handdator

Visa fullständig version : Strumpor i sandaler

Berra
2010-05-12, 20:43
Är det ok med strumpor i sandaler?flabb_flab

Gun.san
2010-05-12, 20:52
Har man strumpor i sandaler så borde man faktiskt ha ett kokt stryk. ALLA vet att man INTE har det!! Samma gäller för foppatofflor __D ;-)

Gunsan

Hellen
2010-05-12, 20:56
Visst är det ok :D
// Helén

ramses
2010-05-12, 21:05
Din fråga är ställd med ett smil:)-du får ett rakt svar -Nej, det kommer aldig att bli OK.;)

Gun.san
2010-05-12, 21:15
Lägger man dessutum till ett par Speedo badbyxor så är dålig smak fullbordad,
iof, Speedo på rätt kropp är ok men då utan strumpor i sandaler, eller?

Hellen
2010-05-12, 21:37
Lägger man dessutum till ett par Speedo badbyxor så är dålig smak fullbordad,
iof, Speedo på rätt kropp är ok men då utan strumpor i sandaler, eller?

Tänker du på samtliga modeller Speedo eller bara just den modell som tävlingssimmare har?
// Helén

Tom
2010-05-12, 21:50

Och vad är problemet om ngn tycker det är Ok ?
Själv tycker jag att det ser "fräckt" ut.

Det handlar nog om mod, finner man det bekvämt så varför inte ?

Alltså att man ej räds att avvika. Det är en styrka många borde anamma.
"VÅGA VÄGRA MODENISSAR !"

/Tom

Millie
2010-05-12, 21:59
Snyggt eller inte, det är väl upp till var och en hur man vill klä sig!_B-anana
/Kerstin

Lissi
2010-05-12, 22:02

Det kan ju bara den svara på som tänker ha det. Ingen annan behöver ju bry sig......men frågar man mig vad JAG tycker så kan jag ju svara....;)

Lissi

Athanasia
2010-05-12, 22:02
Strumpor är onödig tvätt!:p

inkfish
2010-05-12, 22:08

Tyvärr, det är inte okej.

Som ett led i den ekonomiska tvångsförvaltningen av Grekland har EU-s estetikkommitté gjort ett tillägg:

En skyhög skatt kommer att läggas på öl, retsina och ouzo som intas av någon iförd sandaler med sockar eller crocs.

Jag välkomnar detta. Redan tidigare har jag försökt utropa Grekland till crocsfri zon här på kalimera. Denna straffskatt kommer att bli ett första steg!

Hellen
2010-05-12, 22:10
En skyhög skatt kommer att läggas på öl, retsina och ouzo som intas av någon iförd sandaler med sockar eller crocs.

Sandaler med crocs är lite överkurs tycker jag :D

// Helén- Crocsälskare! som undrar om flipflop crocs anses vara ok?

inkfish
2010-05-12, 22:14

Ja, under förutsättning att de kombineras med strumpor!

karinafp
2010-05-12, 22:29
I en amerikansk undersökning har strumpor i sandaler ansetts vara en helt legitim "deal-breaker", dvs om en kvinna ertappar sin käraste bärandes detta, har hon all rätt i världen att göra slut. flabb_flab

Karin
som håller med

Kikh
2010-05-12, 22:52
Tyvärr, det är inte okej. Som ett led i den ekonomiska tvångsförvaltningen av Grekland har EU-s estetikkommitté gjort ett tillägg:
En skyhög skatt kommer att läggas på öl, retsina och ouzo som intas av någon iförd sandaler med sockar eller crocs. Jag välkomnar detta. Redan tidigare har jag försökt utropa Grekland till crocsfri zon här på kalimera. Denna straffskatt kommer att bli ett första steg!

Du får bortse Kreta från den zonen då, min sambo försöker köpa ett par :eek:
Resultatet blev en "hemma hos strejk" i bästa Lysistrate-stil :D
Nog tycker jag att den modige kan ha strumpor i sandalerna, gärna med spetskant, men det formligen skriker svensk/tysk/tjeckisk turist om personen.

Grekerna klär, som vi tidigare nämnt, gärna upp sig och ruskar på huvudet åt somliga turisters klädval. Strunt i det om du vill, bara du ler, är trevlig och ger dricks;)

//Kikh

Andriotissa
2010-05-12, 22:56
Nej det är inte ok med strumpor i sandalerna flabb flabbDet är sjukt fult.:D

Admirala
2010-05-12, 23:07
Nog tycker jag att den modige kan ha strumpor i sandalerna, gärna med spetskant, men det formligen skriker svensk/tysk/tjeckisk turist om personen.

flabb_flabflabb_flabflabb_flabflabb_flab
Men modig? Stømper i sandalene har ingenting med modighet å gjøre, og det å ikke ha strømper i sandalene har ingenting med moteslaveri å gjøre. Strømper i sandalene er bare utrolig dårlig smak, som å ha lange underbukser under speedoen, eller onepiece ute blant folk. (Har forresten onepice-hysteriet spredd seg til Sverige?)
Joda, enig i at folk må få kle seg som de vil, men det betyr ikke at de skal beundres for sin modighet, enten de går med strømper i sokkene, i leopard-stringtruse og poncho på supermarkedet eller nakne til minibanken :o
Syns nå jeg, da :cool:

Kikh
2010-05-12, 23:14
Ela re Admirala, jag försökte vara rolig. Det är ju spetsstrumpan som är grejen. Fast Speedo är hett! :D Såna ser jag mest på välgödda håriga, i vanligt fall välklädda, greker...

//Kikh

malou
2010-05-12, 23:15
flabb_flabflabb_flabflabb_flabflabb_flab
Men modig? Stømper i sandalene har ingenting med modighet å gjøre, og det å ikke ha strømper i sandalene har ingenting med moteslaveri å gjøre. Strømper i sandalene er bare utrolig dårlig smak, som å ha lange underbukser under speedoen, eller onepiece ute blant folk. (Har forresten onepice-hysteriet spredd seg til Sverige?)
Joda, enig i at folk må få kle seg som de vil, men det betyr ikke at de skal beundres for sin modighet, enten de går med strømper i sokkene, i leopard-stringtruse og poncho på supermarkedet eller nakne til minibanken :o

Vel, blir det trendy eller moderne - gjetter på at mange her glemmer alle sine gamle fordømmer og kleshysteriet fra forrige/dette tiåret. Moter er jo på sett og vis resirkulering av ideer........

Millie
2010-05-12, 23:23
Men herregud låt folk klä sig som de vill, värre än så är det väl inte!!
Trivs en del med sockor i sandalerna så ok! Då är det värre med 50+ damer med övervikt som tycker det är ok att skumpa omkring topless på stranden! Att ligga och sola topless kan väl gå an men stutta omkring och tro det är snyggt, nää!
/Kerstin

Berra
2010-05-13, 06:55
Sandaler med crocs är lite överkurs tycker jag :D

Flipflop med grå röd randiga tåstrumpor! de du

Admirala
2010-05-13, 08:03
Ela re Admirala, jag försökte vara rolig. Det är ju spetsstrumpan som är grejen. //Kikh

Skjønte det, Kikh, derfor alle flabb_flab'ene i begynnelsen av innlegget.

Fast Speedo är hett! :D Såna ser jag mest på välgödda håriga, i vanligt fall välklädda, greker...
//Kikh

Enig! Får i tillegg grusomme flash-backs til svømmelæreren på gymnaset. En halvgammel gubbe (synes jeg den gang, han var sikkert bare ca 40 :rolleyes:) i hvit speedo som ble gjennomsiktig når den var våt :eek:

litentuva
2010-05-13, 08:48
Speedo på rätt kropp är ok men då utan strumpor i sandaler, eller?

Speedo är bara okey om de sitter på en man som står på startpallen i VM;), strumpor i sandaler är icke och kommer aldrig att bli okey, MEN om fötterna är vedervärdiga är det faktiskt i mina ögon bättre att dölja de med strumpor. Av två onda ting...:)

yeasou
2010-05-13, 09:22
Speedobyxor är rätt även om man blivit till åren och kroppen svullnat lite, fy fan va fult jag tycker det är med badbrallor som räcker ned till knäna. Foppacrocs är fult men skönt, fast utan strumpor då. Sandaler med strumpor är ju inte att rekommendera, tänk bara på StigHelmer i sällskapsresan:p
Yeasou

Netwolf
2010-05-13, 09:26
Jag antar att denne man, då inte får godkänt...:D

http://blog.lib.umn.edu/carls064/freealonzo/bushcrocs.jpg

Kikh
2010-05-13, 09:37
Jag antar att denne man, då inte får godkänt...:D

http://blog.lib.umn.edu/carls064/freealonzo/bushcrocs.jpg

Inte en chans - och jag skulle genast ha tagit honom för svensk om han kom in i butiken! ;)

Skämt å sido, i mina ögon är det viktigare att människor är glada och trevliga än hur de klär sig. Jag tycker däremot att shoppingrundor i bikini/badbyxor, och bar överkropp på restaurang är förkastligt.

//Kikh

kari
2010-05-13, 11:06

- m e n e r du strømper og r a g g sokkene i sandaler / crocs Ang_elx ;) flabb_flab
Jeg synes også strømper i sandaler er teit, men.... må innrømme at jeg
h a r brukt det ved et tilfelle da jeg k u n hadde d e n type sko tilgjengelig :o -.... det var en kjølig kveld.....
Ja, jeg vet det, jeg b u r d e ikke hatt tilgang på sokker :D - men jeg reiser jo ikke alene... :rolleyes:

inkfish
2010-05-13, 11:10
(Har forresten onepice-hysteriet spredd seg til Sverige?)

Jag tvingades googla:D.

Men...

http://www.onepiece.no/product_thumb.php?img=images/onepiec soft blue.jpg&w=314&h=580

Menar du att folk bär sånt utanför hemmets väggar:eek:?

Den ser ju grymt skön ut när man sitter i soffan med en kopp te och en bok.

Men ute?

Sparkdräkt kallar vi det på svenska, fast då brukar bäraren sitta i vagn, suga på napp och säga DA-DA-DAflabb_flab

Vilma
2010-05-13, 11:13
Skämt å sido, i mina ögon är det viktigare att människor är glada och trevliga än hur de klär sig.
//Kikh

Ja, det får vi hoppas!
På jobbet går vi med strumpor i sandaler större delen av året :rolleyes:
får hoppas att vi uppfattas som glada och trevliga ändå ;).

Strumpor i sandaler sommartid nej, nej, nej, fy vad fult!
Ännu värre än strumpor är ett par ovårdade fötter med hårda hälar. Usch!

Crocks kanske är sköna, men inte är de vackra. Ett tag brukade jag titt som tätt se en man i min omgivning promenera runt med barnvagn i klädd ett par blåa Crocks. Varje gång jag såg honom trodde jag att han hade glömt ta av sig tossorna. Det så så roligt ut! Som om de blåa skorna var ute och gick med denna stora mannen:).

inkfish
2010-05-13, 11:20
Ännu värre än strumpor är ett par ovårdade fötter med hårda hälar.

