Jag tycker absolut bäst om sandstränder och sanden skall vara vit och fin som puder! Botten är också viktigt, den måste vara sandig, inte lös och det får inte vara en massa stenar.
Jag vill se var jag sätter fötterna.
Allra sämst tycker jag om grusstränder där man sjunker ned med fötterna, men tycker heller inte om stenstränder med stora slemmiga stenar som gör ont att gå på...
Stenstränder kan emellertid vara väldigt vackra, eftersom vattnet ser så otroligt klart ut med stenbotten.
Ett problem finns dock även med sandstränder och det är just sanden...

Värst är det när fötterna är fulla av sand när man kommer tillbaka efter att man badat, men som någon skrev så är det lätt avhjälpt med en vattenflaska!
Problem uppstår också när man skall gå hem, då gäller det att försöka få på sig sandalerna med nysköljda fötter utan att få ny sand på dem på vägen upp!
Brukar även skölja händerna och sedan smörja med solkräm för att få bort den torra känslan.
Mina vänner brukar ha rätt kul åt mina bestyr och tycker nog att jag är lite smått neurotisk(men ingen människa är väl helt normal egentligen

)
Badar i pool gör jag i stort sett aldrig, tycker inte att dessa brukar kännas så fräscha...
Mvh. Stina, som faktiskt hittade svenska sandstränder i Greklandsklass på Österlen!!