Citat:
Ursprungligen postat av HenricG
Oh ja.
Men. När livet känns som en enda lång nedräkning. Är det inte något som är fundamentalt fel då? 
|
Då löser nog inte en flytt problemen. Människor som flyttat till ett land där de bott länge och sedan flyttar hem brukar ofta beskriva att de slits mellan sina två länder och ibland inte känner sig hemma någonstans. Nu är ju en flytt mycket enklare idag mellan två europeiska länder än det exempelvis var för greker som tvingades lämna sitt land under juntans eller arbetslöshetens svåra år. Jag vet inte om du som drömmer om Grekland har dina rötter där eller om du bara är en av oss svenskar som ibland drömmer om att leva någon annanstans.
Själv vill jag inte ens åka på semester till Grekland nu under försommaren när det är så vackert här hemma trots att det är mulet och regnar ibland. Här behöver vi regn trots allt regnande över Sverige har det både den här försommaren och fjolårets fallit alldels för lite över vår stad här vid norrlandskusten. Kanske dagens moln fixar det och efter regnet går jag ut och njuter av grönskans och skogens dofter.
Eva