Ämne: Hjälp...
Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-02, 13:49
camilla I camilla I är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Hjälp...

Hej!

Jag har varit 6 gånger till samos och 2 till cypern, och värmen som är på cypern under högsäsong går ej att jämföra med något annat. Visst kan det vara varmt på samos i juni, men det går ej att jämnföra med cypern i juli. Vädret är precis underbart i juni.

Jag var förra året till samos i juni, vi åkte 6:e. Och det var det varmaste jag upplevt på samos, då var varenda dag riktig het. Så det är nog lite olika. Året innan reste jag till samos i slutet av maj, början av juni och då gick det inte att ligga på stranden för då frös man. Så vädret kan vara nyckfullt ibland.

Jag har bott utanför Pytagorion ett flertal gånger. Sist bodde jag på samos sun som ligger förbi flygplatsen tom. Vi gick in till pytagorion varje dag och sedan hem igen. Visst det tar ca 20 minuter, och är det varmt så känns det i ben. Men det fungerar om man ej är en latmask. Vi tyckte det var jätteskönt. Någon gång tog vi taxi hem tillbaka till hotellet det kostade typ 4-5 Euro. Och det var ibland värt varende krona. Vägen är trafikerad ja, med svenska mått mätt. Men med grekiska mått är den väldigt bra. Det finns trottoarer på de flesta ställen. Man kan också gå till staden via stranden. Det är trivsamt, både dag som kväll..
Svara med citat