Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-25, 20:27
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Snö och snö , bara fylls på !

Citat:
Ursprungligen postat av yeasou Visa inlägg
"Vad säger ni sörlänningar om det?" skriver Nekjam.
När man är van att i stort sett vara utan snö de senaste 20 åren är detta snöande rent förjävligt. Att ni stackare som bor norr om Markaryd har det värre kan ju inte vi sörlänningar hjälpa. Usch för vinter.
Håller FULLSTÄNDIGT med! De som bor däruppe bör ju dessutom vara vana...! Så kvid inte...

När jag i min ungdom hade valet mellan Uppsala och Lunds Universitet, valde jag Lund och bosatte mig i Malmö. Eftersom jag tänkte att där nere kan det inte vara så mycket till vinter. Och jag, och vinterhelv.... med kyla och snö, har aldrig kommit speciellt bra överens... Inte ens i min ungdom. (Om det inte varit skidbackar en vecka i Österrike tex... MEN DET RÄCKER MED VINTER FÖR MIG!)

Men i år har tydligen Moder Natur bestämt sig för att ta revanch. OK. Jag ger mig! Du vinner i år. Men i höst kommer jag djä... att göra motstånd!!! DET RÄCKER NU!!!!!!

Jag är så trött på detta... Och allt snön och kylan ställer till med. Bussar som inte går osv...

Igår var vi hos en medlem i föreningen där vattnet fullkomligt forsade in i rummet från ovanför fönstret. En ispropp i ett rör gjorde att vattnet inte kunde evakueras på rätt sätt utan trängde in i lägenheten i stället. Vilket nog medför skador för 20 - 30-tusen... Minst...

Så jag är lagom glad för denna vinter...
Svara med citat