Visa ett inlägg
Gammal 2009-08-17, 21:44
Moas avatar
Moa Moa är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006
Standard Sv: Hur har Grekland påverkat ditt liv ?

Första gången vi kom till Grekland var 1988 och då var det till Kreta, Rethymnon. Kärlek vi första ögonkastet. Jag blev förlorad.. Fastnade för det underbara landet. Har varit där varje år sedan dess. Vår vänner frågar inte om vi skall åka till Grekland, utan när? Många kilo sten har det blivit och sand från underbara stränder(kanske olagligt?), samlat i små glasburkar som tidigare har innehållit grekisk honung. Altanen är naturligtvis grekinspirerad, en hörna med sol, rökelseskål, stenar, tomma olivburkar med pelargoner, muggar m m. Olivträd, Lagerbladsträd och ännu mera pelargoner. Och naturligtvis är trädgårdsmöbeln medelhavsblå.
Gästtoaletten är också grekinspirerad med grektavlor m m. Samlar på små grekhus som är placerad i souvenirhylla i hallen. Om jag tänker efter finns det i varje rum en påminnelse vilket land vi gillar. Samlar på grekiska kokböcker. Finns flera böcker om Grekland, både skönlitteratur och guideböcker. Försöker också lära mig det grekiska språket, inte det lättaste men något har väl fastnat efter några kurser.
Så jag måste säga att visst har Grekland påverkat mitt liv. Man har alltid längtan dit, något som gör att att hösten och vintern härdas ut!
Svara med citat