Visa ett inlägg
Gammal 2009-08-10, 14:42
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Bara en undring..

Citat:
Ursprungligen postat av MonkanS Visa inlägg
Vart finner man det "riktiga" Sverige i vårt avlånga land?
Bara en liten undring.. //Monica S

Din fundering är bra tycker jag, det varierar ju naturligtvis beroende på när man reser och vad man vill se, vad vill vi visa upp?

Handen på hjärtat- det är nog inte bara jag som flinar åt älgskit på burk. Det måste väl ses som en typisk turistprodukt.
Ta Borgholm på Öland som exempel, är det mer det riktiga Öland en bister vinterdag än en strålande sommardag i juli?

Själv går jag som Göteborgare aldrig på Liseberg under semesterperioden, vilket inte innebär att de som väljer att göra så inte får se "det riktiga Liseberg"

Nästan hela Bohuskusten visar upp sig från en helt annan sida under sommaren än höst, vår och vinter, är det något som är det mer riktiga?

Många har en bild av hur det riktiga ser ut, min son sa en gång när han var 10-års åldern och vi åkte över Varaslätten en strålande sommardag ; "Mamma- det här är Sverige" Hade han sett information från Sveriges Turistråd kanske? Inte vet jag.

Det jag här försöker flumma mig fram till är att allt har sin charm, men att klaga på att man inte är ensam på populära tuistmål är lite väl magstarkt tycker jag.
// Helén

Senast redigerad av Hellen den 2009-08-10 klockan 15:14. Anledning: Tog bort det där om Norrköping ;-)
Svara med citat