Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-19, 17:14
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Ar pa Samos nu!

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik_N Visa inlägg
Ska ni till Samos fler gånger kan jag rekommendera att ni åker en vecka tidigare för då få ta del av Samos "nationdag". Det är den 6 Augusti, men delvis den 4'e men framförallt kvällen den 5'e Augusti. Anledning till firandet är slaget mot Turkiet som dem vann efter 3 dagars krigande. (Detta firas nog endast i Pythagorion vad jag vet)
På kvällen har en 10 tal båtar ute i hamnen som tillsammans med musik ska återberätta slaget samt massor med fyrverkeriet (större än det som förr hade på malmöfestivalen)
Visst där är extremt mycket folk, men samtidigt känns det härligt att få ta del av inhemskt firande.
/ Fredrik
Håller med om att detta är trevligt!
1992, 6 augusti, vaknade vi av att en musikkår marscherade i hamnen och väckte alla.... Sen var det simtävlingar i hamnen , uppvisningar av alla de slag, samt ovan nämnda sjöslag..På kvällen var det stor fest i hela Pythagorion med vin, mat och musik hela natten. Alla var välkomna att deltaga...En helt underbar kväll och maffig avslutning på vår 14-dagars resa till Patmos/Samos. Pythagorion har jag inte varit i sen dess, men får trampa mark där mellan landning och vidare färd med båt till Patmos i slutet av september.

Lissi
Svara med citat