Visa ett inlägg
Gammal 2005-09-20, 20:28
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Samos flygplats

Citat:
Ursprungligen postat av maggione
Om man åker till Samos så köper man väl i hela fridens dagar INTE utländskt vin, och INTE på Lidl. Det vita vinet som görs på Samos är jättefint, och billigt! Samena Golden är det bästa i min smak! Det finns faktiskt ouzofabriker på Samos också, varför då hinka i sej Baileyskopior? Usch! Jag tycker man skall gynna den inhemska industrin!
Ok resonerar som dig med undantag för en liten campari då och då. Lidl skulle i varje fall inte jag drömma om att besöka varken i Grekland eller här hemma, där dom snart etablerar sig. Många säger men tänk på barnfamiljerna och då tänker jag elakt att det är just det jag gör och handlar bara kravmärkt nästa gång jag besöker ICA elller COOP. Allvarligt talat om vi inte stöttar våra vanliga seriösa små eller stora butiker är dessa snart ett minne blott. Älskar att handla lokalt producerad mat som inte transporterats över halva Europa utan bara från bonden i Bredvik som just nu säljs av den ICA handlare i centrala Umeå som vägrat befatta sig med Euroshopper och protesterat till ICA ledningen centralt för deras livsmedelspolicy.

Eva (kunde inte låta bli även om inlägget kanske inte hör hemma i detta forum)
Svara med citat