Visa ett inlägg
Gammal 2009-06-29, 19:48
daga daga är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008
Standard Sv: Hur går du klädd när du äter på taverna?

kul och hett ämne!! kläder är ju kul, kan säga mycket om människor.... (eller inte??)väcker uppenbart en hel del känslor, och det är väl inte så konstigt, eftersom man kan få se alla de tänkbara klädslar på en taverna!!
Ja, faktiskt lika många olika klädslar, som vi människor är olika...
alltså är det bara att återigen konstatera: smaken är som baken....
Men en reflektion jag gjort är att de allra flesta ser väldigt trevligt klädda ut, och anpassar sig efter klassen på restaurangen... och som en i ett tidigare inlägg nämnde: det är ju viktigare hur man är , än hur man klär sig.(om det nu inte är utalad klädkod ,of course)...fast för egen del så....älskar jag att klä upp mig till tänderna!! jajjamän, det är snygg klänning , klackskor, snygg handväska och hela baletten....men det beror ju bara på att jag i mitt arbete i vardagen ALDRIG kan vara särskillt fin(eller kvinnligt klädd..) Det är fleece jackor , grova skor, dunparkas , täckbyxor,osv, ofta utomhus hela vintern.( men jag älskar mitt jobb ändå)...så jag njuter verkligen att för en gångs skull få klä mig fin, och bekymmrar mig inte så mycket om andra. (på strandtavernan får det bli en enklare stranklänning så klart...men även den är finare än min vardags klädsel...)det där om norrlänningar ....nja...men.... det kan vara kul att gissa nationaliteter.(bland oss turister alltså)...kan man se en skillnad på klädsel där måntro???/Daga
Svara med citat