Visa ett inlägg
Gammal 2008-12-30, 10:03
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Jobba på Naxos - släpa med sig katterna?

Citat:
Ursprungligen postat av ENIAC Visa inlägg
...vi pratar trots allt om ett halvår i en bur på två kvadratmeter... i alla fall det pensionatet som finns i närheten av där jag bor.

Det pensionatet hade både jag och katten hoppat över... Men du är ju inte beroende av att ha så nära till katterna när du inte är hemma. Går det inte att söka sig lite längre bort? I och för sig blir man då sannolikt i behov av bil vid lämning och hämtning men det går ju att hyra för en dag eller två.

Jag hittade vårt kattpensionat via Gula Sidorna och vi har fem mil dit. Ringde först och pratade med ägaren om att vi ville komma och se hur det såg ut. Alla kissarna låg och myste när vi steg in, det var lugnt och fridfullt så jag bestämde mig på stående fot.

Dåvarande kissen Sotis var en väldigt blyg kattflicka när hon kom dit sedan första gången. I en vecka ville hon inte riktigt komma fram utan gömde sig. Hon blev mutad med både kyckling och leverpastej och åt det (vilket hon inte gjorde i vanliga fall!!!) men kröp sedan undan igen. När det kom en ny katt i rummet bredvid tog Sotis' nyfikenhet över och hon var tvungen att kolla läget. Det hela var tydligen inte så farligt och efter det vågade hon vara framme hela tiden (även om middagsluren helst intogs under en filt).

Pensionatet ligger ute på landet och är ett ombyggt stall. Varje kisse har ett eget rum som är c:a 8 - 10 kvm stort. Då finns det soffa, stol, klätterträd, leksaker, frigolitlåda att antingen gömma sig i eller ligga ovanpå och studera livet utanför fönstret, den obligatoriska kattlådan samt mathörna. Har man två katter är det inget problem utrymmesmässigt att ha dem i samma rum. De har totalt 7 - 8 stora rum, ett lite mindre och en "skrubb" som reservutrymme vid akutfall. "Skrubben" är inte så förfärligt liten den heller, Frappé fick vara en vecka i den i somras när vi var tvungna att göra en helt oplanerad roadtrip till Norrland. Det gick hur bra som helst.

Priset är 60 kr per natt och man tar med egen mat. Är man osäker på hur mycket mat som går åt är det bara att lämna med pengar så köper de mer mat om det eventuellt skulle ta slut.

När man berättar för greker och thailändare att man har katten på "a cat pension" när man själv är på semester ser de alltid så förvånade ut. "Vad är det för något?"

Celbe
Svara med citat