När du nämner det, så:

Jag hittade en bra fotsalva på apoteket häromdagen, den här:

http://www.expresschemist.co.uk/pics/products/46282/2/compeed-cracked-heel-cream.jpg

Den påstås läka hälsprickor på fyra veckor. Jag har inte sprickor så det kan jag inte gå i god för, men jag fick mycket bättre hälar direkt.

Visserligen kanske all kräm som smörjs på två gånger om dagen - som den här - blir effektiv. Men jag tyckte nog att skillnaden var stor mot annat jag prövat.

ricky
2010-05-13, 11:42
Jag lägger inte inte några personliga värderingar ang strumpor och sandaler.

Men jag förstår ju att detta väcker anstöt hos motsatta könet.
Det kanske inte är direkt snyggt, men gud vad jag har studerat och verkligen försökt förstå vad det är som väcker så starka reaktioner hos fruntimmerna:confused:

Personligen är det av de starkaste direktiven jag är satt under i mitt förhållande. Ordern är glasklar! -Aldrig strumpor i sandaler!!!

Hmmm...:confused:

inkfish
2010-05-13, 11:47
Jag skulle tro att det har fått töntstämpel. Ser det inte lite Stig Helmer ut?

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/dynamic/00707/noetta_707844b.jpg

Känsliga kan få en bild att skriva ut och tillverka skyltar av inför Greklandsresan;):

http://www.factotum.se/wp-content/uploads/2007/02/strumporisandaler.jpg

kari
2010-05-13, 12:50
- m e n e r du strømper og r a g g sokkene i sandaler / crocs Ang_elx ;) flabb_flab
Jeg synes også strømper i sandaler er teit, men.... må innrømme at jeg
h a r brukt det ved et tilfelle da jeg k u n hadde d e n type sko tilgjengelig :o -.... det var en kjølig kveld.....
Ja, jeg vet det, jeg b u r d e ikke hatt tilgang på sokker :D - men jeg reiser jo ikke alene... :rolleyes:

Glemte å skrive at jeg hadde lange bukser...... l i t t bedre enn til shorts kanskje

Admirala
2010-05-13, 12:55

Hehehe, det går litt for fort i svingene når man blir umåtelig engasjert. Strømper og raggsokker i sandalene blir kanskje så sinnsykt sært at det blir et mote-statement? ;)

Jag tvingades googla:D.

Men...

http://www.onepiece.no/product_thumb.php?img=images/onepiec soft blue.jpg&w=314&h=580

Menar du att folk bär sånt utanför hemmets väggar:eek:?

Jada, det er helt ille, skal jeg si deg. Var i en helt vanlig kjede-klesbutikk i Stavanger, nylig, og den ene ekspeditrisen (ca 35 år) hadde på seg en mørkeblå onepiece med hvite striper. Senere samme dag så jeg en ca 18-åring gående gjennom byen i sjokkrosa onepiece. Om det er ok å kle seg i onepiece utenfor hjemmet er stort diskusjonstema i Norge for tiden, og de fleste synes det er, som du også sier, kun et plagg til sofabruk. Jeg kan ikke være mer enig.

kari
2010-05-13, 12:58
Känsliga kan få en bild att skriva ut och tillverka skyltar av inför Greklandsresan;):

http://www.factotum.se/wp-content/uploads/2007/02/strumporisandaler.jpg

Her er det eneste skiltet jeg har sett i Hellas ( hittil ;)) når det gjelder fottøy :D

http://i47.photobucket.com/albums/f152/sigrunn/P1000490.jpg

Marielou
2010-05-13, 14:25
Strumpor i sandaler är väl rätt så okey. Men foppatofflor borde vara förbjudna annat än på jobbet. Det är bara en svensk familj som man kan se på flygplatsen i foppatofflor, avsaknaden av stil är hemskt att se.
Varför har svenskar en benägenhet att klä "ner" sig när de skall resa på semester. Varför inte vara snyggt klädd på flygplatsen och under resan? Besök en fransk flygplats eller en italiensk flygplats t.ex., om någon mot all förmodan går runt i foppatofflor eller i lodisstil, så är det absolut en svensk;) Mina italienska vänner brukar faktiskt skämta om det här med svenskars klädsel och jag instämmer gärna med dem, det är ju så sant!

inkfish
2010-05-13, 14:36
Mina italienska vänner brukar faktiskt skämta om det här med svenskars klädsel och jag instämmer gärna med dem, det är ju så sant!

Det förstår jag att de gör för vi klär oss ju verkligen helt olikaflabb_flab

Och jag skämtar om dem också. Har många gånger noterat att italienare klär sig i full gala bara för att gå till stranden. Det tycker jag är rätt kul.

Så du menar att de klär sig som för en tjusigare middagstillställning även när de bara ska ut och flyga? Det är också roligt:D.

Själv tycker jag nog att reskläder framför allt ska vara ändamålsenliga. Jag har just köpt ett par ändamålsenliga resbyxor för 900 spänn. Det kostar att ligga på lodis-toppen.;)

inkfish
2010-05-13, 14:37
Om det er ok å kle seg i onepiece utenfor hjemmet er stort diskusjonstema i Norge for tiden, og de fleste synes det er, som du også sier, kun et plagg til sofabruk. Jeg kan ikke være mer enig.

Ajajaj, då kommer det säkert hit också. Men jag har inte hört talas om det förrän nu.

Verkar väldigt opraktiskt när man ska gå och kissa, också:o

yeasou
2010-05-13, 14:45
Citat "Verkar väldigt opraktiskt när man ska gå och kissa, också:o"

Inte går du väl och kissar Inky:confused: Du sitter väl ner:rolleyes:

Yeasou_B-anana
Förlåt jag kunde inte låta bli:p

Yanna
2010-05-13, 14:59
Och jag skämtar om dem också. Har många gånger noterat att italienare klär sig i full gala bara för att gå till stranden. Det tycker jag är rätt kul.

Jag håller med!
:o Hur smakfullt är det att komma till stranden i högklackat och glitterkläder? hahahaaa

Yanna

Admirala
2010-05-13, 15:15
Strumpor i sandaler är väl rätt så okey. Men foppatofflor borde vara förbjudna annat än på jobbet. Det är bara en svensk familj som man kan se på flygplatsen i foppatofflor, avsaknaden av stil är hemskt att se.

Det er ikke noe bedre i Norge, tenker jeg. Det går an å kle seg komfortabelt for flyreisen, uten å se ut som om man skal drive hagearbeid på hytta!

Verkar väldigt opraktiskt när man ska gå och kissa, också:o

Heldigvis er det god plass til bleier ;)

Malina
2010-05-13, 15:27
Strumpor i sandaler är gräsligt och likaså foppatofflor.

Hellen
2010-05-13, 15:28
Årets "tavernatråd" :D Vägen fram till rätt eller fel är underhållande läsning, att vi klär oss olika är väl en jäkla tur i alla fall, tänk så lite vi haft att förfasa oss över annars.

Helén- som idag inte tänkte mig för utan åkte till mataffären med crocs på fötterna :eek::eek::eek:
Är jag klok eller- det är ju ett strandplagg och hemmatofflor :D

Yanna
2010-05-13, 16:27
Jag tycker faktiskt inte att svenskar klär ner sig, vilken generalisering! Det finns alltid undantag, men det är just undantag, men det är väl just dessa som "syns".
Att jag sett glitter på stranden är inget jag tror eftersom jag sett det, men jag vet inte exakt från vilket land dessa varit från.
Sen är det ju också en viss skillnad på hur man klär sig inför en resa om man ska på storstadsshopping, affärsresa eller semesterresa.

Yanna

Yanna
2010-05-13, 16:53
Bra att vi är överens! ;)

Man ser exempel på dålig klädstil från alla länder, men det ju också så att många inte klär ner sig medvetet, dom har bara inget intresse eller inte vet vad som är stil eller inte. Och om alla människor skulle klä sig stilenligt så skulle det heller inte finnas behov att hjälp..typ Stilpoliserna på TV. Ang_elx

Fast det är kul att sitta och kolla på folk och alla dessa stilar/ostilar! :D

Yanna

Marielou
2010-05-13, 16:58
Va? 900 spänn för ett par lodisbyxor, det måste vara en lodis av hög klass;) Jag tror att många missförstod mig tidigare.

Det är just detta jag menar, att klä sig snyggt inför en resa eller för stranden måste inte betyda glitter som många tycks tro. Man kan se snygg ut på ett enkelt sätt. Svenskar har mycket att lära sig av både italienare och fransmänflabb_flab och visst är det snyggt med smycken på stranden t.ex., det är hög klass:D

inkfish
2010-05-13, 17:05
Svenskar har mycket att lära sig av både italienare och fransmänflabb_flab och visst är det snyggt med smycken på stranden t.ex., det är hög klass:D

Det är där jag inte håller med dig:). Jag tycker inte att vi har så mycket att lära av dem - för mig räcker det att jag vet att den där skillnaden finns. Och att vi skandinaver är i minoritet i Europa om vår Intersport-stil på semestern. Därför kan jag anpassa mig lagom mycket.

Det där gäller ju även i vardagen. Klädkod verkar vara relativt nytt på svenska företag, t ex. Och jag är helt övertygad om att fransmän går i kostym till kontoret i större utsträckning än svenskar gör. Jag säger dock inte att det är bra eller dåligt, jag konstaterar bara att det är så det ser ut.

(Vad gäller semesterkläder så insåg jag i Goa i vintras att det nog är en rätt välbärgad medelklass som har råd att åka till Grekland numera. I Goa, lågprisresmål, syntes det att turister av alla nationaliteter faktiskt inte hade lika gott om pengar).

Marielou
2010-05-13, 17:14
Det har hänt och kommer att hända igen att jag äter middag nån kväll i vindbyxor. Om det blåser lite kallt och jag ska på en enkel taverna. Det är ett medvetet val jag gör - jag vet att varken italienare, fransmän eller greker skulle tycka att det var rätt. Men i vissa fall gör jag det ändå.

Jag gillar dig ändå;) Huvudsaken är att du inte har foppatofflor:D

Yanna
2010-05-13, 17:16
Jaha...vem har rätten att ha rätt och vem har fel i hur man ska klä sig? :cool:
Jag tycker inte att jag har mer att lära av italienskor och fransyskor än vad de har att lära av mig...så de så! Ang_elx

Yanna

inkfish
2010-05-13, 17:20
Jag gillar dig ändå;) Huvudsaken är att du inte har foppatofflor:D

Om jag hittar ett par från Manolo Blahnik, är de okej då?;)

Don't worry, det kommer aldrig att hända. Foppatofflor är inga skor, det är ett par formgjutna plastklumpar och jag vill inte att mina ben ska sluta så:eek:

Marielou
2010-05-13, 17:20
Jag kan bara inte låta bli, tänk på kära vänner! att när i antiken civiliserade greker och romare skapade begreppet klädkod och skred runt i sina vackra kläder och samtalde, då sprang vi i Skandinavien fortfarande runt i djurhudar och tjoade_B-ananaTur att vi har kommit en bra bit på väg :)

inkfish
2010-05-13, 17:23
Skapade klädkod? Bah. Du menar att det räcker att vi virar in oss i ett lakan?

