handdator

Visa fullständig version : Korfu eller Kefalonia?

Myran
2009-03-29, 18:25
Hej,

Vi har planerat en resa till Kefalonia i maj/juni. Men har nu börjat snegla på Korfu istället. Finns det någon som varit på båda ställena och kan göra en liten jämförelse?

Vi reser med våra barn, 5 & 7år, vill gärna ha fin strand och god grekisk mat. Hellre genuint än "för turistigt" och barnvänligt förståss

Kefalonia/Lassi vs Korfu/Agios Gordis alt Agios Georgis(?) Vem vinner?

anna73
2009-03-29, 19:22
Har aldrig varit på korfu, men lassi har en fantastisk strand när man reser med barn. Och gångavstånd till huvudstaden om man vill se något nytt!
bye_bye Anna

karinafp
2009-03-30, 10:57
Kefalonia/Lassi vs Korfu/Agios Gordis alt Agios Georgis(?) Vem vinner?

Har bara besökt Korfu, men kan absolut rekommendera Agios Gordis. Lång, härlig strand, många restauranger, god mat och mysig liten by, inbäddad bland frukt- och grönsaksodlingar. Agios Georgios är klart tråkigare som by betraktat. Bara en radda hotell längs stranden.

Karin

Obo
2009-03-30, 13:10
Har bara besökt Korfu, men kan absolut rekommendera Agios Gordis. Lång, härlig strand, många restauranger, god mat och mysig liten by, inbäddad bland frukt- och grönsaksodlingar. Agios Georgios är klart tråkigare som by betraktat. Bara en radda hotell längs stranden.

Karin

Håller med Karin om Agios Georgios (south), var där i höstas (Resebrev finns). Agios Gordis var däremot en mysig ort. Eftersom jag även var på Kefalonia i fjol, så kan jag nog jämföra... Båda öarna har sina fördelar, Kefalonia är ställvis hisnande vacker, medan Korfu är (helt subjektivt givetvis) "mysig" (ställvis...ställvis inte...). Korfu är ju även ställvis väldigt "engelsk". Fast jag är inte hundra procent säker på till vilken ö av dessa två jag skulle åka om någon erbjöd mig en resa bara sådär.... kanske Kefalonia tror jag...:-) Det här var väl ett väldigt klart och entydigt råd..._B-anana

karinafp
2009-03-31, 11:05
Håller med Karin om Agios Georgios (south), var där i höstas (Resebrev finns).

Det måste jag läsa! klapp_klap Skrev själv ett resebrev från Korfu 2003, när vi bodde i just Agios Gordis. Kanske kan sprida något mera ljus i frågan...;)

Karin

som alltid längtar ner