Ämne: Euron
Visa ett inlägg
Gammal 2008-11-30, 17:37
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Euron

Citat:
Ursprungligen postat av HenricG Visa inlägg
...måste vi ta i beaktning de reallöneökningar vi faktiskt haft sedan några år tillbaka.
Är du snäll och informerar mig om vilka reallöneökningar Sjukpensionärer (som jag), ålderspensionärer, långtidssjuka och arbetslösa haft de senaste åren? Det skulle vara väldigt intressant att höra för jag har bara märkt av en försämring...

Vår nuvarande regering har valt ett system med differensierad beskattning av olika grupper i samhället där de ekonomiskt svagaste ska betala mer skatt än andra... Och dessa grupper har inte haft någon reallöneökning!

Citat:
Ska vi gå så långt tillbaks som när Euron stod i 8:50 är det i praktiken billigare att att leva i Grekland idag. Men då måste man ju också räkna in de rejäla prishöjningar som inträffat i euroområdet, Grekland inräknat, sedan valutasamarbetet inleddes...
Är det ingen annan är jag som reagerar på ett så totalt felaktigt påstående? Jag förstår inte hur du kan skriva något sådant! Det officiella kostnadsindexet för Grekland har gått upp omkring 20 % de senaste 10 åren. Därtill ska vi nu lägga till över 10 % pga valutakursen. Så hur du kan få det till att det har blivit billigare övergår mitt klena förstånd...
Svara med citat