Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-22, 18:46
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Sv: Snö och snö , bara fylls på !

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
eller byggfusk, dålig planering och usel teknik. Naturkatastrof kan det knappast kallas att det kommer en meter snö i Norden men visst förstår jag att det är speciellt för mellersta och södra Sverige men här i norr är det helt normala vinterförhållanden i år.

Eva
Jag sa att det LIKNAR en naturkatastrof.

Jag funderar dock på vad det kommer att KALLAS när all denna snö smälter...alltså nere i söder där tak rasar in och tågen står still...för översvämningar är ju naturkatastrofer. Uppe i norr kanske ni klarar er från översvämningar för älvarna tar kanske hand om det..och som du säger så är denna snömängd normal uppe i norr och naturen fixar det.
Vad är en naturkatastrof? Man kan ju mäta naturkatastrofer genom att värdera pengar eller liv, eller både och, men också se att det som är normalt på vissa platser blir onormalt på andra.
Det är svårt att jämföra om man tänker på Haiti och Tsunamin i Thailand, men alla naturkatastrofer är heller inte i samma division....och är översvämningarna på Madeira en naturkatastrof? När blir det till en naturkatastrof och vem bedömer? Inte åsikter iaf och det jag skriver är också åsikter, men det ska vara fakta bakom bedömningen.

Bidde mycke nu

Yanna
Svara med citat