2008-06-23, 23:56
|
 |
|
|
Reg.datum: feb 2005
|
|
Sv: Hur skall det gå...
Citat:
Ursprungligen postat av Riitta
Så trevligt att så många vill skriva om "sitt" Kalymnos  För mig är Kalymnos mycket av en KÄNSLA och kanske lite svårt och förklara  Den "hemmakänslan" infann sig redan vid första besöket -87 tror jag det var. Vänner man fick då är vänner fortfarande, fast någon har dött också 
Nu efter tre års bortavaro var Kalymnosdoften som slog mot mig med en gång  När jag skulle sova, så var jag som värsta sniffare och drog in dofterna tills jag somnade   För mig finns det Greklandsluft och Kalymnosluft, två olika fina dofter  Sedan vaknade man av att tuppen gol som det skall göra på morgonen 
Jag tycker det är svårt och säga att åk dit och gör det och det, men hoppas verkligen att många provar om Kalymnos är något för dom.
Glädjer mig att Anna-L har hittat dit,
Riitta 
|
Riitta,
Du beskriver precis min känsla för Kalymnos! Jag kunde inte sagt det bättre själv . Och det är sant det du skriver; Greklandsluft och Kalymnosluft är två vitt skilda "lufter" - och också dofter. Och den där tuppen som gal och gal... För några år sedan var det en kalkon(!) som blev helt betagen(?) i mig. Jag härmade ljuden och han blev alldeles till sig och pratade och ville komma nära... vi skrattade så vi höll på att - ja, ni vet... Sen hade jag några besvärliga dagar när jag gick förbi gården... Sådana härliga saker kan bara hända på Kalymnos!
Jag känner mig lyckligt förunnad att få möjlighet att besöka denna vackra, dramatiska ö med dess innevånare som tar emot oss besökare med sån vänlighet. I höst blir det tionde resan och jag hoppas att det ska bli fler.
Eva L,
Jag började resa -92 och har varit på Mykonos, Kreta, Rhodos och Karpathos förutom alla småöar vid olika båtutflykter. Kreta fick jag uppleva på ett annorlunda sätt än andra, tror jag. Jag åkte med min man och han är otroligt fascinerad och intresserad av WW2. I en vecka åkte vi kors och tvärs över den västra delen och tittade på minnesmärken, gravar och annat som hörde till. Vi besökte också Knossos, Elafonissi och åkte på båtutflykt. Det var full rulle hela veckan. Jag skulle gärna åka tillbaka och även uppleva "den andra sidan" av Kreta. Karpathos var också en intressant och dramatisk ö. Dit kan jag också återvända och uppleva allt igen och kanske ta det lite lugnare och stanna på fler platser vid mopedutflykterna.
Eva
|