Sv: Jobba på Naxos - släpa med sig katterna?
Hej Eniac,
Jag känner med dig, du har ett dilemma!
Jag är dock helt övertygad om att du bör lämna katterna hemma. Antingen till ett kattpensionat eller annonsera efter en "kattvakt". Katterna begriper ju inte vart du "drar iväg" med dem, en sådan resa skulle vara enormt stressande för dem (och du måste ju hem igen också). Har du dessutom innekatter (?) så kan de inte klara sig ute nere i Grekland. De är ju tyvärr inte lika "streetsmarta" som grekiska katter som oftast lever hela sina liv på "gatan". Jisses, vad de stackarna skulle få slåss! Och Hill's veterinärmat, det är nog tyvärr inte troligt. Man hittar Pussi och dylikt i stora matvaruaffärer men annars är det tunt.
Jag har själv en vacker Adrian som är på kattpensionat när vi åker. Det pensionatet har rum på ca 5 kvm med en inhägnad liten utegård till varje rum. Det ligger tyvärr utanför Stockholm så det hjälper ju inte dig. Försök att annonsera efter "kattvakt" eller fråga hos något katthem som tar hand om hemlösa katter. De kan ibland vara villiga att ta emot "inhysingar" till en hyfsad penning.
Lycka till! Och klappa dina kissar från mig!
|