;)

Arne
2010-05-13, 17:28
En märklig diskussion! Jag har följt inläggen och blir alltmer förvånad.
Vad handlar det hela om? Är det så att vi ska sitta att bedöma medmänniskor efter klädsel eller vad? Samt analogt med detta göra en bedömning om etikettsbrott alternativt smaklöshet?

Om nu någon person vill ha strumpor i sandalerna, ja, men vad är det att förfasa sig över? Jag förstår icke att detta skulle kunna vålla harm hos andra turister eller grekbefolkningen.

Visst kan jag i mitt stilla sinne stundtals förvånas över vissa klädslar ute i övärlden. Ett par i ATP-åldern, där herrn har ljusa gabardinbyxor, bruna flätade skor samt tillhörande klubbblazer. Ekipaget kompletteras med vit struken skjorta och slips. Allt detta en varm kväll med dryga trettio graders hetta. Frun är draperad i en skrikig långkjol av gul färg med stora röda solar som mönster.

Men vadå,, Icke kan det ankomma på mig att döma ut dessa ekipage som smaklösa. Helt uppenbart trivs sällskapet med denna mundering, och då ska de naturligtvis få göra detta utan inblandning av andra turister.
Envar må skruda sig efter eget gottfinnande..

Tänker avslutningsvis på de bevingade orden " Du ser grandet i din grannes öga, men ej bjälken i ditt eget"

Arne

inkfish
2010-05-13, 17:31
Berras fråga var nog skämtsamt menad, Arne, och jag tror att du kan betrakta svaren som lika lättsamma också!:)

Marielou
2010-05-13, 17:58
En märklig diskussion! Jag har följt inläggen och blir alltmer förvånad.
Vad handlar det hela om? Är det så att vi ska sitta att bedöma medmänniskor efter klädsel eller vad? Samt analogt med detta göra en bedömning om etikettsbrott alternativt smaklöshet?

Om nu någon person vill ha strumpor i sandalerna, ja, men vad är det att förfasa sig över? Jag förstår icke att detta skulle kunna vålla harm hos andra turister eller grekbefolkningen.

Visst kan jag i mitt stilla sinne stundtals förvånas över vissa klädslar ute i övärlden. Ett par i ATP-åldern, där herrn har ljusa gabardinbyxor, bruna flätade skor samt tillhörande klubbblazer. Ekipaget kompletteras med vit struken skjorta och slips. Allt detta en varm kväll med dryga trettio graders hetta. Frun är draperad i en skrikig långkjol av gul färg med stora röda solar som mönster.

Men vadå,, Icke kan det ankomma på mig att döma ut dessa ekipage som smaklösa. Helt uppenbart trivs sällskapet med denna mundering, och då ska de naturligtvis få göra detta utan inblandning av andra turister.
Envar må skruda sig efter eget gottfinnande..

Tänker avslutningsvis på de bevingade orden " Du ser grandet i din grannes öga, men ej bjälken i ditt eget"

Arne

Jag blev verkligen full i skratt när jag läste ditt inlägg. Det är verkligen en märklig diskussion, allt för lättsam kanske? Ibland är det intressant att diskutera det här med klädkoder i olika kulturer, det är inte allvarligt menat och meningen är inte att se ner på någon, jag har i varje fall hållt en skämtsam ton och det tror jag de flesta har gjort. Det är klart att var och en får klä sig som de vill. Men det får kanske människor att tänka efter. Men diskussioner kan hetta till även när det gäller så simpla saker som sandaler med strumpor ;)

Vad jag tror att Arne vill säga är, att nu får det vara nog. Vi bör höja vår diskusson ett snäpp! Men Arne kunde själv inte låta bli att anmärka på mannen ute i övärlden som hade klubblazer i 30-graders hetta. Alltså gjorde du också en notering Arne, gällande klädkodklapp_klap

Kikh
2010-05-13, 22:33
Jag håller med!
:o Hur smakfullt är det att komma till stranden i högklackat och glitterkläder? hahahaaa Yanna

Om det bara var italienare, men kolla in en grekisk strand på söndagar :eek:

Nog hackat på herrarna, nu vill jag veta vad ni tycker om strumpor i dampumps? Ang_elx

//Kikh

Hellen
2010-05-13, 22:41
Nog hackat på herrarna, nu vill jag veta vad ni tycker om strumpor i dampumps? Ang_elx

:D:D 80-talet är tillbaka :D:D
// Helén- som inte gillar allt i 80-talsmodet, men gjorde då Ang_elx:D

Admirala
2010-05-13, 23:36
Lurer på en ting: Hvorfor er det alltid noen som, i tråder som dette, litt snurt (kanskje) sier noe sånn som at "folk må få kle seg som de vil".

Det er da ikke det det er snakk om! Ingen her forteller folk hva de skal ha på seg, men akkurat som folk kan diskutere og ha sterke meninger om alt fra biler til fjernsynsprogrammer, kan vi vel diskutere klær og sko? Om jeg har et negativt syn på en bil eller et tv-program, betyr ikke det at jeg prøver å forhindre folk i å kjøre eller se på hva de vil! Hvorfor er det annerledes med klær?

Denne tråden er herlig humoristisk og lettlivet, ta det for det den er, en tråd hvor folk uttrykker sin mening om påkledning, ikke en tråd hvor noen prøver å styre kles-/skovalget til andre!

Hilsen Admirala (som iallfall ikke skjønner at noen med vettet i behold gidder å se Paradise Hotel snyft_drop)

Lopez
2010-05-13, 23:52
Ja, detta var ju dagens i-lands problem.
Att vuxna människor överhuvudtaget orkar
bry sig om något sådant gör mig bara beklämd.
Sen undrar man varför världen ser ut som den
gör.............

xenos
2010-05-14, 06:27
gör.............

Se det var en riktig moralkaka det!:cool:

Kikh
2010-05-14, 07:45
Att vuxna människor överhuvudtaget orkar bry sig om något sådant gör mig bara beklämd. Sen undrar man varför världen ser ut som den gör.............

Vi bryr oss inte så värst mycket, vi försöker i första hand ha lite roligt mitt i alla oroligheter och problem. Det är för övrigt inte bara vi på Kalimera som driver med klädkoder och turister. Många svenska (och utländska komedier) gör narr av liknande fenomen ex. Jönssonligan, Sällskapsresan etc. Det måste ju vara för att gemene man kan ta det till sig och roas av det.
Det är inte direkt så att de grekiska barnen leker "hitta sockar i sandaler" som vi sökte blå bilar på bilsemestern.

För mig kommer sommarens hit vara om jag ser en sparkbyxa MED strumpor i crocs :D Det blire en skön omväxling att prata om istället för indragningar i grekiska budgeten.

//Kikh, som tar väldigt få saker i livet på blodigt allvar

Kikh
2010-05-14, 07:52
Skapade klädkod? Bah. Du menar att det räcker att vi virar in oss i ett lakan? ;)

Tänk så mycket mer alkohol och tobak ni kunde ta med hem från Grekland, nu när charterbolagen stramat åt viktbegränsnigarna. Ytterst praktiskt är också att de flesta grekiska hotell, från och med i år, bjuder gästerna på flera ombyten rena kläder per vecka - Det är service det! :D

//Kikh

Netwolf
2010-05-14, 09:09
Som Kina kanske? Har de inte strumpor i sandalerna där :confused::D

//Kikh

Nä, men möjligen i kinaskorna! flabb_flab

Admirala
2010-05-14, 09:35
gör.............

Men kjære vene, ser du ikke humoren i dette da? Eller må alt være alvorlig og seriøst for deg? Synes det er deilig at vi innimellom har litt tullete tråder, det finns nok av problemer her i verden :D

Vilma
2010-05-14, 09:51
En tillvaro där man inte får skoja och skratta mitt i allvaret, då skulle det bli förfärligt grått och trist här i livet.

Det är banalt, men roligt, med kläder och olika stilar.
Vem har inte skrattat åt sina egna klädval när man tittat på gamla kort?

Kikh
2010-05-14, 09:54
Vem har inte skrattat åt sina egna klädval när man tittat på gamla kort?

Å käre värld, måste du påminna mig! Akta dig för ömma tår nu, strumpklädda eller bara;) Allt går igen, så vi får säkert chansen att äta upp våra uttalanden förr eller senare.

//Kikh

Maggan1
2010-05-14, 13:10
Haahaahaa...en småtråkig eftermiddag blev helt plötsligt hysteriskt rolig...speedobrallor o strupor i sandaler o pumps...flabb_flab flabb_flabflabb_flab det enda jag saknar (kanske missade det för alla tårar) är handledsväskan som tidigare var populär ...hade varit en riktig tjusig kombination...klapp_klap

Var och en klär sig givetvis som man själv vill, huvudsaken att man själv trivs.

bye_bye

inkfish
2010-05-14, 13:42
Lurer på en ting: Hvorfor er det alltid noen som, i tråder som dette, litt snurt (kanskje) sier noe sånn som at "folk må få kle seg som de vil".

Det er da ikke det det er snakk om!

SÅ rätt du harklapp_klap

Jag blir lika förvånad varje gång jag ser det här. Får man inte klä sig/resa/bada/äta/tycka som man vill?

Det är klart att man får! Vem skulle kunna hindra det? På ett diskussionsforum stiftas inga lagar, här möts olika åsikter. Det är ju det som är kul:).

För övrigt har jag aldrig förstått varför det anses så fel med vita tubsockar.

Admirala
2010-05-14, 14:16

Utmerket i joggesko, kanskje ikke fullt så lekkert i lakksko ;)

Charlotte
2010-05-14, 14:20
I min tidiga ungdom semestrade jag på Mallorca med min mormor och morfar.
En av de första dagarna när vi var ute på promenad sa jag på mitt ungdomliga vet bäst vis att - Jag förstår inte varför gubbar envisas med att gå med strumpor på i sandalerna.
Min morfar saktade in stegen och tog försiktigt av strumporna.
Detta resulterade i enorma skavsår som några dagar senare krävde ett läkarbesök!!!
Sen dess har jag aldrig yttrat någon åsikt om denna klädsel,
men jag tycker fortfarande inte att det är vackert.
Lotta

karinafp
2010-05-14, 14:51

Inte jag heller, för vem ser egentligen att det ÄR tubsockor? Allt man normalt ser är ju litet vitt som skymtar fram mellan byxben och sko. Utgår man automatiskt ifrån att vitt = tubsockor???

