Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Hej då, nu åker vi (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=64)
-   -   Då bär det iväg igen... (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=41108)

nilam 2017-06-21 11:45

Då bär det iväg igen...

Äntligen sommarlov och 7 härliga veckor på Kreta väntar :)
Det är årets fjärde Kretaresa men de andra har bara varit veckolånga så det är den här som man längtar mest till. Vi kommer som vanligt ha Platanias som utgångspunkt men göra några avstickare såklart. Loutro är bokat och likaså Ierapetra samt Matala... sen är allt öppet :)
Som vanligt kommer vänner och familj på "besök" under sommaren och det är ett härligt sätt att umgås då inga andra måsten finns ;)
Ett antal kalimeravänner hör numera till "umgänget" som vi har på ön men vi kommer även träffa några som vi inte träffar så ofta hoppas jag.

Önskar er alla en trevlig sommar :)

// Malin

Alala 2017-06-21 12:03

Sv: Då bär det iväg igen...

Förstår att det känns bra. Skulle vara roligt att höra lite mera om Matala. Många tycks tycka att det är väldigt "turistigt", men jag har alltid velat resa dit och kolla själv. Tyvärr har jag bara inte tillsvidare haft den möjligheten.

Ha en härlig och avkopplande semester!

/ Anne bye_bye

KR 2017-06-21 16:50

Åh vad härligt det låter!
Ha en härlig semester.
//
KR

nickelena 2017-06-21 17:58

Njut av sommarlovet på Kreta M o T! Denna sommar kommer vi inte... som det verkar. (Även om det finns charter fr Kd nu). Njuter just nu av Grekland, men i Parga. Helt underbart! Önskar er en finfin sommar!
Nicke Lena Arne

nilam 2017-06-21 20:15

Citat:

Ursprungligen postat av nickelena (Inlägg 398675)
Njut av sommarlovet på Kreta M o T! Denna sommar kommer vi inte... som det verkar. (Även om det finns charter fr Kd nu). Njuter just nu av Grekland, men i Parga. Helt underbart! Önskar er en finfin sommar!
Nicke Lena Arne

Tack detsamma :) Ha en fortsatt fin semester!

nilam 2017-06-21 20:16

Citat:

Ursprungligen postat av KR (Inlägg 398674)
Åh vad härligt det låter!
Ha en härlig semester.
//
KR

Tack!
Ja det ska bli härligt :D

nilam 2017-06-21 20:18

Citat:

Ursprungligen postat av Alala (Inlägg 398667)
Förstår att det känns bra. Skulle vara roligt att höra lite mera om Matala. Många tycks tycka att det är väldigt "turistigt", men jag har alltid velat resa dit och kolla själv. Tyvärr har jag bara inte tillsvidare haft den möjligheten.

Ha en härlig och avkopplande semester!

/ Anne bye_bye

Tack! Ja det ska bli kul att äntligen se lite av östra Kreta... Matala kan ju knappast vara mer turistiskt än Platanias så jag hoppas det blir trevligt ;)

Hellen 2017-06-21 23:22

Trevlig resa och se nu till att det finns mat kvar till oss när vi kommer flabb_flabbye_bye

yannis 2017-06-22 05:25

Citat:

Ursprungligen postat av Hellen (Inlägg 398685)
Trevlig resa och se nu till att det finns mat kvar till oss när vi kommer flabb_flabbye_bye

Och även kvar när vi kommer i november en vecka!
Ha det bara så underbart där i sommar, Malin!

Birgitta

Kalimera 2017-06-22 11:20

Trevlig resa Malin! bye_bye

Kul att du ska till östra Kreta. klapp_klap

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:34.