Visa ett inlägg
Gammal 2008-06-17, 11:26
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007
Standard Sv: Kan någon summera Naxos storhet - och övertyga mig

Citat:
Ursprungligen postat av cajsa Visa inlägg
Går det kanske att kombinera Naxos med Milos eller Sifnos?
Det kan nog bli lite svårt. Vi ville gärna tillbaka till Naxos i år, men då i kombination med Folegandros eller Milos. Folegandros visade det sig vara ganska lätt att ta sig till, och till Milos gick det också, men vi tyckte det gick bort för mycket tid till resande, så vi gav upp den planen och åker i år bara till västra kykladerna istället, Folegandros, Milos och Sifnos får besök av oss i sommar!!

Vill ni däremot bara bada vid klippor eller klapperstensstränder är det nog inte helt rätt ö att åka till. Klapperstensstränder finns bl.a. i Apollonas och en annan strand på Naxos nordöstrakust heter Lionari, där du har stensamlarens paradis. Men det är inga stränder man tar dig till bara för att bada/få sig ett dopp utan det tar tid att åka dit, 1 timme, minst. Det är ju i huvudsak de fina stränderna som gör Naxos så populärt, och vet man att man inte gillar att ligga och sola på sandstrand så har man nog dessvärre inte så mycket att hämta på sol och bad-sidan. I övrigt har Naxos jätte fina byar och det finns mycket att se och göra.

Men jag tycker fortfarande inte att du ska hoppa över Naxos. Som med allt annat gäller det ju att skapa sig en egen uppfattning, och jag hör många på forumet berätta om restauranger, affärer, stränder, strandtavernor osv. som man inte alls känner igen fast man troligtvis har gått förbi där. Det finns sååå mycket att se, och man får alltid en ny upplevelse för varje dag.
Svara med citat