Karin
hajar noll

Bertil Lindroos
2010-05-14, 16:51
Att ha strumpor i sandaler är lika omöjligt som att svära i kyrkan, med andra ord....aldrig, aldrig att man bär strumpor till sandalar..brrrrr...ryser bara vid tanken. Däremot håller jag med anuloa och yanna om att det är
riktigt trevligt att se alla olika klädkombinationer man kan skåda under en dag på stranden eller i skuggan på travernan:D hör liksom till semester känslan, härligt att se att alla omöjliga och möjliga kreationer bärs upp med
stolthet och värdighet, oavsett vad jag/vi tycker. Huvudsaken att envar känner sig fin & vacker ! eller hur ?:eek::eek:

litentuva
2010-05-14, 17:10
Den här tråden är ju kul och startad med glimten i ögat enligt min åsikt. Variation förnöjer men det är skönt att i bland orka bry sig om banala saker i kontrast till världens enlände. Jag gillar bra människor med eller utan tubsockor, sen är det skoj att skoja om det! Lustigt, ibland är vi den som orkar bry sig om något fånigt och ibland är vi den som orkar bry sig om att nån orkar bry sig om nåt fånigt. Så kan det va och så ska det va antar jag :)

Britta52
2010-05-14, 19:02
Admirala- vad är onepiece?? :eek:

litentuva
2010-05-14, 19:10
Admirala- vad är onepiece?? :eek:

en hel overall med dragkedja en sparkdräkt för vuxna:eek:

Britta52
2010-05-14, 19:17
70-tal-kommer jag ihåg iallafall:eek:
hellre strumpor i sandalerflabb_flab

Britta52
2010-05-14, 19:18
kanske var otydlig - sparkdräkt för vuxna alltså!!:eek:

kari
2010-05-14, 20:26
For noen år siden var Teletubbies populære Dukker/ Leker :)
- ikledd Onepiece b l i r man en Teletubbie bye_bye

ramses
2010-05-14, 21:18
OH, Lopez Arne osv. det är underbart. Här är det en tråd (äntligen) med humor och viss distans, o se vad den ger. Låt oss få vara ej PK för en liten stund. Alla grupper av människor på vår jord har sina föreställningar om hur andra ser på dem, låt oss få leka lite med dessa. Säger bara Monthy Phyton, vad vore hela deras värld utan generaliseringar. Säger bara -- det är ej OK med strumpor i sandaler!!!

Kikh
2010-05-14, 22:43
...flabb_flab flabb_flabflabb_flab det enda jag saknar (kanske missade det för alla tårar) är handledsväskan som tidigare var populär ...hade varit en riktig tjusig kombination...

Vaddå tidigare? Har du sett de grekiska affärsmännen (och somliga skandinaver) nyligen ;)

Du kan köpa precis så många du bara orkar bära här i Chania - för nostalgitrippen förstås :D

Sammanfattningsvis vill jag se ett i sparkdräkt ifört foppafreak med vita tubsockar och "gubbgranat" runt handleden... Någon som ställer upp?

//Kikh

Arne
2010-05-15, 09:52
Sparkdräkterna för kvinnor väcker skabrösa tankar till livs! Detta utmärkt firmafestvänliga plagg med blixtlås av snabbkopplingstyp!

Som gjort för en lyckad firmafest....

Arne

Eva64
2010-05-15, 09:57
¨

DET är kult! Vem har inte haft det på 80-talet!! Jättesnyggt (skulle vara vita tubsockor med ränder!!:D) på den tiden men knappast nu. Som sagts.... vi kommer att få äta upp många av våra åsikter längre fram i tiden. Till sist, klä er som ni vill, om alla vore lika hade vi inte något att titta på och förfasa oss över. :p

Eva64
2010-05-15, 10:03
Tubsockor i pumps, strumpor i sandaler och diverse modeller på sparkdräkter. Har själv haft en sparkdräkt i det lyxiga materialet manchester:D. Vinröd och grann var den med endast en lång blixtlås fram! Det ni.... OHHH vad jag var fin då (på 80-talet). Tll detta bar jag givetvis ett par pumps med tubsockar:D:D:D!

karinafp
2010-05-15, 10:46
Även jag iklädde mig s k sparkdräkt på det glada (?) 80-talet. Heltäckande, svart, i sweatshirtmaterial. "Skabrös" är nog det sista ordet man skulle tänka på i det sammanhanget ;); min syster sa att jag såg ut som ett mumintroll...snyft_drop Men skön var den!

Karin
muminmamma Ang_elx

Kikh
2010-05-15, 11:02
Nog hackat på herrarna, nu vill jag veta vad ni tycker om strumpor i dampumps? Ang_elx DET är kult! Vem har inte haft det på 80-talet!! Jättesnyggt (skulle vara vita tubsockor med ränder!!:D) på den tiden men knappast nu. Som sagts.... vi kommer att få äta upp många av våra åsikter längre fram i tiden. Till sist, klä er som ni vill, om alla vore lika hade vi inte något att titta på och förfasa oss över. :p

Även jag ägde två sparkdräkter, en i blommig bomull och en i ljusblått. Jag gick gladeligen i snäva, ankellånga svarta jeans med vita tubsockar i svarta pumps - och självklart skulle de ha ränder :o

Snacka om att kasta sten i glashus:D
//Kikh

Charlotte
2010-05-15, 11:34
Har ni läst om den nya modetrenden i expressen idag?
Lotta

Kikh
2010-05-15, 11:55
Har ni läst om den nya modetrenden i expressen idag?Lotta

_B-ananaJag ska köpa en svartvit-randig body, ett par matchande strumpor, sandaler på klack och helt klart ett nitbälte! Gud giv mig styrka att bära denna ensemble!

//Kikh

Bertil Lindroos
2010-05-15, 12:02
Oj,oj....strumpor i pumps...urkkkkk!
Men ännu värre, pumps, knästrumpor i nylon ....då blir jag nästan illamående, till detta en kort kjol, tight t-shirt och den obligatorsika magväskan :D:D:(:(:(:(:(

Kikh
2010-05-15, 12:04
Oj,oj....strumpor i pumps...urkkkkk!
Men ännu värre, pumps, knästrumpor i nylon ....då blir jag nästan illamående, till detta en kort kjol, tight t-shirt och den obligatorsika magväskan :D:D:(:(:(:(:(

flabb_flabflabb_flabflabb_flab Den du Bertil! Var det snäv magtröja du sa? ;)

//Kikh

Bertil Lindroos
2010-05-15, 12:19
:D:Dflabb_flabflabb_flab Ja du...får fundera på det :o Kommer ner till dina omgivnigar den 4 juni...så om du ser en man i sina bästa år, komma in i din affär med sparkdräkt, sandaler och vita tubsockor så är det jag . Du får gärna tipsa om någon riktigt god raki....är raki fantast...även det Arne brukar kalla flygfotogen :D.

Arne
2010-05-15, 12:43
Brukar kalla?? Det är flygfotogen!!!!

Arne

Bertil Lindroos
2010-05-15, 12:51
Ok....men riktigt kall , pressad citron , mmmmm
Men Arne ....det kan ju vara en affärside till alla skuldtyngda flygbolag:D
Ledsen att vi spårat ur lite från tråden.

Yanna
2010-05-15, 13:45
Yanna (bär absolut inget italienskt;))

För mig betyder italienskt djupt urringat, snäva kjolar, högklackat och bredspacklat...har jag fel? Iaf är det inte min stil. Jag går gärna i jeans eller 3/4-byxor och låga skor...minimalt med smink, men kan för all del klä upp mig till tänderna också när det behövs. ;)

Något som jag tycker är djupt orättvist underskattat är midjeväska.klapp_klap Det har jag alltid när jag ska flyga, är suveränt att ha full koll på alla värdesaker istället för att ha dem i en dinglande handväska som man sällan vet om den är bakom eller framför kroppen i den stund man har fullt upp med resväskor och annat bagage. Jag använder den även på resmålet ibland. Tyvärr är det ju så att damkläder ofta saknar fickor och att det i vissa situationer är jobbigt och nervöst att hålla koll på en dinglande handväska och jag struntar fullkomligt i vad andra tycker om midjeväska.

OM jag skulle gilla foppatofflor, vilket jag inte gör, så skulle jag strunta fullkomligt i vad andra tycker om det också! Men som sagt...leopardmönstrat/klimakteriemönstrat sätter jag aldrig på mig!!! :mad: Fasansfullt!!!

...och flygfotogen dricker jag gärna Ang_elx

Den här tråden är verkligen kul! flabb_flab

Yanna

Hellen
2010-05-15, 13:50
Och jag fortsätter att ha mina Crocs som hemmatofflor och strandskor, är nu inne på mitt andra par flabb_flabflabb_flab
// Helén

Yanna
2010-05-15, 13:53
bye_byeAtt använda crocs..eller foppatofflor som jag säger...är som ÖSTERSJÖN! Ang_elx

Yanna

Hellen
2010-05-15, 14:16
bye_byeAtt använda crocs..eller foppatofflor som jag säger...är som ÖSTERSJÖN! Ang_elx
Yanna

Gissningsvis tycker du inte om crocs eller något märke på foppatofflor, är det rätt tolkat av en västkustbo? :D
// Helén

Edit: tror jag kom på vad du menar, jag hade ett par kopior en gång och i dem simmade man runt

Yanna
2010-05-15, 14:23
Jag har provat/lånat foppatofflor hos bekanta när jag sprungit ut o in, men fötterna gillar dem inte, känns svettigt och fuktigt i värmen....men alla fötter är ju inte som mina! Ang_elx Det är alltså materialet som är haken annars gillar jag lättviktiga och bekväma skor!

Hellen
2010-05-15, 14:55
Det är alltså materialet som är haken annars gillar jag lättviktiga och bekväma skor!

Jag trodde det var utseendet Ang_elx:D
// Helén- som inte med detta påstår att jag tycker de är snygga

Yanna
2010-05-15, 14:59
Nä...man kan inte påstå att de är snygga...glömde kanske den haken!!Ang_elx

monica
2010-05-15, 16:37

Arne

Men Arne, världens bästa dricka klapp_klap

Funkar till allt från meze till fisk och kött, har en plastflaska på kylning från lilla affären brevid mig.
Där köper vi från stor dunk på plastflaska, världens godaste fast det låter simpelt.

Serveras i kväll i små snapsglas med is och jättegoda tomater, oliver och feta.

Blir du inte lite avundsjuk i alla fall ;)

För att inte frångå ämnet, Aten kryllar av män med strumpor och sandaler idag :p

Monica

bocina
2010-05-15, 17:22
Inte bara i Aten, även i Lycksele vimlade det idag av män och kvinnor med Foppatofflor, männen hade företrädesvis strumpor och, om man var riktigt cool, så hade man färgglada Bermudashorts också. Efter en lång och kall vinter behövs det förmodligen inte mer än ca 20 gr för att Norrlänningar skall tro att de är i medelhavsområdetflabb_flab

Såg förresten i Expressen idag att senaste trenden i New York är att ha just strumpor i sandalerna, även på Catwalken! Någon svensk modeguru säger att det helst skall vara sandaler med av "rätt" märke och att strumporna inte går i samma ton som sandalerna.

Inga gamla "sanningar" varar för evigt.....:D

BoCina

inkfish
2010-05-15, 18:48
Nu hittade jag en två år gammal artikel i Aftonbladet som refererade en brittisk undersökning. Kvinnor hade fått lista fulaste grejerna män kunde bära på semestern.

