flera månader tidigare och var ju naturligtvis sugna på att komma iväg så vad hade vi att välja på. Vara hemma eller ta resan. Så vi tog resan, men det kändes inte kul.
Så det är nog alla researrangörer som tillämpar detta. Tyvärr
Bertilsson
2008-05-09, 14:59
Vad händer på Apollo
Vi skall åka till Karpahos på torsdag 15/5
Sista vecka har vi fått flera brev med ändrade avgångstider från Arlanda.
Har Apollo verkligen kontroll på sina resor till Karpathos ???
liselotti
2008-05-09, 15:03
Konstigt att ställa in tre månader före avgång på grund av få resenärer.
Det är inte bara Apollo som gör så. För 3 år sedan skulle vi åkt med Fritidsresor från Göteborg till Kalabrien i södra Italien. Vi hade köpt flygstol och skulle resa i slutet av juni.
I början av mars får vi besked om att alla resor från Göteborg är inställda. Nu är ju inte italienska hotell lika vänligt inställda som grekiska utan vi hade betalat 50% i deposition för två veckors vistelse. Detta fick vi inte tillbaka!
Varning för att tidigt boka Fritidsresors nya mindre orter med andra ord. __D
SteffTee
2008-05-09, 17:11
Konstigt!
På Apollos site kan man boka Karpathos den 7/8 med NDR179 kl 1415.
Ni var kanske bokade på en mindre välbokad flygserie som de nu ställt in men då borde ni ha blivit erbjudna flygstolar på detta fly och inte alternativ från Göteborg.
Kolla med Apollo vad de menar................
litentuva
2008-05-09, 17:40
Det ska jag absolut göra. Kanske de vill fylla på planet i Göteborg först vem vet...Eller så har de erbjudit oss där det var billigast men det borde de ju sagt. Ska kolla priset. För oss blev det nu 799kr inklusive det vi betalat tidigare, men då är ju 250 avdraget som plåster på såret.
Ska kolla!
litentuva
2008-05-09, 17:49
När jag var in på Apollo fanns inga one way-resor kvar den 7e Augusti och för 1 vecka blev det dryga 17000 kr för helka sällskapet. Kan vara dörför vi hamnar i Gtbrg för att få ngt som motsvarar det vi bokat. Våra första biljetter var ju i princip gratis och det är svårt att matcha. Ska ändå ringa på Måndag och kolla av.
Nu har vi börjat se på resan via Göteborg som ett litet äventyr, får/måste gå helt enkelt.
Jag kan tänka mig att vårt flyg kanske var lite av en reservplan:D för apollo som kanske hoppats på överbokningar på de andra flygen.
who knows...
litentuva
2008-05-09, 19:14
Apollo kan ta sig.
flabb_flabflabb_flab
En gång för många år sen, fick vi beskedet av Apollo om att resan till Samos var inställd. Och det bara en vecka innan!
Snacka om panikombokning, vilket gjorde att vi istället hamnade på Kos (där vi sov på stranden i Kos stad, men det är en annan historia:D)
/Netwolf - som om 18 dagar reser till - Samos.
annaebba
2008-05-12, 07:29
Hur kan man ställa in en resa bara så där? Vad beror det på? Inte tillräckligt med folk som ska åka eller vad handlar det om? :confused:
Börjar känna lite oro att våran resa oxå ställs in (29/5) Men man får ju hoppas på det bästa. Har fått biljetter hemskickade tre gånger & dom två sista gångerna med ett meddelande om att flygtiden är ändrad,både dit & hem...inga större förändringar, men ändå...
Om allt går som det ska nu, så är det inte så länge kvar för våran första resa till Karpathos, ser fram otroligt mycket mot det.
Sessan
bye_bye
Ska ni åka med apollo? Det ska vi också den 29/5 från arlanda, men vi har inte fått veta något om ändrade flygtider:confused:
annaebba:
Ja vi ska åka från Arlanda. Konstigt att ni inte har fått reda på något.
Men om man går in på Apollos hemsida & går på sin bokning & kollar på biljetten där, så ser man där att tiden är ändrad. Fast jag fick meddelandet & den nya biljetten hemskickad.
Från början så skulle ju planet gå 9:00, sen blev det ändrat till 08:50 & ny tiden är (än så länge) 09:40. Får väl se när den egentliga tiden blir.
Vart på Karpathos ska ni bo? Vi ska bo i Amopi :)
Trevlig resa!
Sessan
bye_bye
annaebba
2008-05-12, 09:35
annaebba:
Ja vi ska åka från Arlanda. Konstigt att ni inte har fått reda på något.
Men om man går in på Apollos hemsida & går på sin bokning & kollar på biljetten där, så ser man där att tiden är ändrad. Fast jag fick meddelandet & den nya biljetten hemskickad.
