Citat:
Ursprungligen postat av ENIAC
Men vem 17 vill passa ett par ostyriga lurvtussar i ett halvår, dessutom över sommaren?
|
1. Kontakta Högskolan. De måste ha någon "anslagstavla" på nätet. Det finns säkert någon där som kan tänka sig bo billigt en period och passa Pischarna. Någon som ändå stannar i Borås över sommaren och kanske ska jobba.
2. Kolla med någon pensionärsförening. Nyblivna pensionärer som helst haft katt (eller hund) tidigare så de är djurvana. Där tror jag det kan finnas många som kan tänka sig att ta hand om dem ett halvår. Det är lättare att ta ett tidsbegränsat ansvar om man tycker om djur men kanske inte vill ha ett på livstid. Svårigheten kan kanske vara att få tillbaka de bortskämda, smällfeta små Lurvtussarna när du kommer hem....
Citat:
Jag är som sagt ganska desperat...
|
Det förstår jag. Att riskera att missa "chans of a lifetime" p g a Pischarna är inte kul. Jag avundas inte din situation och jag hoppas du lyckas lösa det på ett bra sätt. Tyvärr har jag inga kontakter i Borås för att hjälpa dig. Men du har väl lite tid på dig för att lösa det!
Citat:
Arrrghh, detta FÅR inte stoppa mina drömmar!!
|
Tyvärr är det så att om du är en ansvarsfull Kattbetjänt så kan du hamna i den situationen att de hindrar dig från att genomföra din dröm. Just nu.
Men ta det lugnt. Du har väl lite tid på dig innan du måste ta beslut? Då har du tid att försöka hitta någon som kan ta hand om dem. Att hitta en vettig lösning. För Lurvtussarna och för dig. Man måste vara lite kreativ.
Goda grillade kycklingar flyger sällan in i munnen. Perfekta lösningar landar aldrig i knät. Man måste anstränga sig lite för att nå dit...
Jag är i den märkliga situationen att jag vid hyfsat unga år skulle kunna flytta ner till Grekland i morgon om jag ville. Till Tinos i alla fall där jag har många vänner och kontakter...

Sälja lägenheten här hemma med god vinst och bara dra... Gissa hur många timmar jag funderat över det...?
Men trots att jag har flyttat runt tämligen mycket i Sverige, så jag är van att flytta långt, så finns det saker som hindrar mig att ta det steget. En av dem är att jag vill inte utsätta mina Gossar, mina Mysputtar, för den påfrestningen. Och att flytta utan dem finns inte på kartan.
Med lite fantasi och kreativitet ska du se att du kan lösa det hela. Till det bästa både för dig och Lurvisarna...