Resultatet blev:

1. Strumpor i sandaler
2. Speedos
3. Sarong
4. Snusnäsduk knuten runt huvudet
5. Shorts i Union Jack-flaggan
6. Magväska
7. Piercing i bröstvårtan
8. Fotbollströjor
9. Cykelshorts
10. Crocs eller så kallade Foppa-tofflor

Vi ligger väl ganska nära det där, av tråden att döma. Och då inställer sig den obekväma frågan: Vill vi dela smak med just brittiskorna?

Hm:cool:

Marco
2010-05-15, 20:48

Arne

Håller med dig Arne! Den där rakin man brukar få efter maten är rena flygfotogenen!

För övrigt så är italienarna elegantast vad gäller klädsel, de har stil och klass. De är världsmästare! I fotboll också!

Maria/Micke
2010-05-15, 22:47
kristianstadsbo är alltid snyggt klädda!!klapp_klap

Netwolf
2010-05-16, 06:50
Resultatet blev:

1. Strumpor i sandaler
2. Speedos
3. Sarong
4. Snusnäsduk knuten runt huvudet
5. Shorts i Union Jack-flaggan
6. Magväska
7. Piercing i bröstvårtan
8. Fotbollströjor
9. Cykelshorts
10. Crocs eller så kallade Foppa-tofflor

Ja, jag har då aldrig haft punkterna 1, 5, 7, 9 & 10 :D

yeasou
2010-05-16, 09:32
Ett litet bidrag till klädseltråden:D Undrar på vilken plats denna badbyxa hamnar:rolleyes:
Yeasou_B-anana
http://i76.photobucket.com/albums/j7/yeasou/String.jpg

Kikh
2010-05-16, 09:59
:D:Dflabb_flabflabb_flab Ja du...får fundera på det :o Kommer ner till dina omgivnigar den 4 juni...så om du ser en man i sina bästa år, komma in i din affär med sparkdräkt, sandaler och vita tubsockor så är det jag . Du får gärna tipsa om någon riktigt god raki....är raki fantast...även det Arne brukar kalla flygfotogen :D.

Jag ska hålla ögonen öppna Bertil, fast du lär ju vara lätt att upptäcka :D
Raki är gudarnas dryck och jag ska självklart visa dig i rätt riktning.
Den 4/6 är det exakt 19 år sen jag kom till Chania första gången, så det kan vi fira med en liten provsmakning.

Välkommen hit!
//Kikh

Kikh
2010-05-16, 10:02
Ett litet bidrag till klädseltråden:D Undrar på vilken plats denna badbyxa hamnar:rolleyes:
Yeasou_B-anana

Badbyxa? Det är väl midjeväskan han har på sig???

En stilla undran bara. Var i hela h***te semestrar du Yeasou :eek:;)

//Kikh

yeasou
2010-05-16, 11:11
Var jag brukar semestra är väl ingen hemlighet:pSanden är svart där denna bild är tagen. Killen med stringen är EngelsmanAng_elx
Yeasou_B-anana

Kikh
2010-05-16, 11:45
Var jag brukar semestra är väl ingen hemlighet:pSanden är svart där denna bild är tagen. Killen med stringen är EngelsmanAng_elx
Yeasou_B-anana

DET förvånar mig inte det minsta :D Alternativen var tjeck eller tysk och det var han för normalbyggd för att passera som.

//Kikh

litentuva
2010-05-16, 11:50
Ja här ser vi verkligen charterturismens baksidor...;)

Yeasou_B-anana

Kikh
2010-05-16, 12:18
Ja här ser vi verkligen charterturismens baksidor...;)

:D:D:D

Jag ska formulera om min fråga till Yeasou. VAR i Helvetet semestrar du?;)

//Kikh

yeasou
2010-05-16, 12:29
Jag kallar det Paradiset:D
Yeasou_B-anana

Netwolf
2010-05-16, 15:25
Yeasou_B-anana

Kan inte låta bli att undra över parasollsponsons (http://www.dagensmedia.se/nyheter/article18059.ece)slogan "The Coke Side of Life". Måste ju vara baksidan de avser...:D Kanske därför de byter!

Enigma
2010-05-16, 20:55

Jag ska formulera om min fråga till Yeasou. VAR i Helvetet semestrar du?;)

//Kikh

Bilden är tagen på Santorini förstås där det är gott om svarta stränder.:)

Kikh
2010-05-16, 22:11
Kan inte låta bli att undra över parasollsponsons (http://www.dagensmedia.se/nyheter/article18059.ece)slogan "The Coke Side of Life". Måste ju vara baksidan de avser...:D Kanske därför de byter!

Menar du att engelsmännens berömda "stiff upper lip" beror på att de har en kall Cola upptryckt i röven, eller? Ang_elx
Jag hävdar fortfarande att det inte är en badbyxa utan hans midjeväska.

Yeasou, med tanke på alla underliga semesterbilder du verkar sitta på, är du säker på att det är paradiset ;)

Santorini står högt upp på min lista över platser jag vill besöka, men fan vet om jag törs längre. Jag kan ju aldrig hålla mig för skratt när jag borde. Större delen av dagen har jag föreställt mig Bertil som en raglande strumpklädd Teletubbie med foppatofflor:D Gissa om jag fnissat för mig själv...

//Kikh

anoula
2010-05-17, 07:24
Menar du att engelsmännens berömda "stiff upper lip" beror på att de har en kall Cola upptryckt i röven, eller? Ang_elx

Hahaha Kikh hur mycket raki hade du druckit när du skrev det där??

Kikh
2010-05-17, 07:41
Hahaha Kikh hur mycket raki hade du druckit när du skrev det där??

Inte en droppe:D Det måste ha varit "lämningar" från kvällen innan...

//Kikh

Ingerp
2010-05-17, 07:52
Jadu Kikh, inte behöver du åka till Santorini för att se något liknande!
Fick under förra veckan, vid flera tillfällen, beskåda ett gäng tjejer i 20-årsåldern, iklädda endast "magväska". Detta på stranden i Kato Stalos! Dessa magväskor verkade dessutom skava rejält där snöret, som får den hålla sig kvar runt höften, gick in i bakdelen :eek:
De hade iallafall inte tubsockor o sandaler på sig! Alltid något att glädjas åt Ang_elx //Inger

Ingerp
2010-05-17, 07:54
Kanske ska tilläggas att strippklubben låg alldeles ovanför just deras strandplätt! :rolleyes://Inger

Kikh
2010-05-17, 08:05
Jadu Kikh, inte behöver du åka till Santorini för att se något liknande! Fick under förra veckan, vid flera tillfällen, beskåda ett gäng tjejer i 20-årsåldern, iklädda endast "magväska". Detta på stranden i Kato Stalos! Dessa magväskor verkade dessutom skava rejält där snöret, som får den hålla sig kvar runt höften, gick in i bakdelen :eek: De hade iallafall inte tubsockor o sandaler på sig! Alltid något att glädjas åt Ang_elx //Inger

:D:D:D I Stalos har man alltså all underhållning man behöver, morgon som kväll. Jag är rätt säker på att det var klubben, Diamonds, personal du såg. En i varierande skala blonda småflickor, företrädesvis Tjeckiska, Slovakiska och Rumänska. Så mycket som de tjänar kan man tycka att de borde ha råd med en riktig bikinibyxa...

//Kikh

Ingerp
2010-05-17, 08:14
Så mycket som de tjänar kan man tycka att de borde ha råd med en riktig bikinibyxa...

//Kikh

Ja, så kan man ju oxå se det! :D

Själv undrade jag varför någon gick dit o betalade för något man kunde se gratis på stranden :confused: //Inger

Ingerp
2010-05-17, 08:16
... eller är det inte bara strippa de gör? :eek:

Sorry nu avviker jag rejält från ämnet! Så för att återgå till det hoppas jag att flickorna innan de klär av sig, bär leopardmönstrade shorts med randiga tubsockor i högklackade foppatofflor(finns det?), gärna i neonfärg prydda med blommor o strass. Allt för att de som till Diamonds, ska bli gladare o gladare för varje plagg som kläs av! ;)

Kikh
2010-05-17, 08:18

Ska jag svara ärligt på det så, nej - oftast inte... De kanske inte fått sina visitkort än, det är ju tidigt på säsongen ;)

//Kikh

Ingerp
2010-05-17, 08:23
Hehe...! flabb_flab

Malina
2010-05-17, 08:56
SÅ rätt du harklapp_klap

Jag blir lika förvånad varje gång jag ser det här. Får man inte klä sig/resa/bada/äta/tycka som man vill?

Det är klart att man får! Vem skulle kunna hindra det? På ett diskussionsforum stiftas inga lagar, här möts olika åsikter. Det är ju det som är kul:).

Min "favorit" när det gäller att platta till just en diskussion är "Tur att alla är olika"...

inkfish
2010-05-17, 13:55
Min "favorit" när det gäller att platta till just en diskussion är "Tur att alla är olika"...

Ja. Eller "Varför tjafsa om det där, vi är väl här för att vi älskar GREKLAND";)

inkfish
2010-05-17, 13:57

Ska jag svara ärligt på det så, nej - oftast inte... De kanske inte fått sina visitkort än, det är ju tidigt på säsongen ;)

//Kikh

Men snälla ni. Det där var väl lite väl osmakligt ändå. Kan vi inte bara ha lite kul?

Ma-Pia
2010-05-17, 14:53
Såg nyss i tidningen att det hetaste är att ha just strumpor i sandaler eller sandaletter.
Jag kommer fortsättningsvis att vara barfota:D

Mica
2010-05-17, 18:55
Och vad sägs om dessa i sommar?
http://i969.photobucket.com/albums/ae180/mica54321/tskor7F-9M-2.jpg

Lissi
2010-05-17, 19:45
Inte så snygga kanske men gud så skönt att slippa klämma in tårna i smala skor:D..i alla fall snyggare än sandaler och strumpor;):D

Ska man förresten ha strumpor i dessa:confused:Ang_elx:eek:

Lissi

Yanna
2010-05-17, 20:12
Inte så snygga kanske men gud så skönt att slippa klämma in tårna i smala skor:D..i alla fall snyggare än sandaler och strumpor;):D

Ska man förresten ha strumpor i dessa:confused:Ang_elx:eek:

Lissi

Strumpor i badskor? För det ÄR väl badskor?? :confused:

Yanna

Lissi
2010-05-17, 21:24
Strumpor i badskor? För det ÄR väl badskor?? :confused:

Yanna
:D:D..och jag som tyckte de vita hade klack, fast man inte såg den...
..fast lite på skämt skulle man vilja ha dem på stan för att se folks reaktion.
På dagis skulle de garanterat göra succé!

Lissi

Yanna
2010-05-17, 21:35
:D:D..och jag som tyckte de vita hade klack, fast man inte såg den...
..fast lite på skämt skulle man vilja ha dem på stan för att se folks reaktion.
På dagis skulle de garanterat göra succé!

