Citat:
Ursprungligen postat av Janérik
Förra sommaren tror jag NEL körde från Lavrio till Naxos och Paros men bara en eller ett par gånger i veckan, de körde linjen med Aqua Jewel, alltså vanlig färja.
|
Den heter faktiskt Aqua Jel... Enligt några av mina vänner på Tinos...

De är inte så skarpa på att uttala Engelska...

Jag brukar ha fullt upp att hålla mig för skratt varje gång hon kommer inom Tinos... Fast det gjorde hon inte i år! Så de måste ha bytt rutt på henne.
Jag har bara åkt från Lavrio en gång. Bara för det passade. Och det var med NEL. Fast det var med en stor färja som var Catamaranbyggd...! Fort gick det i alla fall... Kommer inte ihåg vad den heter. Panagia någonting...
NEL är ett rederi jag helst passar mig för. De var / är (?) rätt skakiga. För några år sedan sålde de biljetter till en linje de aldrig började trafikera... Känns inte så seriöst. Det har varit mycket "rådd" kring NEL...
Citat:
I Lavrio finns väl knappt ett hotellrum att uppbringa för den som måste övernatta vilket också borde lösas.
|
Bra påpekande. Men med ett litet fel. Det FINNS INGA hotellrum i Lavrio!!! Mycket märkligt med tanke på att det kommer in färjor dit!!! Man måste ta buss eller Taxi därifrån för att kunna övernatta. Trist men sant....