Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-26, 11:10
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Sv: Åk till Amorgos NU!

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Önskar dig allt gott i din utvandring... Jag är lite avundsjuk på ditt mod!
Tack för dina lyckönskningar Peter!

Ja det är vinter på Kreta också, men den kan jämföras med en regnig svensk sommar.

Mod...kanske, kanske inte. Det är iaf ett stort steg som kräver en hel del planering och att ta reda på vad det innebär och vad man måste göra innan man tar steget.

Vad jag vet så är grekiska läkare lika kunniga som svenska läkare, det som kan vara annorlunda skulle isåfall vara den personliga servicen, men det bara hörsägen, åtminstone har inte jag hört någon (svensk) berätta som verkligen legat på sjukhus i Grekland. Att grekerna tar med sig halva släkten vet jag, men frågan är om man verkligen måste det? Låter de patienter utan närvarande vän/släkting t.ex svälta ihjäl eller?
Det kan såklart skilja sig i kunskaper mellan läkarstationer på små öar och större orter som har riktiga sjukhus. Lever du som pensionär i Grekland har du samma rättigheter till sjukvård som grekerna. Privat sjukvård måste du förståss ha en sjukvårdsförsäkring för.

Att bo i Grekland måste inte innebära allt eller inget. Det finns en del medlemmar här på Kalimera som övervintrar i Grekland eller åker ner långa perioder. Om man har ekonomi att ha dubbelt boende så kan man ju åka fram och tillbaka så många gånger man önskar. Jag själv har bara 2 val...allt eller inget och då väljer jag allt. Det finns de som valt att bo i Grekland före mig och inte vill tillbaka till Sverige och då kan jag med, svårare måste det inte vara!

Jag kommer att öluffa när jag flyttat till Kreta också. Vill ju t.ex. se Amorgos igen! Ekonomiskt blir det också billigare att starta öluffning från Kreta än från Sverige!

Jag har ett par favoritcitat:
"Tjugo år från nu kommer du att vara mer besviken över de saker som du inte gjort än med dem som du gjort."
"Med sund galenskap och dåligt minne blir livet en fantastisk resa."

Yanna
Svara med citat