![]() |
så går det om man inte kan språket så bra
|
Sv: så går det om man inte kan språket så bra
:D:D:D
Minen på kvinnan i juryn var skön Ang_elx bye_byeAbi |
Undra om det låter likadant när jag pratar grekiska Ang_elx. Ett kul klipp var det i allafall! flabb_flab
|
Ett gott skratt förlänger flabben som vi säger här på Österlen. Det förgyllde förmiddagen trots regnandet.
//Chras |
Citat:
Lissi |
Citat:
|
Citat:
:D:D:D |
Ni är roliga ni.:) Jag kan dubba åt er;)
|
Men grekiska ÄR svårt!
Jag hade precis börjat läsa grekiska när jag första gången var på Skopelos.Jag var jättestolt att jag kunde prata lite i presens och använde gärna mina nyfunna kunskaper bl a hos värdparet där frun inte kunde engelska. Jag kunde fråga efter vägen, handla bröd och beställa mat och så och fick BERÖM!! :D Så träffar jag hyresvärdinnan där vi bodde en morgon när jag hämtade bröd till frukosten i deras kök som rutinen var. Då frågar hon på grekska förstås , "Vad gjorde ni i GÅR???Ang_elxAng_elx Aorist och imperfekt var ju PRECIS genomgånget , men jag kunde det inte så jag svarade glatt Vi badar!!! Ett leende spred sig över värdinnans ansikte och hon frågade inte mer just då.... ..så jag ska nog inte sjunga på grekiska menar jagflabb_flab Lissi |
Citat:
|
Jag blir nostalgisk när jag ser hennes sång. Får mig att tänka på när jag själv och säkert flera med mig stod framför spegeln och sjöng i handtaget till hopprepet (det krävdes inte mer i mitten av sjuttiotalet):D
Visserligen sjöng jag inte "på svenska" i de engelska texterna men jag hittade på ord som jag tyckte passade. I dag KAN ju t.o.m. småbarnen de engelska texterna även om de inte alltid förstår vad de sjunger. // Helén |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
Lissi |
Citat:
Men som du säger så har vi ju redan duktiga musiker där så vi kanske inte behövs? :rolleyes:;):D |
SÄKERT sjunger de bättre än vi..... :D:D:D..eller jag i alla fall!
Lissi |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:20. |