Från början så skulle ju planet gå 9:00, sen blev det ändrat till 08:50 & ny tiden är (än så länge) 09:40. Får väl se när den egentliga tiden blir.
Vart på Karpathos ska ni bo? Vi ska bo i Amopi :)
Trevlig resa!
Sessa
bye_bye
Hej igen...
Jo vi hade tydligen visst fått reda på det. ;) Men vi har inte fått våra biljetter än..
Vi ska bo på Regina i Pigadia
Ha en bra resa, inte så länge kvar nu ;)
Håkan Frid
2008-05-12, 11:53
Det är så trist__D att dom "leker" med oss turister på detta sätt, Usch!
Vi fick mail idag att vår avfärd från Köpenhamn till Athen den 23/7 var ändrad till senare tid. Visserligen samma dag men vad hjälper det oss när vi bokat flyg Athen-Milos och hotel i Adamas. Nu har jag ändrat så att vi flyger till Milos den 24/7 i stället. Det innebär en natt i Athen. Är det någon som kan ge ett bra tips på hotell för 4 i Athen. Vi kommer till Athen kl 20.15 och vi åker till Milos kl. 11.10 så det är ju egentligen inte mycket att göra nåt på. Det är nog som tidigare skrevs bara att övernatta på flygplatsen. Men tips mottages tacksamt.
Hälsningar Håkan Frid
litentuva
2008-05-12, 12:21
Fick veta att det går ett flyg från Sthlm samma eftermiddag men att vi inte kan boka om till det eftersom vi har enkelbiljetter. Var bara vissa flyg som de biljetterna gällde på. mkt märkligt agerande tycker jag, finns det plats i planet borde väl alla som fått sin resa anullerad hamna på det oavsett vilken biljett man har. Men så var det alltså inte,. Enligt reglerna har de rätt att agera så här men vad hände med att vara tillmötesgående och juste för att visa sig som ett proffsigt företag...
Illa__D
Bertil Lindroos
2008-05-12, 12:37
Så här har Apollo gjort i flera år, finns en hel del trådar om detta.
Har själv råkat ut för samma sak t.o.m att jag inte blev erbjuden något alternativ. Dessutom tog det 3 veckor innan jag fick mina pengar tillbaka, på ett bankgiroutbetalnings kort som kostade 50 kr att få insatt på kontot __D
Verkar vara så att dom " struntar " i kunder med billiga biljetter.
Dessa används bara som reklam för att dra till sig kunder, sedan är det bara att ställa in flyget och skita i kunden.
Hur som helst..för min del är det färdig åkt med Apollo, aldrig mera....
Åkte till Kefalonia förra sommaren med Airtours. De kontaktade mig en tid före resan och meddelade att flighten som vi bokat in oss på var inställd. Istället erbjöds vi plats på ett annat plan nästkommande dag, dock enligt vårt tycke med sämre flygtider, men vi köpte det ändå, i.o.m. att vi var inställda på resan.
I övrigt var vi väldigt nöjda med Airtours !
Det enda man kan säga är att egentligen är vi helt i klorna på flygresearrangörerna.
Hur man än trixar och via internet letar så finns det alltid någon liten hake när man bokar flygstolar på charter. Efter år av strul, förseningar, inställda flyg, sena biljetter och jag vet inte vad har jag slutat boka flygstolar på charterflighter. Ordinarie flyg, men till lågpris har fungerat de senaste 3 åren.
Vad jag tycker är konstigt är att inte Apollo läser KALIMERA för att se vad deras resenärer skriver om dem och deras Greklandsresor. Gjorde de det så kunde de ju svara direkt i Forumet, om de törs.
Tråkigt när det strular med bokningarna. Låter som det ändå ordnat sig för dig via Göteborg. Om din smak liknar min så är chanserna goda att Karpathos kommer att hamna högt upp på din favorit-lista och att du kommer att tycka att det var värt besväret. Vilka stränder .................!!!!!!!!!!! Jag och min fru längtar tillbaka och har nu en bokning med utresa från Göteborg den 31 juli. Vi har rest massor med Apollo och aldrig blivit besvikna så vi hoppas att det håller i sig. Trevlig resa. /Masse
Elisabet
2008-05-12, 22:50
Hur man än trixar och via internet letar så finns det alltid någon liten hake när man bokar flygstolar på charter. Efter år av strul, förseningar, inställda flyg, sena biljetter och jag vet inte vad har jag slutat boka flygstolar på charterflighter. Ordinarie flyg, men till lågpris har fungerat de senaste 3 åren. Flygbolagen har ju välformulerade villkor för inställda flyg och de skiljer sig knappt mellan till exempel Apollo, SAS och Sterling, så det verkar konstigt att det skulle vara struligare med charterflighter.
