2010-10-03, 14:42
|
|
|
Reg.datum: aug 2010
|
|
Aldrig på en lördag ?
Hej, igen alla Kreta- och greklandsälskare! Ursäkta att äåö har saknats. Jag skriver bara från hotel och internet-kafe, och på dessa datorer går inte inmatningsspråket att ändra annat än till engelska och grekiska, så jag skriver nu i Words och använder mig av ‘infoga symbol’-kommandot (lite tidsödande ).
Igår var en speciell dag då jag skulle fråga på mer privata boenden, det verkade som jag hade trängt mig på i en rent privat sfär, där plötsligt lördagen kunde framstå som en helgad dag: hotellägarinnan gjorde ett oförglömligt intryck på mig när hon i det rökfyllda rummet reste sig upp och förklarade :
Idag är det stängt , igår var det öppet.
Detta uttalande får bli det nya tänkespråket - mitt nya “aldrig på en söndag” .
Solen fortsätter att stråla här och bussturen från Heraklion var mycket vacker , men jobbig, så jag hoppade av här i Rethymnion.
Jag må säga att det var lugna och fina gränder här !
(För ordningens skull vill jag bara förtydliga vad jag sade om “sjöborrepengarna”, så att jag inte ställer till det för någon.
Det var en god vän som är tjeck, som var med till Kreta som var på fk i Prag och skulle försöka få tillbaka pengarna, jag själv väntar ju fortfarande på E121 från fk i Sverige , så att jag ska kunna registrera mig på fk utomlands (det kan upp till 90 dagar) . )
Hälsningar
Lugnagatan
|