Sv: Agia Pelagia - Belvedere
Hej!
Kan hålla med Stinab om att "grattis till ett bra val av resmål" min familj har vid två tillfällen 2002 och 2004 bott i Agia Pelagia dock inte på Belvedere utan på Perla Mare vid första tillfället och andra gången Perla.
Liten by man går över denna på en kort stund men väldigt trevlig. Ligger inne i en vik så man slipper höga vågor och undervattenströmmar.
Smal strand och ännu smalare strandpromenad med restauranger och div. butiker.
Inga diskotek fanns när vi var där senaste gången 2004 man går en tur runt på kvällen innan man äter på någon restaurang och kvällen avslutades med något att dricka på kaféet vid huvudgatans slut nere vid stranden. Vi blev igenkända trots att det var två år sedan vi besökte orten mellan första och andra gången. Och även nu 2008 när jag och min fru var till Kreta i oktober så innan hemresan besökte vi Agia Pelagia, vi blev igenkända av ägaren på vår favorit restaurang.
Bra är också att transfer från flygplatsen i Heraklion är ganska kort. Bussförbindelse finns också om man någon dag vill åka in till Heraklion, lite sämre hem på kvällen efter 18 00. Men taxi är överkomligt då det inte är så långt.
hälsningar
HansL
|