Citat:
Ursprungligen postat av Homeros
Jag har själv som inbiten Stockholmare funderat många gånger på att bryta upp ifrån storstadsstressen, men aldrig vågat.
|
Det var inte lätt kan jag lova, att fatta beslutet alltså. Men när det väl var fattat fanns det ingen tvekan. Redan nu undrar vi varför vi inte flyttat tidigare.
Citat:
Ursprungligen postat av Riitta
Vem vet vi kanske råkas på Amorgos eller Santorini, ifall ni bestämmer er och åka dit efter Skiatos och Skopelos
|
Ingenting är omöjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
Låter helt underbart, men oj att ni bara kunde "hoppa" Tinos
|
Troligen åker vi dit också, fast senare i sommar.
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan
Lycka till i nya hemstaden!Söder finns ju kvar ifall du någon gång börjar längta...
|
Åker dit redan om cirka 10 dagar.
Citat:
Ursprungligen postat av Enigma
Kan Du visa någon/några bilder från din omgivning och dina utsikter?
|
Vi har som jag skrev tidigare slutat använda väckarklocka och vaknar i stället av fågelljud. När vi mornat till oss brukar vi gå en promenad längs vattnet innan vi äter frukost. Det tar cirka två minuter att gå till havet. Vi brukar gå samma runda på kvällen, strax före solen går ner. Så även ikväll. Här kommer några bilder från ikväll:
Här börjar vår lilla promenad.
Stigen slutar vid dessa bryggor.
Efter en stund kommer vi fram till en av stränderna. Inte som Grekland, men ändå.
Vi går tills vi kommer till slutet av ön, där det ser ut så här.
På väg hem igen, på andra sidan ön.
Även här är det vackert.
I nästan varenda vassdunge ligger en sothöna (se pil) på ägg.
Snart hemma igen. Jag fotar alla bryggor som finns kvar, så länge de nu gör det.
Citat:
Ursprungligen postat av Masse
Det är vad jag skulle uppleva som optimal frihetskänsla!
|
Visst är det! Vi har pratat om att göra något annat i livet i snart ett år. Jag kom på ett sätt att leva som jag döpte till "Leva livet baklänges". Det tog mig flera månader att förklara för Camilla vad jag menade. Nu vet hon vad det innebär. Får jag tid en dag ska jag förklara vad min "filosofi" går ut på. Dock innbar inte "leva livet baklänges" att flytta från Stockholm, det bara blev så.
Citat:
Ursprungligen postat av Rolf
Tråkigt att resan till Thassos, Limnos och Samotrake inte blev av pga.
|
Det är inte hugget i sten att inte åka dit, chansen finns fortfarande. Vi vet bara var vi börjar, inte vad som händer sedan. Så kanske, kanske.
Tack alla, för hälsningar och hurrarop!