Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
....och vi som valde bort firandet i Wien...
|
Hmmmm...

Och det vet jag inte om jag kan förlåta er...

Missa en sådan sak? Fira nyår i Wien... Fast OK. Jag har en viss liten förståelse för att ni ville fira första nyåret hemma i den nya lägenheten.
Citat:
Ursprungligen postat av ATHANASIA
...och en underbar grönpepparsås...
|
Receptet tack! Jag har börjat tröttna på min egen och behöver ett förnyande recept!
Citat:
Ursprungligen postat av Admirala
Reiste til Nafplio i går, her er det 23 grader og fønvind  Så vi skal grille, ja grille i kveld.
|
Det där var mer information än jag behövde!

I Skåne är det nu -7!!!!
Här blir det oxfilé. Troligtvis med hemmagjorda Pomme i fritösen och någon sås som ännu inte bestämts. Gott rödvin till. Därefter Rabarberpaj med vispgrädde och lite apelsin-chokladglass vid sidan och en Irish... Tror nog jag blir mätt i kväll också!
Strax före midnatt vrider jag upp stereon på rätt hög volym för att försöka dränka ljudet av alla fyrverkerier som de smäller av här. Katterna blir nämligen livrädda. De sitter i hallen och stirrar ut och darrar som om domedagen vore här. Så då förstår ni kanske vad jag tycker om fyrverkerier...
Jag brukar vara bjuden på 2 - 3 nyårskalas men jag lämnar inte katterna när det smäller så mycket och de blir så rädda. Deras trygghet går före vilken fest som helst...
Gott Nytt År alla.
Peter