Lissi

Ja så dumt av mig att bara tänka mig dem som badskor! Ang_elx Badskor kan väl visst ha klack, man kan ha strumpor i dem också..och barnen på dagis skulle ha jättekul.....men Lissi...om du vågar gå ut på stan med dem så MÅSTE du bara filma det och visa den för oss här på Kalimera :D

Yanna

Kikh
2010-05-17, 21:56
Och vad sägs om dessa i sommar?
http://i969.photobucket.com/albums/ae180/mica54321/tskor7F-9M-2.jpg

Nej fy F***N!!! Nu får Bertil byta ut foppatofflorna;)

//Kikh

Kikh
2010-05-17, 21:58
Men snälla ni. Det där var väl lite väl osmakligt ändå. Kan vi inte bara ha lite kul?

Det beror lite på vad man har för humor (min är ursjuk:D), men jag ska försöka dämpa mig en smula.

//Kikh

Yanna
2010-05-17, 22:30
Det beror lite på vad man har för humor (min är ursjuk:D), men jag ska försöka dämpa mig en smula.

//Kikh

Min humor är nog inte riktigt rumsren den heller! :D Fast jag håller igen! :p Tror jag!

Yanna

Mica
2010-05-17, 22:56
Inte så snygga kanske men gud så skönt att slippa klämma in tårna i smala skor:D..
Lissi

För det ÄR väl badskor?? :confused:
Yanna

Det lär göra ont i tårna att gå i dessa skor och som badskor sjunker man. De är gjorda i cement och är ett konstverk.;) F´låt:o kunde inte låta bli när jag hittade bilden.

Mica

Mica
2010-05-17, 22:59
Lissi, de finns i annat material än cement:D

http://i969.photobucket.com/albums/ae180/mica54321/tskor_34830075.jpg

Admirala
2010-05-18, 08:38
//Kikh

Neeeeeiiii, demp deg ikke _B-anana Da blir denne tråden mye kjedeligere :D

Netwolf
2010-05-18, 08:59

Håller med! Jag har då inte tagit illa upp :)

Kikh
2010-05-18, 09:06
Håller med! Jag har då inte tagit illa upp :)

Humor är ju en smaksak och jag måste acceptera att alla inte uppskattar lika fräcka saker som mig. Vi kanske ska starta en tråd för grekiska fräckisar också :D Såna kan jag i mängder...

Fast nu var det klädsel det gällde och jag håller ögonen öppna efter nya "stilmissar".

Kram på er//Kikh

Vilma
2010-05-18, 09:14
Såg nyss i tidningen att det hetaste är att ha just strumpor i sandaler eller sandaletter.

Mina vinterbleka ben kräver nylonstrumpor. Jag undrar tycker ni att det är ok att jag tar på mig ett par tubsockor i mina sandaletter när jag går på konfirmation nu på lördag? Det blir väl lite trångt ... men i så fall slipper jag fixa ett par andra skor.

Ingerp
2010-05-18, 09:26

//Kikh

Jag får väl skam till sägandes, erkänna att jag skrattade ganska rått åt din kommentar. Är inte lika rapp i truten, men humorn... ja den är nog ungefär densamma :o //Inger

Hellen
2010-05-18, 09:36

Jag håller med, dämpa dig inte Kikh! Jag är på samma eller "lägre" nivå :D

// Helén

Kikh
2010-05-18, 09:46
[quote=Vilma;206054]...Jag undrar tycker ni att det är ok att jag tar på mig ett par tubsockor i mina sandaletter när jag går på konfirmation nu på lördag?.../quote]

Om du väljer ett par randiga och lovar att fotografera utstyresln så - Ja för helsike! :D

Nylonstrumpor kan bli varmt i Grekland men är helt ok annars. Ta bara inte knäkorta eller ankellånga till minikjol;) Här i Chania är det inte andra än turisterna som bryr sig om vita ben, vi andra använder solglasögon och blir aldrig bländade. Du kanske bör undvika discon och klubbar med uv-ljus, men annars är du välkommen barbent.

//Kikh

Ingerp
2010-05-18, 09:53
Mina vinterbleka ben kräver nylonstrumpor. Jag undrar tycker ni att det är ok att jag tar på mig ett par tubsockor i mina sandaletter när jag går på konfirmation nu på lördag? Det blir väl lite trångt ... men i så fall slipper jag fixa ett par andra skor.

Skulle rekommendera ett par sockor från Happysocks, gärna något av de mer mönstrade! Piggar upp vilken utstyrsel som helst och det blir inte fullt så trångt som tubsockor! Annars fungerar alltid strumpor med motiv t ex Mimmi Pigg... ;)

Vilma
2010-05-18, 12:27
Skulle rekommendera ett par sockor från Happysocks, gärna något av de mer mönstrade! Piggar upp vilken utstyrsel som helst och det blir inte fullt så trångt som tubsockor! Annars fungerar alltid strumpor med motiv t ex Mimmi Pigg... ;)

Det får bli randiga då i brist på Hello Kitty:D

Vilken rolig krock mot min stilrena linneklänning. Jag ser fram emot den uppfriskande diskussionen som kommer att bli med mina tonåringar. Varför ta hänsyn till att tonåringar vill ha mammor klär sig på ett sådär medelbeige sätt så att de blir snygga men lagom osynliga?:rolleyes:

Funderar på att omvärdera mitt portförbud på nylonstrumpor i packningen på våra Greklandsresor. Jag såg blommiga nylonsteps i affären. Kanske nåt att pigga upp mina foträta sandaler med i sommar.;)

inkfish
2010-05-18, 14:31

Vem har inte sjuk humorflabb_flab?

Eftersom jag redan säkert är stämplad som glädjedödare så ska jag förklara vad jag reagerade på.

För mig är det inte humor att peka ut "blonda småflickor" från tre namngivna länder, tala om på vilken klubb de jobbar och först påstå att de tjänar massor med pengar där och sen insinuera att de prostituerar sig. Det kan knappast vara humor, det är bara människoförakt.

Som jag ser det kan man skämta om allt, bara man gör det i rätt sammanhang. Och när man pekat ut en grupp människor bör man vara extra försiktig.

Och med det sagt pratar jag gärna om fula skor:D

Vilma
2010-05-18, 17:00
[quote=Vilma;206054]..Nylonstrumpor kan bli varmt i Grekland men är helt ok annars. Ta bara inte knäkorta eller ankellånga till minikjol;) . Du kanske bör undvika discon och klubbar med uv-ljus, men annars är du välkommen barbent.

//Kikh
:D Såg idag på Åhlens ... skyltdockor iklädda: knälånga spetsnylonstrumpor:eek:... men jag lovar jag kommer inte att ta på mig det.:)

Lissi
2010-05-18, 17:14

Häftiga!! :D

Yanna
2010-05-18, 19:32

Till blommig sommarklänning kanske? :D

Yanna

Netwolf
2010-05-18, 20:56
Som jag ser det kan man skämta om allt, bara man gör det i rätt sammanhang.

Precis! Kan man inte skämta om det är det inte värt att ta på allvar! :D

Abi
2010-05-18, 21:24
Strumpor är onödig tvätt!:p

Men väldigt bra för att undvika skavsår, särskilt när det är varmt ;)

bye_byeAbi

Eva L
2010-05-19, 04:57
En gång på Kreta fick jag hjälpa en chic turist som vandrat runt med nya sandaler av läckert snitt utan strumpor. Några sandkorn gjorde resen av veckan till en pina för henne. Blåsor, skavsår och ett infekterat sår blev priset för fåfängan. Tänk om damen hade haft vett att promenera i fotriktiga sandaler med bekväma sockar utan sömmar då hade hon kunnat njuta av hela sin resa.;)

Själv föredrar jag bekvämlighet framför fåfänga och trendoraklen har inte så mycket att hämta här. Bekväma skor och härliga promenader i natur eller på kulersten blir då betydligt enklare.

Eva

Aina
2010-05-19, 16:27
Hur tycker ni jag ska göra med mina fjällrävenbyxor? Ljusa, i tunt tyg, perfekta för svala båtturer och kloster som kräver påklätt, och med avtagbara ben när det blir för varmt. Lättvättade. Heltigenom praktiska och fantastiska, men hiskligt fula som shorts. De är helt enkelt lite för långa för att vara snygga på mina korta ben.

Får jag ha dem?
Bekymrad öluffare,
Aina :(

Hellen
2010-05-19, 16:28
Får jag ha dem?
Bekymrad öluffare,

Nej!:D Eller jo förresten det får du, om jag får ha mina crocs
// Helén

Aina
2010-05-19, 16:47
Eller jag får ha fjällrävenbyxorna utan byxben, men endast tillsammans med crocs och tubsockar? :eek: Ni får se i resebrevet i höst!

Aina

Eva64
2010-05-19, 21:29
Hur tycker ni jag ska göra med mina fjällrävenbyxor? Ljusa, i tunt tyg, perfekta för svala båtturer och kloster som kräver påklätt, och med avtagbara ben när det blir för varmt. Lättvättade. Heltigenom praktiska och fantastiska, men hiskligt fula som shorts. De är helt enkelt lite för långa för att vara snygga på mina korta ben.

Får jag ha dem?
Bekymrad öluffare,

Äh, bry dig inte om att sätta på "benen" på byxorna överhuvudtaget!!! Då blir kanske shortsen lagom långa och "inne" till dina korta ben=supermodernt!!:D:D:D:p:p. Tycker du att glappet blir en aningen för stort mellan byxor och skor kan du alltid slänga på dig ett par snygga tubsockar!!flabb_flab

Hellen
2010-05-19, 21:41
Skall du ha med bxorna endast för klosterbesöket i så fall skippa dem, det går utmärkt att komma in med sarong :D
// Helén

inkfish
2010-05-19, 21:48

Om de är fula som shorts - vad tror du om att bara använda underdelarna:)?

Fjällräven är helt godkänt, hoppas jag. Jag har nyss köpt både shorts och byxor från Fjällräven inför nästa resa och det är det dyraste i den vägen jag köpt på länge:(!

Vilma
2010-05-19, 21:55
Äh, bry dig inte om att sätta på "benen" på byxorna överhuvudtaget!!! Då blir kanske shortsen lagom långa och "inne" till dina korta ben=supermodernt!!:D:D:D:p:p. Tycker du att glappet blir en aningen för stort mellan byxor och skor kan du alltid slänga på dig ett par snygga tubsockar!!flabb_flab

Jag tror mer på knästrumpor i spetsnylon, men det ska helst bli en liten glipa så man ser benet emellan :p.

