Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Kafé Kalimera (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=52)
-   -   Landsflykt (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=31927)

yannis 2012-12-07 13:16

Sv: Landsflykt

Kickie, vågar jag skriva att vi åker till Kreta om en vecka,,,,? I 6 veckor.
Jag hoppas att ni trivs något så när. Hälsa Kostas, att allt kommer nog att lösa sig med jobb. Ni båda har ju ambitioner!
Pratar du norska nästa gång ni träffas?
Birgitta.

Kalimera 2012-12-09 15:37

Roligt att höra att en av er har fått jobb. Det är i alla fall en början. klapp_klap

lolis 2012-12-09 15:50

Önskar er lycka till. Vet inte om jag vågar skriva att jag har en 18 litersdunk med ljuvligt god olivolja ;), en 1.5 liters flaska med hemtrampat vin och en flaska tsipouro.
Lolis

anneli56 2012-12-09 16:33

Citat:

Ursprungligen postat av monica (Inlägg 292371)
Hej kikh

Känner igen mig i allt du skriver men det tog längre tid för mig att hitta jobb i Stockholm.
Hoppas allt ordnar sig till det bästa för er, ni har kommit en bra bit på väg.

Förra lördagen kom gubben hit, tog lång tid innan han äntligen bestämde sig. Efter 9 år i Sverige tidigare då han hela tiden längtade hem till Ellada var det inget lätt beslut.

Nu kämpar vi för att han ska hitta ett jobb så alla Kalimeravänner, här har ni en man i sina bästa år, kan svenska fullt ut, har jobbat som servitör i Grekland och i Sverige, har haft egen byggfirma i Grekland som han nu fått ge upp. Kan allt inom bygg och takläggning.

Några tips eller kontakter?

Vet att Mykos Plattsättning i Stockholm söker takläggare ,telnr 08-7102250

Kikh 2012-12-10 10:23

Citat:

Ursprungligen postat av lolis (Inlägg 292565)
Önskar er lycka till. Vet inte om jag vågar skriva att jag har en 18 litersdunk med ljuvligt god olivolja ;), en 1.5 liters flaska med hemtrampat vin och en flaska tsipouro.
Lolis

Hur ligger nu Eskilstuna i førhållande till Oslo? 1.5 liter hemtrampat?! Olivolja och raki kan jag vara utan trots att det finns på lager, men vinet!
Du JanC, kemiska vapen biter bæst på vintersnuvan och kan møjlugen underlætta i inlærandet av norska:)

//Kikh

Peter å Stina 2012-12-11 23:00

Letar Mykos plattsättning verkligen takläggare?, jobbat som plattsättare mer än tjugo år och har klämt dit kakel och klinker på dom mest underliga ställen men tak har jag som tur är inte behövt lagt hittills.

anneli56 2012-12-15 17:47

Citat:

Ursprungligen postat av Peter å Stina (Inlägg 292805)
Letar Mykos plattsättning verkligen takläggare?, jobbat som plattsättare mer än tjugo år och har klämt dit kakel och klinker på dom mest underliga ställen men tak har jag som tur är inte behövt lagt hittills.

flabb_flabflabb_flab
Plattläggare förstås !!!!flabb_flabflabb_flabflabb_flabflabb_flab
Tack för uppmärksamheten,vet ej vad jag tänkte på när jag skrev:D:D:D:D

kari 2012-12-18 22:29

Jeg er glad du har fått jobb i Norge, Kikh, håper du trives og tjener riktig godt :)
Håper det har ordnet seg med arbeid for "din kjære Grek" også !!!

Jeg beundrer deg, og andre jeg kjenner, som virkelig står på og ofrer s å mye for å "overleve" !
- det er så t r i s t at situasjonen i Hellas gjør dette nødvendig for så mange......!
Ha det godt alle som har kommet fra Hellas til Norge for å arbeide i vinter bye_bye

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:30.