Jag skulle tro att det bästa för er är att tillbringa natten på flygplatsen eller i hamnen, Rafina eller Pireaus beroende på vilken ni ska åka ifrån. Kanske en aning obekvämt men det funkar. Sedan tar ni första bästa färja ut till Mykonos på morgonen. Kan det vara nåt? Har ni dock väldigt små barn är detta knappast så kul, då kanske det är bäst att satsa lite pengar på boende i t ex Pireaus.. Så får ni sova ut på morgonen och sedan med fräscha krafter bege er ut mot öarna.
Gällande boende har jag inga direkta tips, men det brukar ordna sig på plats. På Paros är det i alla fall poppis att bo i Naoussa, speciellt om man har barn. Alltid ett litet tips.
Gällande Syros; min mor är inte överförtjust i ön, hon fick någon form av dåliga vibbar, och var därför inte där särskilt länge. MEN, jag har hört mycket gott om Syros också, bland annat från Arne här på forumet. Syros största stad är bland de största på öarna (tror jag) och folket där lever på annat än turism, därför är det en annan känsla i staden. Men prova! Trivs ni inte kan ni ju alltid åka vidare