Själv har jag i princip aldrig varit med om någon strul med flygen, förutom en del förseningar som oftast berott på strejker på Arlanda. Någon enstaka gång har tiden ändrats en halvtimma hit eller dit, men det har varit på reguljärflyg, inte charter.
Vad jag tycker är konstigt är att inte Apollo läser KALIMERA för att se vad deras resenärer skriver om dem och deras Greklandsresor. Gjorde de det så kunde de ju svara direkt i Forumet, om de törs.De har säkert någon som läser Kalimera och andra reseforum, precis som andra företag som diskuteras i olika forum gör. Men varför skulle de lägga tid på att svara på frågor här? Vi är ju bara en bråkdel av deras kunder, det vore bara slöseri med deras arbetstid att ge sig in i diskussioner i forum (vilket i sin tur skulle göra biljetterna dyrare, för i slutändan är det alltid kunden som betalar företagens kostnader.)
litentuva
2008-05-13, 11:32
Tråkigt när det strular med bokningarna. Låter som det ändå ordnat sig för dig via Göteborg. Om din smak liknar min så är chanserna goda att Karpathos kommer att hamna högt upp på din favorit-lista och att du kommer att tycka att det var värt besväret. Vilka stränder .................!!!!!!!!!!! Jag och min fru längtar tillbaka och har nu en bokning med utresa från Göteborg den 31 juli. Vi har rest massor med Apollo och aldrig blivit besvikna så vi hoppas att det håller i sig. Trevlig resa. /MasseÄr ju fortfarande lite sur på apollo såklart men det går inte att lägga mer energi på det, känns bätter nu när vi ändå fatat beslutet om hur vi ska agera....Vår inställning är lite, "bara att gilla läget". Tror att det kommer vara värt besväret och ska man kunna luffa runt och se världen måste både vi och barnen lära oss att ta lite motgångar och vara inställda på att det inte alltid blir som man tänkt sig. Stora tjejen tycker att det ska bli sååå kul att åka nattåg! Bara att försöka göra resan till ett äventyr:) Tur att vi är borta 23 dar, då gör det inte så mkt att man är lite uppochned med sömnen första dygnet. Värre om man bara har en vecka, då är det inte så kul att börja resan med ett dygn utan sömn. Vi tar det som det kommer!flabb_flab
Elisabet
2008-05-13, 11:46
Är ju fortfarande lite sur på apollo såklart men det går inte att lägga mer energi på det, känns bätter nu när vi ändå fatat beslutet om hur vi ska agera....Vår inställning är lite, "bara att gilla läget". Tror att det kommer vara värt besväret och ska man kunna luffa runt och se världen måste både vi och barnen lära oss att ta lite motgångar och vara inställda på att det inte alltid blir som man tänkt sig. Stora tjejen tycker att det ska bli sååå kul att åka nattåg! Bara att försöka göra resan till ett äventyr:) Tur att vi är borta 23 dar, då gör det inte så mkt att man är lite uppochned med sömnen första dygnet. Värre om man bara har en vecka, då är det inte så kul att börja resan med ett dygn utan sömn. Vi tar det som det kommer!flabb_flabVilken härlig inställning! Ni är verkligen föredömen klapp_klapklapp_klapklapp_klap
Att välja att vara långsint och bitter blir man bara själv lidande av. Eran resa blir säkert helt fantastisk!!!
litentuva
2008-05-13, 13:48
Tack för stödet!flabb_flab
Ibland är Apollo helt ok...:p..hittade en enkel resa för 298:- idag...passade mig perfekt.....slog till direkt!
Hoppas sen bara att dom flyger som sagt....:D
litentuva
2008-05-13, 16:56
Ibland är Apollo helt ok...:p..hittade en enkel resa för 298:- idag...passade mig perfekt.....slog till direkt!
Hoppas sen bara att dom flyger som sagt....:D
Det var just en sådan biljett vi bokat...
Vart ska ni? Såg att det fanns till Karpathos i Oktober för det priset när vi boakade.
Preveza.....västra fastlandet...till att börja med i alla fall. bye_bye
Håkan Frid
2008-05-15, 10:10
Jag tog tipset att ta bussen till Rafina och bo en natt på Corali. Verkar funka bra med buss till och från flygplatsen oxå slipper man övernatta där. Jag lyckades dessutom avboka en natt på Milos så summa summarum blev det lite billigare för oss nu, fast visst hade vi hellre kommit fram till Milos samma dag. Men nu får vi en ny ingrediens i äventyret så det är bara att gilla lägetAng_elx
Håkan Frid
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.