Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Peloponnesos (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=76)
-   -   Koroni 2025 (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=46917)

nickelena 2025-08-31 17:04

Sv: Koroni 2025

Citat:

Ursprungligen postat av anneli56 (Inlägg 464657)
Hej Lena! Intressant att höra sedan vad ni tycker om Finikounda:)

Hej Anneli.
Har du nåt att tipsa om som vi behöver ha koll på?

/bye_byeLena m resesällskap

anneli56 2025-09-01 15:46

Citat:

Ursprungligen postat av nickelena (Inlägg 464669)
Hej Anneli.
Har du nåt att tipsa om som vi behöver ha koll på?

/bye_byeLena m resesällskap

Finikounda är en liten men mysig by med butiker och restauranger, fin strand.Just i Finikounda har jag inte nåt att tipsa om,men om ni hyr bil så är Methoni Castle sevärt. Samt Pylos, Voidokilia lagunen, Gialova Golden beach lagunen med Divari stranden.
Eller besök vår fina Koroni!
:)

nickelena 2025-09-02 17:25

Citat:

Ursprungligen postat av anneli56 (Inlägg 464679)
Finikounda är en liten men mysig by med butiker och restauranger, fin strand.Just i Finikounda har jag inte nåt att tipsa om,men om ni hyr bil så är Methoni Castle sevärt. Samt Pylos, Voidokilia lagunen, Gialova Golden beach lagunen med Divari stranden.

Tack Anneli.
Vi kommer säkert hyra bil och kolla lite.

Tack!
/Lenabye_bye

Alala 2025-09-03 06:02

Citat:

Ursprungligen postat av anneli56 (Inlägg 464679)

Hej Anneli! Så trevligt att ha dig aktiv här igen. Hoppas du hinner berätta något här alltid då och då. Personligen är jag väldigt intresserad av er olivolja. Och snart är det ju dags för ny olja igen.

Ha det bra!

/ Anne :)

anneli56 2025-09-03 19:02

Hej Anne!
Ska försöka med några inlägg då och då om vad som händer här. Tråkigt att vi ej hann ses när du var här, kanske nästa gång:) då kan du få smakprov av vår olivolja:)
Ja, det är inte längt kvar till nästa olivskörd, vi skördar alltid sista veckan i oktober!
Ha det gott!
Anneli

Alala 2025-09-04 05:06

Citat:

Ursprungligen postat av anneli56 (Inlägg 464712)
Hej Anne!
Ska försöka med några inlägg då och då om vad som händer här. Tråkigt att vi ej hann ses när du var här, kanske nästa gång:) då kan du få smakprov av vår olivolja:)
Ja, det är inte längt kvar till nästa olivskörd, vi skördar alltid sista veckan i oktober!
Ha det gott!
Anneli

Skulle verkligen ha varit trevligt att träffas, Anneli! Men det blir ju som det blir. Och man kan alltid hoppas på nästa gång. :) Hoppas ni får en fin olivskörd i år. Fint om du skulle hinna skriva här på gamla, goda Kalimera ibland. fb_gilla

Ha en fin höst!

/ Anne :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:32.