Vilma
2010-05-20, 08:03
Alvarlig talat så tycker jag att fel skor kan förstöra hela klädseln. Jag väljer ändå många gånger bekvämlighet framför utseende.;)

Att träskor har blivit på modet igen var ett kärt återséende för en som bodde i träskor under 70-talet. Vi pulsade till och med runt i snön, på tonårsvis, i platåträskor när vi gick på högstadiet.
De som finns nu i alla möjliga utföranden är ju så fina ! I år slog jag till och köpte ett par . Jag föll pladask för ett par som var så sköna och de var jättefina, vita :eek: i lack .
Eller? Vad tänkte jag på :confused: Vita träskor! När jag har dem på mig känner jag mig som en sjuksköterska på rymmen. Ingen höjdare! flabb_flab

Eva L
2010-05-20, 08:32
Fjällräven är helt rätt. Du kan känna dig lugn. Du får knappast godkänt av mode oraklen men får säkert en date med en snygging från Världsnaturfonden och i Umeå skulle du smälta in fint. ;)

Eva

Yanna
2010-05-20, 15:37
Själv föredrar jag bekvämlighet framför fåfänga och trendoraklen har inte så mycket att hämta här. Bekväma skor och härliga promenader i natur eller på kulersten blir då betydligt enklare.
Eva

Jag håller fullständigt med dig Eva!
Yanna

Eva64
2010-05-20, 20:51
Träskor, eller tofflor som vi säger här nere i Skåne, är supermoderna på vintern!! Ett villkor är dock att de sitter på en äldre herre (läs bonde) men ett par rejäla raggsockor i! Ett annat villkor för att vara hipp är att de ska vara något snedslitna. Det ni!! :D

inkfish
2010-05-21, 22:19
Träskor minns jag som otroligt stumma och obekväma! Redan förra året kom ju modet med högklackade träskor, hasbeens. Jag har aldrig provat men det måste kännas förfärligt.

Eva: angående det där med Världsnaturfonden så lovar jag rapportera om det skulle inträffaflabb_flab

AndersK
2010-05-21, 23:54
Vilka kul och finurliga inlägg i denna i humoristiska tråd!

Strumpor i sandaler? Min åkte omedelbart av när mina barn med sina ohämmade vanor och med ovanlig enighet hävdade att jag såg ut som en j.....a (tolkningen är fri) manlig person boendes i Sveriges huvudstad.

För något år sedan prackade man på mig några ynkliga tygbitar att ha på fötterna när det var dags att förpassa dessa i vandraskorna. Tyget fick inte sticka över skaftet och synas, sas det. Fåfänga, sa jag men provade under en något krävande vandringstur på Kalymnos. Konsekvens: omfattande förbrukning av plåster och en förlorad nagel. Aldrig mer slikt elände. Rejäla tubsockor ska det vara!!

Mindre förbrukning av textilier i samband med tillverkningen av de av mig använda badbyxor har däremot aldrig kommenterats. Av detta kan man dra några högst varierande slutsatser: 1. Han bär dem med hedern i behåll! 2. Han ser ju snygg ut! 3. Vi fick av honom strumporna trots vanlig ovilja att lyssna på våra råd! 4. Vi kan inte förändra mer hos den envise och egotrippade gubben!

För övrigt åker strumporna inte ens på när de skulle vara till skydd mot mygg och andra stickande och bitande flygfän. Hellre lindar jag fötterna i bordsdduk och glädjer mig åt att andra gör detsamma.

/Anders

Kikh
2010-05-22, 02:13
...Redan förra året kom ju modet med högklackade träskor, hasbeens. Jag har aldrig provat men det måste kännas förfärligt... Ingen ko på isen där. Har man bott i "pano" Agia Marina så har man haft bruk förklackarna i"motlutet" - nerföt tar man sig barfota! Gratis shot till de som kasar i tubsockar flabb_flab

//Kikh

Kikh
2010-05-22, 02:20
//Kikh

Snyggt citat - hur nu det gick till... Kan det bero på ragggsockar i trätofflor och "in vinum veritas"?! Det är trots allt Kostas/Konstantinas/Elenis namnsdag och det ska firas med rejäl råge!

//Kikh

Kikh
2010-05-22, 02:25
Ingen ko på isen där. Har man bott i "pano" Agia Marina så har man haft bruk för klackarna i"motlutet" - nerföt tar man sig barfota! Gratis shot till de som kasar i tubsockar flabb_flab]
SÅ skulle det vara!

//Kikh

inkfish
2010-05-22, 14:39
Tredje gången gillt;)flabb_flab

Kikh
2010-05-22, 22:07
Tredje gången gillt;)flabb_flab

Jag ska inte dricka och citera verkar det som :o Ska nog inte skriva i påverkat tillstånd över huvudtaget, för namnsdagsfiranden och vinet vill jag inte avstå från, sånt hör ju till livets godbitar.

Idag såg jag en "dam" iförd kakigröna vadlånga vindbyxor, stormönstrad finblus, ankellånga blå herrsockar och svarta klackskor i slingback modell. Försök knäcka den!

//Kikh

Marco
2010-05-22, 23:01
Idag såg jag en "dam" iförd kakigröna vadlånga vindbyxor, stormönstrad finblus, ankellånga blå herrsockar och svarta klackskor i slingback modell. Försök knäcka den!

//Kikh

Kör en Facebookvariant...gillar!

/Marco (som om 2 veckor kommer att leva livet på Kreta i 2 veckor) ;)

Millie
2010-05-22, 23:55
Hade bestämt mig för att inte göra fler ilägg i detta ämne men...
Idag gick det en otroligt "sexig" karl förbi på gatan, cityshorts, svarta vadlånga strumpor,loafers + kritvita ben. Wow det var en höjdare. Men hade såg ut att trivas!:D
//Kerstin

Aina
2010-05-23, 09:08
Jag bara tänker att jag hoppas att jag inte kommer med på något foto efter sommaren som någon kalimeran tagit för att illustrera "illa klädda turister" eller Bara i Grekland (fototävlingen). :o

Men om, så bjuder jag nog på det! ;)

Om ni ser en medelålders dam iklädd en kjol sydd av sidenslipsar, så är det jag. Jag kanske ska komplettera kjolen med mönstrade knästrumpor och crocs?

:D Aina

P.S.
Foppatofflor har jag alltid tyckt är vansinnigt fult. Har dock ett par fuskfoppa som jag har i trädgården - de är ju praktiska och lätta att få på sig. Fascinerande var dock att besöka crocs-affärerna i Naxos stad. Jag hade ingen aning om att det fanns så många varianter av crocs: sandalcrocs, flip-flop-foppa, gympaskofoppa...osv...

Ante
2010-05-23, 11:45
Hellre sandaler med svarta ankelstrumpor än foppatofflor! :cool:

Foppatofflor :eek:

malou
2010-05-23, 22:27
Til min forundring står det i en avis at nettopp strømper/sokker i sandaler er toppen denne sommeren! Virkelig trendy. :D

'Selv om de mest motesikre har begynt å bruke sokketrenden, er det fortsatt mange som nøler.'

Helst skal det være mørke herresokker, og helst i høyhælte/høgklackade sandaler. Gjerne korte jeans, slik at sokkene sees. Kanskje svenskene er først ute her? Nordmenn er ofte rene sinker i motesammenheng, sammenlignet med broderfolket.bye_bye

inkfish
2010-05-24, 09:42
Det är ju Eurovision i Norge den här veckan. Och titta vad Aftonbladets schlagerbloggare rapporterar:

Länk (http://blogg.aftonbladet.se/esc2010/2010/05/dagens-outfit) till ett inlägg med rubriken Dagens outfit.

"Ni vet var ni läste det först", slutar hon. Och visst gör vi det: på sidan 1 i den här trådenklapp_klap:

(Har forresten onepice-hysteriet spredd seg til Sverige?)

Kalimera - nu även trendorakelflabb_flab

Eva L
2010-05-24, 15:07
Herregud jag trodde att det var ett skämt. Ser ut som en av mitt minsta barnbarns pyjamaser. Väldigt sött på en liten men jag skulle se ut som en ko på kosläpp i en sån utstyrsel. flabb_flab

Eva

Hellen
2010-05-24, 16:18
Jag skulle gärna ha en- som mysdress hemma!!!!
Det är nog bara att vänja sig- det gjorde man ju med velour overallerna i mitten på 70-talet :D
// Helén

Eva L
2010-05-24, 20:11
Overall ja men det här är ju en babypyjamas. Velourkläderna jag bar på 70-talet har då ingen likhet med detta.

Eva

Riitta
2010-05-24, 20:22
Jag hade en snygg "overall" på 70 talet. Brun sammet, åtsittande,med vida byxben:D Då var ja sådär 15 kilo lättare, så man kunde ha åtsittande kläder:rolleyes::o

Riittabye_bye

Riitta
2010-05-24, 20:36
Då var det små storlekar på era velourkläder på 70-talet flickor:D Ni var ju inte så stora då:rolleyes:

Riittabye_bye

Riitta
2010-05-24, 20:42
Skall fråga mina flickor om jag klädde dom också i velourAng_elx:D
Misstänker det:rolleyes:;)

Riittabye_bye

Ninne
2010-05-25, 12:09
Millie!
Alla är vi människor och det ska kunna finnas plats till alla, antingen man är en överviktig 50+ tant som går topless,eller dom som gärna vill ha strumpor i sandalerna.

yannis
2010-05-25, 12:22
Nu kanske jag tar udden av sandal/strumpdiskussionen. Eller tvärtom. På min sons bröllop hade jag klätt mig i min finaste långklänning.

Men vad fanns nedtill? Jo, ett par vita stödstrumpor och mina teva vandringssandaler!

Jag har nämligen ett par fötter, som endast godtar foppatofflor, sandaler eller rymliga vinterskor. Mina fötter sväller under dagen och jag har ingen känsel i dom, känns som elefantklossar. Normalt har jag ej på mig strumpor under sommarhalvåret. Men på grund av att jag i det närmaste skulle sitta från morgon till kväll och att mina fötter och tår är väldigt fula tog jag denna dag på mig stödstrumporna.

Så ibland finns det en anledning till denna utstyrsel.

Birgitta

Hellen
2010-05-25, 12:42
Så ibland finns det en anledning till denna utstyrsel.

Det finns alltid en anledning till hur man klär sig :D
// Helén

Eva L
2010-05-25, 14:54
Mitt äldsta barnbarn älskar sina plyschbyxor (velour) han har många i olika färger och hans favoiritfärger är rosa och rött. Han är nyss fyllda tre och jag hoppas den perioden som är nu varar länge.:) Alla barn klär i plysch och det begränsar inte deras rörelseförmåga som trånga jeans gör.

Under vår värmebölja nu i maj hade jag en rosa/röd kjol i retrostuk med en vit blus till. Mormor du ser ut som en prinsessa var hans kommentar. Länge sedan jag fick en så vacker komplimang. Hoppas färgglädjen också varar länge.

Eva

Berra
2010-06-01, 15:54
Inga strumpor här inte
//Berra nu på Tinos
http://picasaweb.google.com/bernt.lundin/DropBox?authkey=Gv1sRgCMq_qLqc2diPogE#5477816754504732530
http://picasaweb.google.com/bernt.lundin/DropBox?authkey=Gv1sRgCMq_qLqc2diPogE&pli=1&gsessionid=z47qWg6NJ9zTUH-CQGUzaQ#5477816754504732530

Lissi
2010-06-01, 16:28
ÅHHHHHHH Tinossnyft_dropsnyft_dropsnyft_drop
Jag vill dit NUUUUUU!!
I förmiddags när jag tittade på alla webcambilder därifrån så var det +27!!

Krama ön från mig....

