Jag kan nog anses ha förstahandsuppgifter ang getingarna. Vi var där vecka 31 och det fanns en hel del sådana. Vid frukosten på balkongen kom inte så många, men vid badstranden kom fler, men får man inte panik el är överkänslig går det väl an och jag är inte sååå rädd, men vill inte få någon i eller vid andningsvägarna förstås. Vid lunch var det bedrövligt, vad man än åt, men när de kom med det där aluminium-fatet med något som brann på blev det mycket bättre. Vid middagen sent på kvällen brukade det vara OK, men det fanns nog litet mygg också och många gånger tuttade de på något på fat då också.
Jag gillade ändå Thassos och kan tänka mig att åka dit igen, men kanske tidigare på sommaren den gången, eftersom det verkar vara mer getingfritt då.
Skulle dock inte vilja åka med småbarn, för då skulle paniken komma och jag skulle inte kunna koppla av utan få vakta hela tiden.
Något enstaka år har jag upplevt samma i Sverige, men den mängden som på Thassos är många år sedan.
Vilka fem veckor har du varit där?
Vänl hälsn
Tyrola
Citat:
Ursprungligen postat av Ogenhall
Tänk att det är så mycket snack om getingar på Thassos???
Har varit där fem gånger och har aldrig upplevt fler getingar där än t.ex. i sverige! Visserligen finns det mycket bikupor uppe i bergen, med tror inte att detta gett upphov till getingsnacket...
Skulle vara intressant att höra lite förstahandsuppgifter om detta "problem".
|