Visa ett inlägg
Gammal 2010-06-27, 19:50
Ålands Tapsa Ålands Tapsa är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009
Standard Sv: Hemkommen från Samos

Också just hemkommen från Samos idag (semestrat där sedan 2006 och alltid i augusti men nu i juni). Märkte att det fanns mindre turister på farten i Vathi. Jag märkte inte att "ungdomarna" skulle ha blivit fler, tvärtom, det var mest i folk i "våran ålder" (frugan 51 och jag 58) som far på farten. Sedan också barnfamiljer som inte reser i augusti när det är som varmast. Doryssa var du bodde "camilla I" ger nog inte den rätta bilden av Samos. Tittade till på stranden på tisdag och den såg utt som "värsta turistgetho". Vad gäller bergsbyarna (Ambelos, Manolates osv..) är de som de har varit de senaste åren, försöker locka turister dit med massa "genuin hantverk och mysiga tavernor". Besökte för vanas skull byarna i måndags. Boka boende nästa gång till Kalami i Vathi, ta en morgonpromenad till bageriet vid busstationen (från Kalami ca. 5 km t/r), gå tillbaka via torget och köp tomater och frukt, gå vidare tillbaka längs strandgatan och njut av det lokala morgonlivet (inga störande ungdomar). Ta på kvällen promedat till centrum igen och ät i någon av de tavernor som finns där, antingen på strandgatan eller på gågatan. Känner mig själv igen väldigt nöjd med med våra 2 semesterveckor i Vathi på Samos. Lokalt liv, några turister (som en av våra vänner sade om Gagou beach, 50 st turister-90 st lokala på stranden). Nu skall vi boka flyg och boende till september någonstans i Grekland och njuta av den Åländska sommarn. Ha de bra alla...
Svara med citat