Visa ett inlägg
Gammal 2008-02-20, 21:09
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Paleochora 2 veckor ?

Citat:
Ursprungligen postat av bengtv Visa inlägg
svårt att få någon som ville skjutsa oss till
P. Vi kom sist i rang av alla som ville ha taxi. Dom tyckte det tog för lång tid dom sex eller sju milen över bergen.
Bengt

Där ser man, en variant på hur det kan gå till och lite grann var detta något jag befarade. Jag har verkligen tänkt till i vårt val angående Paleochora.

Men så här är läget just nu. Vi är av en del viktiga anledningar "tvungna" att hålla oss till vad de stora arrangörerna har att erbjuda. Dvs. charter och vi har som jag skrivit många gånger, varit mer än nöjda många gånger med våra resor. Nog om det.

Eftersom endast en svensk arrangör har Paleochora (Apollo) så startar vi där. Vi har tidigare varit 2 veckor i Platanias väster om Chania och tyckt om det orten riktigt mycket. Väster om Platanias vet vi att det finns orter som lockar lite, Kolimbari är en och Kastelli/Kissamos är en annan. Den senare ligger ju mellan "tungorna" som sticker upp rakt norrut från kusten. På en fråga om Apollo ville låta oss kombinera Paleochora och Kastelli fick jag först svaret "då får ni själva boka en taxi för egen kostnad" och byta ort. Detta trodde jag inte på, det måste gå att få ihop detta.

Därför har jag nu idag fått officiellt besked från Apollo´s huvudkontor att kombinationer, både deras officiella (finns på apollo.se) och mindre officiella, är att betrakta som att de då innehåller transfer till, mellan, och från orterna med deras egna transporter med buss. Om det sedan efter Apollo´s bedömning blir så att man får betala en slant för "besväret" att åka med transferbussarna, det kan vara värt varenda € då man naturligtvis inte kan räkna med kostnadsfri resa. Mellan Paleochora och Kastelli är det ju ett antal mil.

Summa summarum - vi söker gärna och utnyttjar gärna möjligheten att så smidigt som möjligt leta fram de lägenhetshotell vi finner trevliga samt att resan mellan orterna blir hyggligt enkel då resurserna finns och kan användas. Ska orterna längs Chania-kusten ändå passeras när t.ex resenärer från Paleochora ska till flyget hem så kan man ju således passa på och få plats i bussen mot en penning som gynnar båda parter. Hotellen finns naturligtvis i ordinarie program hos Apollo, annars försvinner ju hela idéen med kombination. Taxi behöver alltså inte användas i detta fall.

Ska snart få besked inklusive prisuppgift från Apollo om överenskommen resplan

Hasse
Svara med citat