![]() |
Hallå från Mamma Mia öarna.
Två hela dagar på Skopolos, tyvärr 4 h väntan i hamnen på Skiathos fast det gick på båtar o en borde vi fått ta. Skrev ett långt inlägg men skulle lägga in det var jag utloggat :confused: hinner inte mer nu, blir ett längre reserv i oktober i stället. Tagit buss till Milla Beach idag o gör det resten av veckan. 4 E enkel biljett o gratis solstolar . Trevlig by med mysiga gränder, god mat dock lite högre prisnivå än Kreta. Hittat baren från 1998, La isla
|
Sv: Hallå från Mamma Mia öarna.
Citat:
Njut av livet och Sporaderna! bye_bye |
Sv: Hallå från Mamma Mia öarna.
En fjärdedel av resan har snart gått. Fick vänta 4 h i hamnen på båten till Skopolos. Kom fram kl 20 och det var mörkt och nån brud pratade engelska. Ingen skriftligt info. 6 pers checkar in och inga listor fanns förbereda att bara fylla i passnr. Ut på stan o 7 min senare , efter vänt o gått åt fel håll hittar vi en taverna med god mat bredvid La isla. Där köpte vi loss en hela gin inkl virke 1998_B-anana
Söndag tar vi tur i byn, hittar en båt i hamnen med svensk flagga och de seglar 6 måndag per år i medelhavet o vi fick info om hamnmyndigheterna o avgifter. Hittar en bar i gränderna som har regler, inget prat om corona, men resor mat o sex. flabb_flab. Har stor pool , ca 50 m runt, god frukost och stekta ägg görs inför gästerna, i måndags var tjocka pannkakor. Har en två med balkong o 5 sängplatser men inga bestick glas assietter eller glas? Köper bussbiljett till Milla Beach o buss går kl 10 på måndag. God pastisio i gränderna o bykrog på kvällen. Måndag, kl 10 väller, väller folk på bussen i via bakdörren. Folk knökas in stående. Grekiska personer som ska jobba kommer inte på. Är man inte med i EU o betalar medlems avgift bör man inte ta upp plats för folk som vill sammarbeta. 40 min till stranden, gratis solstolar o god lunch, taramosalata o 20 cl ouzo för 9 E. Tog by korv. Buss hem kl 18 tror vi men kommer upp 20 min innan o det är höst turlista! :eek: Bussen kommer , vilken tur. Lika knökfullt med självupptagna britter såklart, åk till Bergen eller Blackpool. Efter goda köttbullar tar vi oss till baren med corona förbud , helt sjukt. Man sitter i gränderna, dryck ur plastglas o Mamma Mia går på en husväggen klapp_klapklapp_klap . Man hör inget för en kläder butik mittemot utan gäster som kör högt ” hits of the 80” s tja big in Japan till Meryl Streep. I morse var det extra buss och mindre folk dit o hem. Nån måste klagat. Så missnöjda med lunchen, inga grönsaker fanns att få fast vi visade info på grekiska om diabeteskost som funkat tidigare i landet. Nej bara sallad. Köttbullar med grönsallad o tomat? Fick stekta till middag. Sen fick vi saganaki till förrätt strax efter varmrätt? De hade bilder från inspelningenav Mamma Mia, vissa får service. __D Vi åkte hem o strax pool o sen kortspel o middag. I morgon blir det Agnontas Beach. Bara 2 E oklart om sol stol är gratis o om vi kommer på bussen hem? Taxi kostar 15 E |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:23. |