Visa fullständig version : Tvättlina
frubrink
2008-07-28, 07:50
Hallå!! Känner någon till en resetvättlina som är gjord i resår och tvinnad med krok i var ände? Var kan jag i så fall köpa den? Perfekt på resa och man slipper ta med sig klädnypor.
Hallå!! Känner någon till en resetvättlina som är gjord i resår och tvinnad med krok i var ände? Var kan jag i så fall köpa den? Perfekt på resa och man slipper ta med sig klädnypor.
Vi har kjøpt vår på en butikk i Oslo som heter Nomaden. Der kjøper man mange smarte reiseeffekter. Det finnes nok tilsvarende forretning i Sverige.
Det er både kroker og sugekopper. Søk på nomaden.no og videre på tørkesnor. De har nettbutikk
Vi köpta via nätet från ett företag som heter Smart Stuff.
frubrink
2008-07-28, 09:03
Tack, jag har hittat flabb_flab
Frubrik, var hittade du? Den norska sidan har jag inte kollat, var det där och gick det att handla till Sverige? Smart stuff hittade jag ingen på i brådrasket.
En sån tvättlina vill jag också ha, låter ju ursmartklapp_klap
Elisabet
2008-07-28, 11:04
Googla, det finns på flera ställen.
frubrink
2008-07-28, 13:05
Hej! Jag hittade den på www.resklar.se (http://www.resklar.se) där fanns många roliga saker som kan vara bra att ha när man reser. Vad sägs om en pannlampa:D bra att ha när man går hem i mörkret flabb_flab skämt å sido gå in och titta. Tvättlinan kostade 49:-.
Tack, jag såg den också förut. Ska gå till Naturkompaniet och kolla, de har den på sin sajt och gissningvis även i butikerna.
En fundering bara: blir inte tvätten skrynklig när den torkar i den tvinnade linan?
frubrink
2008-07-29, 07:29
Inte mer än med klädnypor, dra ut tyget du stoppar in i linan så funkar det. bye_bye
Bra att veta! En sån måste jag bara ha.
Kalimera
2008-07-29, 12:27
de har den på sin sajt och gissningvis även i butikerna.Vi köpte i deras butik i våras.
Har varit och köpt där i dag:)
De hade en avancerad variant också, längre, tjusiga och dyrare. Men jag valde 50-kronorslinan.
Köpte också en sån där superhandduk i mikrofleece (eller nåt i den vägen). Brukar ju bara ta med sarong för att slippa skrymmande badhanddukar men det kan vara skönt att ha nåt att torka sig med. En resehandduk tar mycket mindre plats i packningen:)
frubrink
2008-07-30, 07:26
Kul att du hittade, jag ska kolla in handduken, hör av dig när du testat den :)Jag tänker på mickro trasorna, det känns inte som någon höjdare att torka sig på en sån :confused: Fru Brink
Säg inte det, man kanske blir ren och snygg?;)
Handduken är mjukare. Lite som de mikrodukar som finns för datorskärmar, köpte en sån på Clas Ohlson nyss.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.