Lissi

Kikh
2010-06-02, 00:01
Inga strumpor här inte
//Berra nu på Tinos
http://picasaweb.google.com/bernt.lundin/DropBox?authkey=Gv1sRgCMq_qLqc2diPogE#5477816754504732530
http://picasaweb.google.com/bernt.lundin/DropBox?authkey=Gv1sRgCMq_qLqc2diPogE&pli=1&gsessionid=z47qWg6NJ9zTUH-CQGUzaQ#5477816754504732530

Vilket härligt FOTo Berra :D Trevlig semester!

//Kikh

Bertil Lindroos
2010-06-02, 16:56
Nu är det strax dax..!!!!!
Må gudarna ge mig styrka och mod !
Snart får du se mig i sandaler, strumpor, rosa overall, och handledsväska, kanske jag outi*****r...med en magväska också... kommmer ner den 4 juni...så passa dig nu...Kikh :D:eek:

Aina
2010-06-02, 17:04
Maken tog på sig sandaler i morse. Efter debatten här på Kalimera kände han sig föranledd att påpeka: "Titta! Inga strumpor!" ;)

Jag träffade en bekant som bor i Australien häromdagen. Hon berättade helt apropå att hennes ex(!)make brukar lufsa runt hemma i badskor (flipflops) och strumpor! Vid ett tillfälle hade en fotograf frågat om han kunde få ta bilder på honom som en "character" i staden vilket han dock hade avböjt...

Aina

Mica
2010-06-11, 23:00
Ok, tråden har svalnat men kan inte låta bli att lägga in det jag läste i går

"En internationell undersökning på ZOOVER Semesteromdöme visar att engelsmännen är de sämst klädda semesterfirarna.
I omröstningen deltog 16’000 kvinnor och män från 15 europeiska länder. Totalt 25 procent tyckte att engelsmännen klädde sig sämst, därefter kom tyskarna med 23 procent och polackerna med 12 procent. Schweizarna ansågs klä sig bäst och fick inte över 2 procent av rösterna från något land.

Engelsmännen tycks dock inse att deras klädstil inte är någon hit. Hela 30 procent av engelsmännen i undersökningen röstade på sig själva. Främsta stilmissen ansågs vara vita strumpor i kombination med sandaler."

Mica
som förra helgen på en studentmottagning mötte ett par fötter i högklackade crocs!!!

Kikh
2010-06-12, 06:18
...
som förra helgen på en studentmottagning mötte ett par fötter i högklackade crocs!!!

:eek::eek::eek: Hade du ingen kamera med dig?

//Kikh

Nektaria
2010-06-12, 07:55
Ok, tråden har svalnat men kan inte låta bli att lägga in det jag läste i går

"En internationell undersökning på ZOOVER Semesteromdöme visar att engelsmännen är de sämst klädda semesterfirarna.
Hela 30 procent av engelsmännen i undersökningen röstade på sig själva. Främsta stilmissen ansågs vara vita strumpor i kombination med sandaler."

Det är flera år sedan jag hörde definitionen av en engelskt turist: "grey socks and sandals". Kanske grå-sockorna är utbytta mot vita tubsockor?:confused:;):rolleyes:

Vilken kul grej med högklackade Crocs! Det skulle jag gärna vilja sett!flabb_flab

Hälsar Lena

nilam
2010-06-12, 09:41

//Kikh

Min kompis har ett par så jag kanske kan "smygfotografera" och lägga ut :D;)

Malin

Mica
2010-06-13, 21:12

//Kikh

Vilken kul grej med högklackade Crocs! Det skulle jag gärna vilja sett!flabb_flab

Hälsar Lena

Kameran var med men förlorade fokus, möjligen beroende på champagnen och vinet.:D
Nu har jag letat på nätet och hittat bilder och ok det var kilklack.
http://i969.photobucket.com/albums/ae180/mica54321/crocs2-1.jpg
På crocsdamens fötter fanns dessa, fast röda, med utsmyckningar i hålen speciellt framtagna för att passa crocs.flabb_flabflabb_flab

http://i969.photobucket.com/albums/ae180/mica54321/Julascrocs1.jpg
De här, Julas variant av crocs, hade jag på mig och i stöket att fixa med allt för mottagningen i trädgården glömde jag byta och det var anledningen till att ägarinnan av fötterna i crocs uppmärksammade mig och samtalade om ämnet. Hon berättade att det finns såååå många olika snygga modeller av crocs att välja bland när hon såg vad jag hade på fötterna.

Och jisses vad modeller det finns!!
Vilka ska jag välja? :confused:De här kanske?:eek::eek::D
http://i969.photobucket.com/albums/ae180/mica54321/Flip-1.jpg
Mica

Kikh
2010-06-13, 21:38
Vilka ska jag välja? :confused:De här kanske?:eek::eek::D
http://i969.photobucket.com/albums/ae180/mica54321/Flip-1.jpg
Mica

Ja, men då måste du lova att ha hemstickade randiga tå-strumpor i dem:D

Nu har jag kommit på något annat jag vill förbjuda, nämligen fula hattar (av meckar modell) med trycket "Heraklion Chania Rethymno Agios Nikolaos". Olagliga borde de vara - jag ställer gärna upp och bötfäller bärare av dylika fulheter!;)

//Kikh

Nektaria
2010-06-14, 07:45
Nu har jag kommit på något annat jag vill förbjuda, nämligen fula hattar (av meckar modell) med trycket "Heraklion Chania Rethymno Agios Nikolaos". Olagliga borde de vara - jag ställer gärna upp och bötfäller bärare av dylika fulheter!;)

//Kikh

Nu när vi ändå håller på.. Vad sägs om T-shirts med töntiga tryck?
"THIS IS AN AIRBAG" på en mycket rundmagad man? Kan det också vara något för bötfällaren Kikh?
:D;):eek:Ang_elx

Hälsningar
Lena

Kikh
2010-06-14, 08:08
Nu när vi ändå håller på.. Vad sägs om T-shirts med töntiga tryck? "THIS IS AN AIRBAG" på en mycket rundmagad man? Kan det också vara något för bötfällaren Kikh?:D;):eek:Ang_elxHälsningar Lena

:o:o:o Nej, då åker jag också på böter med T-shirttryck som "Min fjädrande gång beror på att jag använder spiral", Don't drink water - Fish fuck in it!", "Why is it called tourist season if we can't shoot them?" , "Raki - Connecting people" och "V.I.P - Very Irritating Person"... Fast jag bär dem med stolthet och utan tåstrumpor :D

//Kikh

Nektaria
2010-06-14, 08:19
:o:o:o Nej, då åker jag också på böter med T-shirttryck som "Min fjädrande gång beror på att jag använder spiral", Don't drink water - Fish fuck in it!", "Why is it called tourist season if we can't shoot them?" , "Raki - Connecting people" och "V.I.P - Very Irritating Person"... Fast jag bär dem med stolthet och utan tåstrumpor :D

//Kikh

Lena

Admirala
2010-06-14, 10:02
Men kan vi gjøre et unntak, altså bøtelegge, de som bærer T-skjorter med "Sex instructor - first lesson free"?

Kikh
2010-06-14, 10:14
Men kan vi gjøre et unntak, altså bøtelegge, de som bærer T-skjorter med "Sex instructor - first lesson free"?

Jag törs inte skriva hur jag skulle begära botens betalning om "instruktören" ser fräsch och singel ut. Läs mellan raderna...:D:D:D

//Kikh

Admirala
2010-06-14, 13:52
Blir neppe noe "problem", Kikh, ingen av dem jeg har sett med Sex instructor- t-skjorte har vært særlig fräsche, for å si det slik ;)

Nektaria
2010-06-14, 14:31
Jag törs inte skriva hur jag skulle begära botens betalning om "instruktören" ser fräsch och singel ut. Läs mellan raderna...:D:D:D

//Kikh

Kul svar!!:D
Det mest troliga är nog att han/hon ger ett desperat intryck snarare än fräscht. Singel är han/hon säkert!;)
Lena

Admirala
2010-06-14, 15:55
Sjokkerende nyheter:

Speedoen gjør comeback skriver nettstedet minmote (http://minmote.no/index.php/2010/06/speedoen-gjør-comeback/)
Artikkelen inneholder bilde, så du går dit på eget ansvar :D

Nå gjelder dette riktignok England, men engelskmenn drar jo til Hellas også :cool:

Kikh
2010-06-14, 22:14
Blir neppe noe "problem", Kikh, ingen av dem jeg har sett med Sex instructor- t-skjorte har vært særlig fräsche, for å si det slik ;)

Tänk nu på att jag är gammal och inte har råd att vara petig;)

Tror banne mig jag måste utmana ödet och köpa en sån till samlingen :D
På den tiden jag bar en "Single and Desperate" gjorde den succé.

//Kikh

Ingerp
2010-06-15, 11:45
Kan redan se grannarnas gardiner fladdra när jag tar morgondagens hundrunda iförd; T-skrutt med "Sexinstructor", string, hemstickade randiga tåstrumpor o highheal-crocs.
Med dagens temp ute kommer detta att ackompanjeras av blåfrusna armar o ben :rolleyes:

Hmmm... blir det böter för detta oxå? Förargelseväckande beteende månne? :eek:

Inger - som fryser redan, iklädd rejälare mundering än ovan angivna.

Admirala
2010-06-15, 12:37
På den tiden jag bar en "Single and Desperate" gjorde den succé.

flabb_flabflabb_flabflabb_flab
Men jeg trodde det var slutt på de tider....?
Nåja, man kan vel aldri få for mange.
T-skjorter, altså ;)

Kan redan se grannarnas gardiner fladdra när jag tar morgondagens hundrunda iförd; T-skrutt med "Sexinstructor", string, hemstickade randiga tåstrumpor o highheal-crocs.

_B-anana Jeg ser det for meg _B-ananaflabb_flab

Kikh
2010-06-15, 22:54
Kan redan se grannarnas gardiner fladdra när jag tar morgondagens hundrunda iförd; T-skrutt med "Sexinstructor", string, hemstickade randiga tåstrumpor o highheal-crocs. Med dagens temp ute kommer detta att ackompanjeras av blåfrusna armar o ben :rolleyes: Hmmm... blir det böter för detta oxå? Förargelseväckande beteende månne? :eek:

Inger, jag behöver muntras upp - kom HIT och rasta hunden!!!

Idag såg jag en i Speedo iförd svensk man med "trycktröja" OCH Foppa-tofflor med grå strumpor i.Veckans höjdare om man bortser från ett rart men sarongklätt finskt par is matchande virkade slokhattar.

Admirala, singeltiden må vara förbi men den dag jag förlorar min humor - Skjut mig! Sambon bär f ö en T-shirt med diverse "ställningar" på (när han fiskar...)

//Kikh

Hellen
2010-06-15, 23:04
Sambon bär f ö en T-shirt med diverse "ställningar" på (när han fiskar...)

Fiskar efter vad? :D

IRSA
2010-06-15, 23:11

:o Förtäljer inte historien, eller? :o

Kikh
2010-06-16, 00:34

Ni behöver väl inte veta allt heller;)

//Kikh

Nektaria
2010-06-16, 21:23