Hej Ina,
Hotelldelen var också jättefin. Vi hade balkong i hörnet med lite skymd havsutsikt. Frukosten var också jättebra. Det enda vi egentligen hade att klaga på var att kuddarna var lite hårda. Men till slut kom vi på att vissa var hård och en del mjuka
Vi åt bara frukosten där så hur maten var i övrigt har vi ingen aning om. Vi hade hyrbil i 5 dgr och utforskade ön på egen hand.
Jag skulle faktiskt vilja slå ett slag för den genuint vackra och rena byn Manolates. Det var en fantastiskt rolig väg och natur att åka dit. Trevliga resturanger och en mycket mysig by. Bli inte förkräckta ni som tänker åka dit, vägen tar faktiskt slut men ni kommer till en stor parkeringplats där det är lätt att parkera.
Vi var också till Drakei, där satt en dam och sa att vägen var slut och där fanns däremot ingen stans att parkera så där kunde vi inte ens gå ur bilen. Däremot var färden fruktansvärt vacker med jättefina utsikter. Verning bara för er som kan bli åksjuka, jag fick en släng av det.
Samos stad var också ganska trevlig, mycket bättre än jag hade fått intrycket av här i forumet. Phytagorion däremot var mindre än jag trodde.
Vi var på Samos en vecka och jag tycker faktiskt att det räcker, ön är inte större än det kan faktiskt bli tråkigt annars.
Ja nu har vi sett Samos och vi får väl se var det bär i väg nästa gång. Kreta ligger mig varmt om hjärtat
// Eva