Ämne: Tunga väskor
Visa ett inlägg
Gammal 2009-07-15, 11:35
aris4s avatar
aris4 aris4 är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2005
Standard Sv: Tunga väskor

Hej på er allihop!!
Nu var det ett bra tag sen jag skrev på Kalimera men tittar in rätt ofta ändå. Har nu ett jobb som är ganska krävande så det finns inte så mycket ork kvar till att göra inlägg eftersom det är bara för mycket av det i mitt yrke för tillfället.

Jag håller med flera utav er och då speciellt Monkan S att nu är det lite väl mycket "ordbajseri". Lissi skriver att de inte har haft problem med vägning av handbagage och samma här måste jag säga. Har det varit problem så har det varit med resväskan någon enstaka gång eftersom den vägt för mycket helt enkelt och då kan jag berätta för er kära läsare att det har varit på ditresan. Eftersom jag har varit många gånger i Grekland nogare räknat 29, om jag inte tappat bort räkningen och de flesta ggr på Kos, dvs 25. Det har ju blivit så att man lärt känna många fastboende där nere att man kanske köper med varor som de behöver eller vill ha från Sverige. Presenter o gåvor är ännu en bidragande orsak att det blir "tungt".

Under dessa turer har jag kanske inte alltid rest till eller från Kos flygplats men dock de flesta, och jag MÅSTE bara säga TACKA VET JAG KOS FLYGPLATS OCH DESS PERSONAL. Har aldrig någonsin behövt betala övervikt fastän både jag och väskorna väger "för" mycket, ha ha . Det är trevlig personal och flyger man med Aegean Airlines så säger jag likadant där, TACKA VET JAG AEGEAN AIRLINES!!!!!!!!!!!!
Nu kommer även jag lite avsides än flygplan/flygplats personal och vill tillägga att , de folk jag känner på Kos, vilket det är greker eller turkar eller andra fastboende så är de gudskelov inte viktfixerade utan går efter hur människan är i sig. Vi är alla olika och inte stöpta i samma form. Som Ouni skrev, det kan ju vara så att det är något sjukligt. Ska man då behöva betala för det?????????? Det finns väl andra människor som beter sig illa och hänger o slänger med både kropp och språk, eller??? Kanske de skulle behöva lära sig lite vett o etikett men vad spelar det för roll så länge de inte är oförskämda eller går till personangrepp eller sist men inte minst, är våldsamma. Attitydproblem finns ju med, icke att förglömma!!
Nä, nu blev det allt lite "ordbajseri" från mig med, ja jag är heller inte perfekt
Jag vill nu inte peka ut någon och eller vara oförskämd för jag känner ingen av er men man kan ju läsa mellan raderna och se att samma mönster upprepar sig.
Så låt det här med vikten försvinna och ta upp något som är väsentligt istället som alla kan vara med och diskutera utan att det blir påhopp även om det nu inte var menat så. OK????

För övrigt!!! HA EN UNDERBAR DAG!!! //
Sanna som åker om 45 dgr o några timmar.
Ps. Ett sista tips, ring respektive flygbolag eller gå ut på webbsidan eftersom det är så olika. Där finns de flesta svaren för de som undrar. Ds.

Svara med citat