handdator

Visa fullständig version : Hotell Forum i Agii Apostoli

marimba
2009-06-10, 10:52
Hej!

Nu har vi äntligen bokat en resa till Kretaklapp_klap! Vi åker 30/6 och ska bo på hotell Forum i Agii Apostoli (eller är det Daratso??? det står Daratso på bokningen, men jag hade fått för mig att området heter Agii Apostoli). Nu undrar vi om någon varit där och kan berätta lite om hur det är på hotellet och området. Jag har förstått att det är ett lugnt område, finns det tavernor med god mat och hyggliga priser? Är stranden barnvänlig?

Hälsningar Mariabye_bye

Gita
2009-06-10, 20:16
Stranden är mycket barnvänlig! Den bästa på Kretas nordkust kanske? Inga större vågor når vikarna, och badvaktrer finns. Visst kan de ha röd flagg ibland, men det blir aldrig så farligt som på andra ställen på den kusten.

Bra strand, inte mycket vattenaktiviteter alls, några Kantinas med grekiskt fast food (sallad, sandwiches etc). Några bra supermarkets, några små, några riktigt stora (INKA, LIDL). Nämnas skall också leksaksaffären Jumbo - ett måste för barnfamiljer.

Vår favoritrestaurang är Ozon i Agii Apostoloi, ca 10 min från ert hotell. Annars har vi några favoriter i Chania (taxi kostar 6 euro, man kan också ta bussen, precis utanför ert hotell):

Karnagio
Tamam
Ela

I år skall vi också testa (har snokat fram att de är värda att testa...):

Moutopaki
Semiramis
The Well of the Turk
Portes
Strata

Kanske också Nykterida... den ligger lite längre bort.

Trevlig resa!

marimba
2009-06-11, 09:37
Hej, Gita!

Tack för ditt svar :D! Är alltid spännande att få veta lite om området i förväg. Vi har varit i Agia Marina två gånger och trivts i och för sig men det är lite för turistigt för oss, så nu tänkte vi prova på något annat. Hade också fått för oss att stränderna var bättre vid Agii Apostoli.

Nu är det bara 19 dagar kvar _B-anana!!! Oj, vad vi ska njuta av värmen och maten :p!

Mvh Maria bye_bye

Moz
2009-06-11, 09:41
Jag har själv aldrig bott på hotellet, men varit i Agia Apostoli. Det är relativt litet och det finns mest små snabbmatsställen, men det går snabbt med taxi eller buss in till Chania (som stannar nära den gamla mysiga delen av staden) och där finns en uppsjö av trevliga tavernor och restauranger. Dyra och billiga, stora och små. Det är bara att välja. Hela staden (Chania) är oerhört charmig och väl värd ett par besök.

Stranden i Agia Apostili är fantastik. Lugn och barnvänlig och med minimalt med vågor ( i alla fall för det mesta). Fin sand och inte alltför mycket folk, samt en del små härliga matställen.

Har ni barn har ni valt helt rätt ställe och ha så kul på Kreta!