Visa ett inlägg
Gammal 2010-05-10, 18:28
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: En enkel biljett till paradiset

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Nu har vi så sakteliga landat i lugnet. I stället för att vakna till ljudet av väckarklocka, ilskna bilar och tutande utryckningsfordon vaknar vi nu till ljudet av näktergal, koltrast och fiskmås. I stället för att titta ut och se andra stora hus blickar vi nu ut över havet från alla rum. Vi har det med andra ord det ganska gott.

........................

Igår kväll bokade vi resa. Det blev en enkel biljett till Skiathos. Planen är att ta första bästa båt till Skopelos, stanna där ett tag och sedan åka till Alonissos, och därefter återvända till Skiathos. Vad som sedan händer har vi ingen aning om. En sak vet vi och det är att vi kommer vara borta ett tag, kanske fyra veckor, kanske åtta veckor. Vi får se.
Välkommen till syd-Sverige och lugnet. Östen W sjöng ju att Österlen var lite närmare himlen, och vi kan väl tycka att både Blekinge och Skåne är lite närmare Grekland. Hoppas att ni ska trivas härnere.

............

Vilken härlig resplan ni har!!!!!!!!

Vad gäller resmålen finns ju massor att välja bland, och era val låter ju sköna. Men det jag starkast känner för i din resplan är när du skriver " ..... enkel biljet till Skiathos." och " ..... Vad som sedan händer har vi ingen aning om. En sak vet vi och det är att vi kommer vara borta ett tag, kanske fyra veckor, kanske åtta veckor. Vi får se."

Det är vad jag skulle uppleva som optimal frihetskänsla!

Jag ser fram emot att läsa om era bravader.

Ha en trevlig resa!
Mats
Svara med citat