Visa ett inlägg
Gammal 2009-06-13, 09:40
sven.kriti sven.kriti är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: dec 2007
Standard Sv: Flyplassen i Sitia åpen for Internasjonal trafikk?

Du vil nokk finne Magkrigalos mer turistifisert i dag!

Det er dessverre langt til Itanos, du må regne vel 3 timer fra flyplassen i Irakleio til Palaikastro. Problemet er at det er mye veiarbeider når du nærmer deg Sitia. Du kan derfor bli stående mens de sprenger! Kommer du bak en lastebil er det gjort, det er umulig med forbikjøring de siste 45 km. Før Sitia!

Jeg kjenner flere barnefamilier som kommer hit til Agios Nikolaos. Se presentasjon AN under Østkreta. I neste uke kommer jeg til Almyros stranden, den er ca 800 meter lang, sand, langrunn, ideell for barn. Det er to gode hoteller der. Mine venner pleier å bo på Akrotiri (se google akrotiri almiros) som de anbefaler sterkt, det ligger så å si på stranden. Det er gangvei til byen langs vannet. Ca 1,5 km. I AN kan du gå trygt på gaten med barna da det ikke er gjennomgangstrafikk samtidig med at byen bare er halvfull! (se tråden bilder fra AN). Hele Østkreta er mindre turistifisert. Det er også merkbart billigere her enn i Xania! Kontakt meg om jeg kan hjelpe. Du kjører til AN fra flyplassen på 50 minutter.

Bilde av Almiros stranden tatt om vinteren. Akrotiri rager høyest i bakgrunnen. NB! Det er 2, Almiros Beach og Almiros River! se web!

Senast redigerad av sven.kriti den 2009-06-13 klockan 09:53.
Svara med citat