Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Hej då, nu åker vi (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=64)
-   -   Dags! (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=4690)

inkfish 2006-05-31 21:28

Dags!

Då är

* förhoppningsvis allt packat

* mattes hjärtegryn avlämnade på kollo (=kattpensionatet)

* internetbiljetter och Kalimeras Karpathosguide utskrivna med nya bläckpatronerna för 1000 spänn:mad: (Janne - guiden är fantastisk, tack!klapp_klap )

* joggingskorna tillbakastoppade i garderoben. Rapport från en mig närstående joggare på Karpathos säger att det pga värmen inte går att springa efter 7 på morgonen. SJU:eek:. Glöm detAng_elx. Visserligen ska det enligt hyresvärd Elias bli svalare från och med i morgon - men ändå... Det blir ingen löpning:o

* Stieg Larsson och andra tunga böcker är nerpackade i resväskan medan en lättare pocket ligger i lilleryggan.

* Nyss beställde jag viktväktarnas cd så att den ska ligga och vänta på mig när jag kommer hem. Nu ska slutarökafläsket bort och även om det inte är så många kilon det handlar om krävs en seriös diet för att jag ska göra det. Kan på det här viset unna mig ett par extra semesterkilon ocksåAng_elx

* 03.45 ringer klockan:mad:

* Hejdå på ett par veckorbye_bye bye_bye bye_bye

inkfish 2006-05-31 21:29

Sv: Dags!

PS: glömde en grej: i morgon eftermiddag sitter jag och käkar sallad och dricker mythos:o _B-anana

Rasmus 2006-05-31 21:33

Citat:

Ursprungligen postat av inkfish
PS: glömde en grej: i morgon eftermiddag sitter jag och käkar sallad och dricker mythos:o _B-anana

Vi skulle ha kunnat vara avundsjuka. Om det inte vore för en sak. Du käkar inte salladen och sköljer ner den på Kalymnos... Men ha en jättebra resa i alla fall. Blås inte bort på Karpathos, bara...
R :D

Zanét 2006-05-31 21:38

Citat:

och i denna eftermiddagsstund tänker du givetvis på oss andra också :D flabb_flab

Ha en riktigt go o mysig resa _B-anana

Kalo Taxidi! / Zanét bye_bye

Anna Pernilla 2006-05-31 21:41

Ha det jätteskönt på Karpathos! Jag har blivit så avundsjuk på alla som åker ner nu att jag var tvungen att boka mig en liten restresa jag oxå:D .På måndag åker jag till Lefkas en vecka_B-anana .Äntligen skall jag få sola migklapp_klap .

Elisabet 2006-05-31 21:41

Mitt bästa tips, exklusivt för dig:
Packa upp böckerna! Packa ner skorna! Avbeställ cd:n! Och ha det så himla gott!

bye_bye

Riitta 2006-05-31 21:51

Ha det så gott:) Det skall bli roligt och höra sedan hur det är på ön:)

Riitta 40+kvar:o

anoula 2006-05-31 21:54

Citat:

* joggingskorna tillbakastoppade i garderoben.

Nämen NU blir jag besviken på dig!!:eek:

inkfish 2006-05-31 21:55

Tack allihop:D

Rasmus: ja det är jättesynd om mig som bara ska till Karpathos_B-anana. Tänk på det när du sitter här i dina 13 grader och tittar på regnmolnenAng_elx

Elisabet: vilka jäkla tipsflabb_flab... Men tack ändå;)

inkfish 2006-05-31 21:56

Citat:

Ursprungligen postat av anoula
Nämen NU blir jag besviken på dig!!:eek:

Jag VET:( . De var med ända till i dag. Men så fick jag alltså höra att det varit åt helvete för varmt för att springa annat än före kl 7 - och det är mitt i natten för mig:cool:

Kalimera 2006-05-31 22:03

Ha det så himla bra!

Hyr en moppe så snart du fått i dig den där salladen. Hoppa ölen. ;)

Ta med snorkel och cyklop om du åker till Agios Nikolaos.

Skriv en rad om du gör förbi en dator.

Blir vädret sämre finns joggingskor att köpa på Supermarket nedanför Elias. :D

Hälsa du-vet-vilka från oss. bye_bye bye_bye bye_bye

inkfish 2006-05-31 22:15

Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera
Blir vädret sämre finns joggingskor att köpa på Supermarket nedanför Elias.

Kan du då vänligen tala om vad "dämpade både bak och fram och med pronationsstöd, tack" heter på grekiska?flabb_flab

Kalimera 2006-05-31 22:23

Citat:

Kan du då vänligen tala om vad "dämpade både bak och fram och med pronationsstöd, tack" heter på grekiska?flabb_flab

Det där fixar Elias! Jag lovar. :D

inkfish 2006-05-31 22:24

Ja det har du rätt i, det finns INGET han inte fixarflabb_flab. Pronationsstöd...flabb_flab flabb_flab

Nu måste jag sova, hej alla!bye_bye

Marie_W 2006-05-31 22:29

Ha det så himla kul!! Sola för mig med!! bye_bye

Katharina 2006-06-01 10:27

Härligt! Då sitter du kanske på flygplanet i denna stund och känslan när man är på väg är ju obeskrivlig. Åh vad jag längtar tills vi också ska iväg.

Ha en bra semester!

Ivi 2006-06-01 17:27

Nu har du alltså fått både salladen och Mythosen :) Har hört via bekantas bekanta att VARMT är det... Ha det så skönt!

Ivi
-som får vänta i drygt två veckor till, men sedan blir det både ouzo, Mythos och sallad och strandliv på Karpathos :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:47.