Visa ett inlägg
Gammal 2007-09-25, 09:11
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Poseidon, Paleochora

Söker du på Map Paleochora på Google får du en karta över Paleochora. Nu vänder kartan med söder uppåt, lite konstigt i mitt huvud, men vi får ta det.
På västra sidan av Paleochora ligger den stora flotta sandstranden (alltså till höger på kartan), och på kartan står nämnt ett hotell som heter Anthea. Vid det sista A i Anthea ligger, så vitt jag minns, ungefär Poseidon. Ganska bra läge, tycker jag, om man vill bo just vid sandstranden.

Avstånden i Paleochora är inte stora, allt är inom gångavstånd på få minuter.

På östra sidan (längst ner till vänster på kartan) ligger stenstranden, där är det lugnt och skönt när det blåser på sandstranden - och tvärtom naturligtvis!

Vill man ha soluppgång eller solnedgång? Välg gärna boende efter det. Men sen kan det ju vara en fördel att välja ena eller andra sidan efter om det blåser nordöstliga eller sydvästliga vindar - och det är ju en chansning, man kan inte veta det när man bokar på förhand.

Men jag tror det blir lyckat vad ni än väljer. Paleochora är fint, speciellt i lågsäsong.

Vi har som regel valt att bo på stenstrandsidan, och Haris Studios, som vi bott på några gånger, ligger långt uppåt på kartan (alltså i den södra delen av staden, där den äldsta delen av staden ligger).

Jag tror ni blir nöjda nästan vad ni än väljer, sen kan ni ju alltid välja något annat nästa gång - för ni kommer säkert tillbaka!

PS. Söker du på Google, så kan du hitta ännu bättre och mer detaljerade kartor över Paleochora än den jag nämnde här!

Senast redigerad av Marianne den 2007-09-25 klockan 10:05.
Svara med citat