Citat:
Ursprungligen postat av Chras
...tåg till Simrishamn lyckades det stoppa i Rövakroken.
|
Rövakroken.

Var det där första tåget lyckades köra fast? Och sedan även det andra som kom för att bogsera tillbaka det första? Jag såg det på Sydnytt och skrattade så jag höll på att pinka på mig...

Underbart...
Sorry. Men så fort en Skåning ser två snöflingor i kors är det katastrofläge...

Att det blir vinter, och ev snö, verkar komma som en total överraskning varje år... Häpnadsväckande...
Jag avskyr det själv, men jag vet i alla fall att det händer!
Men Österlen är illa utsatt när det snöar och fyker som värst... Det vet vi här nere... Banverket är ju också smarta som snålade och drog in snöstaketen: "För de har ju inte behövts på länge..." OTROLIGT intelligent....
Vem behöver politiker och tjänstemän...? Vi är fullt kapabla att röra till det själva...
Citat:
...så katten hoppade en meter upp vid raset.
|
Köp ett par skivor basturökt skinka, den är rätt mildrökt, och ge honom frimärksstora bitar ur handen som tröst. Hälsa från mig...
Förresten! Vet du hur man drar "Rövkrok"?

Jag vet...! Senast, för rätt många år sedan nu, var jag med om det i korridoren på ett hotell i Bohinj i gamla Jugoslavien. Till övriga boendes häpnad, skräck och avsky...

Vi hade turnering... Jag kom inte högt upp på listan. Jag hade för klena benmuskler...!
Enda anledningen till att vi inte blev utslängda därifrån var nog bara att vi faktiskt redan hade betalat för oss......

Och så var vi ju valutasvin! Allt var ju så billigt så vi levde ju som Kungar och Presidenter! En dag när vädret inte tillät oss att åka så gick jag ner till den lokala affären och fyllde en kundvagn med sk Champagne för hela gänget. Tror det kostade ca 200... Jag tömde hyllan i alla fall! Men en dag att förtränga...
Men vi hade med oss massa kaffe och annat som var hårdvaluta där då. Och det lämnade vi till personalen när vi åkte. Och de fick bra med dricks också... Så jag har inte så dåligt samvete ändå.
Men Rövkrok. Vet du vad det är...?