Visa ett inlägg
Gammal 2009-09-24, 12:13
Inass avatar
Inas Inas är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Doryssa seaside resort i Pythagorion

Igår kom jag hem efter en vecka på Doryssa. Vi bodde som sagt i en bungalow så själva hotelldelen har jag ingen erfarenhet av. Men i den lilla grekiska byn som vi bodde i var det hur mysigt som helst! Vi hade ett jättefint rum med sköna sängar och stort badrum. En liten terass som vi delade med rummet jämte, men dom var aldrig ute så vi hade den mest för oss själva. Städningen var kanon, inget att klaga på. Finns två restauranger, en för dom som bor i hotelldelen och en för oss i villagedelen. Frukosten var mycket bra, fanns allt man kan önska och det smakade gott. Lunch åt vi på någon av de små restaurangerna som ligger utmed stranden. Gott och billigt (vi var vana vid Cypern-priser där vi var i juni). Vi hittade en "äkta" grekisk lunchrestaurang där man fick ta sin mat själv på en bricka, och där grekerna själva åt. Det var så gott och vi fick två varmrätter, en grekisk sallad och dricka för runt 15 €. Kommer tyvärr inte ihåg namnet.
Middag intogs på hotellet och där fanns heller inget att klaga på. Olika maträtter varje dag och de flesta smakade mycket gott. Ett stort dessertbord och glass (hemmagjord?) varje dag. Konstigt att man bara har gått upp 1,5 kilo efter allt vi har ätit :-)
Jag var lite sjuk där nere med bihåleinflammation så jag var bara inne i Pythagorion en kväll. Men en väldigt mysig by och jag har redan bestämt mig för en tillbakaresa till Doryssa. Stranden var kanonfin och det var inga problem att få solsängar. Vi var ibland inte ute på stranden förrän kl 11 och det fanns alltid sängar lediga. Stenig botten första meterna sen blir det sandbotten. Varmt och skönt i vattnet, man kunde simma hur länge som helst. Två solsängar och ett parasoll kostar 6 €.
Du som ska dit den 26:e, ställ gärna frågor! Och jag är så avundsjuk, hade gärna följt med igen
Svara med citat