Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Kafé Kalimera (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=52)
-   -   Flyttbestyr (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=8197)

yvonne 2007-03-07 11:16

Sv: Flyttbestyr

Gå in och kolla på www.sviv.se föreningen svenskar i utlandet, där finns mycket matnyttigt för oss som bor i andra länder.

Yvonne

Wardakis 2007-03-07 11:24

Tack för tipset!
Gunilla

yvonne 2007-03-07 11:52

Tänk på en sak.......!!!!!

Som utflyttad från Sverige får du inte använda det europeiska försäkringskortet från försäkringskassan. Skulle du använda det kan du bli återbetalnings skyldig.

Yvonne

bon 2007-03-11 00:17

Citat:

Ursprungligen postat av Kikh (Inlägg 78201)
Våra Europeiska Sjukförsäkringskort upphör ju att gälla i och med att vi skriver ut oss ur Sverige

Hej, vad modigt att flytta, men om det bara är för ett år varför skriver du ut dig från Sverige? Det kanske är nya regler nu men tidigare så hade man kvar svenska sjukvården om man var borta mindre än ett år. Om du vill ha extraförsäkring så finns www.europeiska.com .

Lycka till
birgitta

Kikh 2007-03-11 00:21

Citat:

Ursprungligen postat av bon (Inlägg 78754)
...men om det bara är för ett år varför skriver du ut dig från Sverige?...birgitta

Hej Birgitta!

Jag skriver ut mig för gott hoppas jag, Sverige har inget kvara att erbjuda mig som det ser ut nu. Gäller det mindre än ett år är det andra regler.

Kickie

bon 2007-03-11 17:31

Lycka till, det är modigt att bryta upp som du gör. Jag var i Chania 1977 men kommer inte ihåg så mycket mer än jag önskade att jag hade känt till ravinen innan avfärd så jag hade tagit med mig rätt skor och att alla hette Spiros.

birgitta

Kikh 2007-03-11 17:40

Citat:

Ursprungligen postat av bon (Inlägg 78807)
...jag önskade att jag hade känt till ravinen innan avfärd så jag hade tagit med mig rätt skor och att alla hette Spiros. birgitta

:D Alla dessa Spiros måste ha haft yngre bröder som heter Giorgos och Yannis och Manos.... Samaria har jag inte gått hela ännu, av hälsoskäl, men det kommer jag nog att hinna med snart. Bäst har jag hört att det är på våren när marken "satt sig" efter vintern och det fortfarande inte är så varmt. Gissa om jag ska fotografera den dagen jag kommer iväg!

Kickie

martinifk 2007-03-12 02:50

Citat:

Ursprungligen postat av bon (Inlägg 78807)
Lycka till, det är modigt att bryta upp som du gör. Jag var i Chania 1977 men kommer inte ihåg så mycket mer än jag önskade att jag hade känt till ravinen innan avfärd så jag hade tagit med mig rätt skor och att alla hette Spiros.

birgitta

Birgitta: Varför inte åka tillbaka till Kreta om du har möjlighet då det var 30 år sen du var där:rolleyes:

Och än en gång lycka till med allt Kickie:)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:32.