Ämne: Kalla fingrar
Visa ett inlägg
Gammal 2011-01-30, 17:20
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Kalla fingrar

...fick jag av den lilla turen bort till grannens höns med överblivet bröd. Det är kyligt och klart, alltså, jag vet, kyligt...cirka 8 grader, jag vet, jag vet, jag är född i Jämtland, men jag TYCKER att det är kyligt i alla fall , sen får du säga vad du vill, se bara inte så försmädlig ut!

Grannens höns hade gått och lagt sig, men i morgon hörs den energiske tuppen igen, tidigt, före dagbräckningen, och det är välbekant och trevligt. Så kommer den pensionerade sjökaptenen som rår om hönsen och matar dem och suckar, för några ägg blir det visst inte. Han har haft de här elva hönsen och en tupp sen i fjol, de är stora och präktiga och väldigt frigående, men så många ägg gör de just inte. Ser man till mat och jobb och stök med att fånga in de väldigt frigående hönsen så blir det guldägg minst sagt.

Bra att ha nån att ge överblivet bröd till i alla fall.

Vi hade tre gäster till middag. De bor på en båt annars, året om. Trevligt folk och många språk blev det, grekiska, franska, engelska, svenska, lite spanska . Mamman är från Nya Kaledonien, så nu ska jag flyga dit med Google, det blir ett nytt ställe att besöka. Pappan var från Marseille men pratade bra grekiska. Deras lilla söta sjuåring pratade flera språk och var en gladlynt och pigg tjej, som pluggar skolämnen med sin pappa och går på musik och dans ihop med grekiska barn.

Mamman sa att det går bra att bo på båt, men så slog hon ut med armarna i vårt ganska rymliga kök och suckade lite...

Jag har bott i husvagn veckor i rad så jag tror jag förstår henne.

Januari tar slut, februari kommer! God Ny Månad -" Kalå Mina" blir hälsningen till alla man möter i morgon.
Svara med citat