Visa ett inlägg
Gammal 2005-03-14, 18:50
MormorC MormorC är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Samos/Votsalakia

Lyckostar som ska åka till Samos. Jag har varit där tre gånger och längtar alltid dit. Detta året ska vi dock prova på en, för oss, ny ö Lefkas. Få se om jag får en ny favoritö.
Vi har bott i Votsalakia två gånger. Där är lungt och fridfullt. Vi gjorde små utflykter till Maratokampos, en liten by en bit upp i bergen. Där går man lätt vilse i alla små gränder.
Ett besök hos nunnorna en bit upp i bergen ovanför Votsalakia är en stor upplevelse. Det är en bit att gå och väldigt varmt men det är värt besväret. Det känns som att komma till paradiset när man kommer dit upp. Nunnorna bjuder på kakor och Ouzo. Vi fick även en massa vindruvor som färdkost.
Vi hyrde en moped som vi körde över bergen till andra sidan med. På andra sidan finns en gudomlig liten bergsby som jag för tillfället glömt namnet på. Ni hittar säkert dit för byn är väldigt omtalad för sin skönhets skull.
Man behöver inte göra så väldigt mycket på Samos. Det räcker med att bara finnas till i den härliga naturen och känna de speciella dofter som bara finns på Samos.
Hoppas ni får en härlig semester och blir lika frälsta i Samos som jag. /Carina

Senast redigerad av MormorC den 2005-03-14 klockan 18:53.
Svara med citat