Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Naxos (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=5)
-   -   Restauranger i Naxos stad (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=33593)

tejpen56 2013-06-09 22:28

Restauranger i Naxos stad

är det någon som har bra tips på bra och mysiga restauranger i Naxos stad

JohnS 2013-06-10 00:01

Sv: reatauranger Naxos stad

Hvis du ønsker noe genuint gresk, vil jeg anbefale to Elliniko, og Corner grill, begge mellom det sentrale torget og St.George-stranden. Forsøk grillet okselever med løk på Corner!

En mer tradisjonell taverna med turisttilpasset meny og god mat er Meltemi i samme området.

Kalimera 2013-06-10 09:39

Citat:

Ursprungligen postat av tejpen56 (Inlägg 306330)
är det någon som har bra tips på bra och mysiga restauranger i Naxos stad

Apostolis och Metaxi Mas i gamla stan är två mycket bra tavernor. De ligger inne i gränderna i det som kallas Old Market.

ellada 2013-06-10 10:04

Meltemi nära sankt george beach den får du bara inte missa
ät kaligiros den är supergod :D

tejpen56 2013-06-13 16:19

Sv: Restauranger i Naxos stad

tack för tipsen om restauranger:)

Janérik 2013-06-15 08:25

Vi käkade på To Elliniko i går, som vanligt var det god mat och full fart på personalen, levande musik och mycket folk.

Mvh Janérik

Michael69 2013-07-01 08:39

Citat:

Ursprungligen postat av Janérik (Inlägg 306880)
Vi käkade på To Elliniko i går, som vanligt var det god mat och full fart på personalen, levande musik och mycket folk.

Mvh Janérik

Tack för tipset med To Elliniko! Jag var där med familjen igår. Trevlig personal och god mat! Idag åker vi till Amorgos!

Janérik 2013-07-04 20:17

Citat:

Ursprungligen postat av Michael69 (Inlägg 308476)
Tack för tipset med To Elliniko! Jag var där med familjen igår. Trevlig personal och god mat! Idag åker vi till Amorgos!

Trevligt att det uppskattades. Jag tror aldrig att jag tidigare har lyckats få så många att äta på ett ställe som jag de senaste veckorna har fått att äta på To Elleniko, det roliga är att alla är helnöjda med stället. Vi åt där många gånger på de dagar vi var på Naxos och till och med våra tjejer ville dit och äta, de som vanligen vill ha hämtmat så de får sitta vid datorn.

Mvh Janérik

El Gringo 2013-07-05 22:40

Citat:

Ursprungligen postat av JohnS (Inlägg 306341)
Hvis du ønsker noe genuint gresk, vil jeg anbefale to Elliniko, og Corner grill, begge mellom det sentrale torget og St.George-stranden. Forsøk grillet okselever med løk på Corner!

En mer tradisjonell taverna med turisttilpasset meny og god mat er Meltemi i samme området.

Fikk mail fra Aggelos som drev Corner, og han har lagt ned Corner og startet ny sjappe på torget med springvannet.
Det nye stedet heter Gyro-Gyro.
Regner med at menyen og kvaliteten er mye den samme.

Janérik 2013-07-06 14:46

Citat:

Ursprungligen postat av El Gringo (Inlägg 308967)
Fikk mail fra Aggelos som drev Corner, og han har lagt ned Corner og startet ny sjappe på torget med springvannet.
Det nye stedet heter Gyro-Gyro.
Regner med at menyen og kvaliteten er mye den samme.

Vi åt ett par gånger på Gyro-Gyro och det var klart godkänt.

Mvh Janérik

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:27.